آخرین اخبار

3. تير 1396 - 1:52   |   کد مطلب: 29192
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان:
اهداي عضو يك بيمار مرگ مغزي در همدان به 3 نفر جان دوباره بخشيد
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهداي عضو يك بيمار مرگ مغزي در همدان خبر داد و گفت:‌ اعضاي مرحوم علی مولوی ۴۵ ساله از نهاوند كه دچار مرگ مغزي شده به بيماران نيازمند، اهدا شد.

به گزارشرودآور؛ مجید حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در همدان خبر داد و اظهار کرد: اعضای مرحوم علی مولوی 45 ساله اهل و ساکن شهرستان نهاوند که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند، اهدا شد.

وی با بیان اینکه این مرحوم به دلیل سقوط از بلندی در استان البرز دچار مرگ مغزی شده بود، گفت:  با اهدای کبد و کلیه‌های او  به سه بیمار نیازمند به عضو،  آنها زندگی دوباره یافتند.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه  خانواده مرحوم مولوی ایثار و سخاوتمندی از خود نشان داده و راضی به اهدای عضو شدند، خاطرنشان کرد: قطعاً بخشش و جان دوباره به دیگران دادن در نزد خداوند اجری  خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صبر و شکیبایی را در تحمل مصیبت برای بازماندگان آن مرحوم  از ایزد منان خواستاریم، در ادامه با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز اعضای بدن نوجوان 11 ساله همدانی که طی هفته‌های گذشته در اثر آتش‌سوزی آپارتمان مسکونی در خیابان تختی دچار مسمومیت و سپس مرگ مغزی شده بود، اهدا شد، گفت: دو کلیه، کبد و دریچه‌های قلب «محمد مهدی» نوجوان 11 ساله اهدا شد و چندین بیمار نیازمند زندگی دوباره یافتند.

حمیدی با اشاره به اینکه خانواده این نوجوان نیز در حادثه آتش‌سوزی خیابان تختی از دست رفتند و تنها بازمانده این خانواده پدر است، گفت: وقتی با پدر «محمدمهدی» صحبت شد، او رضایت به اهدای عضو داد و در واقع این گرفتن رضایت یکی از سخت‌ترین اخذ رضایت‌ها در  چند سال اخیر بود چرا که در بین خانواده‌ای بودم که همه عزیزان خود را از دست داده بودند اما بزرگواری خود را در این موضوع نشان دادند.

وی با اهمیت به فرهنگ‌سازی در راستای اینکه وقتی فردی دچار مرگ مغزی می شود دیگر امکان زنده بودن او نیست و اگر خانواده‌اش رضایت به اهدای عضو دهند، در واقع جانی دوباره به دیگران می‌بخشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان