آخرین اخبار

30. خرداد 1396 - 10:16   |   کد مطلب: 29101
رئیس بسیج اساتید استان همدان گفت: از ویژگی این بزرگ احساس تکلیفش است، چرا که شهید چمران هر جا که احساس می کند لازم است در عرصه ای حضور یابد، در کمترین زمان ممکن وارد میدان می شد.

«علی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک ماه مبارک رمضان و گرمیداشت یاد و خاطره شهید چمران که 31 خرداد ماه سالروز شهادت وی است، گفت: شهید چمران به عنوان الگوی نمونه بسیجی معرفی شد و روز شهادتشان روز بسیج اساتید نام گرفته است.

فعالیت یک هزار استاد در بسیج اساتید همدان

وی اظهار کرد: بسیج اساتید نیز همانند سایر اقشار بسیج در تحقق بخشیدن به آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن شکل گرفته و این سازمان در همدان از بیش از یک هزار استاد با تجربه و برجسته دانشگاه های سراسر استان تشکیل شده است.

رئیس بسیج اساتید استان همدان افزود: در طول سال برنامه های مدتی در راستای بصیرت افزایی، معرفت افزایی با تشکیل حلقه های صالحین و با بیان مباحث اعتقادی، اجتماعی و سیاسی اجرایی می شود و سعی شده با برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی فضای دانشگاه ها را بیش از پیش با روحیه انقلابگیری آشنا کنیم.

برگزاری نشست اساتید استان در سالروز شهادت شهید چمران

طاهری به برگزاری نشستی با عنوان گرمیداشت روز بسیج اساتید و با محوریت سالروز شهادت شهید چمران در روز چهارشنبه 31 خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این نشست که با سخنرانان کشوری هدایت می شود قرار بر آن است تا مباحث منطقه ای و فرهنگی بررسی شود.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری سال های اخیر با عنوان اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بسیج اساتید نیز همانند دیگر اقشار در این زمینه فعالیت هایی داشته و با شناسایی واحدها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان و بررسی مشکلاتشان، سعی کرده تا با ارائه راهکارهای مناسب برای خروج آنان از رکود چاره ای بیاندیشد.

تشکیل کارگروه آسیب شناسی مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل شده یا نیمه تعطیل

رئیس بسیج اساتید استان همدان از تشکیل کارگروهی با محوریت آسیب شناسی صنایع تعطیل و نیمه تعطیل خبر داد و افزود: گرچه در این زمینه اقداماتی انجام شده ولی آن طور که باید وشاید نبوده و این روزها ما بیشتر به دنبال ارائه راهکاری های مناسبی برای این واحدهای تولیدی دارای مشکل هستیم.

ارئه پیوست فرهنگی به شهرداری همدان از سوی بسیج اساتید

طاهری همچنین از برگزاری همایش فرهنگی و میزبانی همدان از 10 استان کشور در استان در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: حتی یکی از اقدامات بسیج اساتید تهیه و  ارائه پیوست های فرهنگی به شهردرای همدان در راستای اجرای پروژه های آنان بوده است.

وی در ادامه از همکاری با بسیج دانشجویی و بسیج مهندسی در زمینه های مختلف به ویژه در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی خبر داد و عنوان کرد: تلاش بر آن است تا با بهره مندی از ظرفیت های متعدد و تعامل با سایر اقشار بسیج زمینه ارتقاء برنامه های بصیرتی و معرفتی را افزایش دهیم.

ویژگی برجسته شهید چمران، احساس تکلیف او بود

رئیس بسیج اساتید استان همدان در پاسخ به سوال دیگر رودآور مبنی بر اینکه کدام ویژگی شهید چمران در او برجسته تر بود، گفت: از ویژگی این بزرگ احساس تکلیفش است، چرا که شهید چمران هر جا که احساس می کند لازم است در عرصه ای حضور یابد، در کمترین زمان ممکن وارد میدان می شد.

طاهری تصریح کرد: شهید چمران گاهی لازم می دید در عرصه تحصیل وارد کارزار شود و گاهی هم احساس تکلیف حقیقی داشت که باید در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یابد و در آنجا حضور می یافت تا آن که در همین جبهه به شهادت رسید.

وی افزود: این احساس تکلیف داشتن و حضور در هر جایی که نیاز باشد یعنی همان روحیه بسیجی، روحیه ای که باید با شناخت درست از آن، در جامعه تبیین و ترویج شود.

به گزارش رودآور، 31 خرداد ماه سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران است و به همین مناسب این روز در تاریخ و تقویم کشورمان به عنوان روز بسیج اساتید شناخته می شود.

شهید چمران از ولادت تا شهادت:

۱۳۱۱: ولادت در تهران

۱۳۳۶: فارغ التحصیلی از رشته الکترومکانیک

۱۳۳۷: اعزام به آمریکا با بورس تحصیلی دانشجویان ممتاز

۱۳۴۱: اخذ دکترای الکترومکانیک و فیزیک پلاسما با ممتازترین درجه علمی از کالیفرنیا

۱۳۴۲: عزیمت ‏به مصر و سپس به لبنان (۱۳۵۰)
۱۳۵۷: بازگشت‏به ایران
۱۳۶۰: شهادت در دهلاویه

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان