آخرین اخبار

3. تير 1396 - 20:56   |   کد مطلب: 29194
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان خبرداد:
نجات یک کوهنورد در منطقه یخچال همدان طی عملیات امداد هوایی
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات یک کوهنورد در منطقه یخچال همدان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ حمید عرفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دیروز و با اعلام گزارش حادثه مبنی بر مصدومیت یک کوهنورد در منطقه  یخچال همدان و پناهگاه ایزدی، تیم واکنش سریع همدان با هلی کوپتر به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه پس از رسیدن به پناهگاه هیچ فردی در پناهگاه دیده نشد، گفت: طی تماس تلفنی با ۱۱۲ مشخص شد همراهان مصدوم را که از درد شدید کلیه رنج میبرد به سمت پایین دره منتقل کرده اند.

عرفی افزود: با توجه به عدم وجود محل مناسب فرود در منطقه، هلیکوپتر در منطقه خانه ییلاقی ها واقع در ابتدای دره فرود آمد و تیم به صورت زمینی به سمت مصدوم حرکت کرد و پس از حدود یک ساعت حمل زمینی مصدوم را به هلیکوپتر رساندند و به بیمارستان منتقل شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان بااشاره به اینکه قبل از اعزام تیم هلال احمر از ساعات قبل نفرات اورژانس با هلی کوپتر در منطقه گشت زنی کرده بودند که به علت عدم آشنایی با منطقه و تخصصی بودن کار جستجو و نجات در کوهستان، موفق به پیدا کردن مصدوم نشده بودند، گفت: پس از عدم موفقیت در ساعت ۱۵ کار به هلال احمر ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه چندمین بار است که علیرغم اینکه پرسنل اورژانس تخصصی درحیطه امداد و نجات کوهستان ندارند در عملیات کوهستان که اولویت با جستجو نجات و رها سازی است وارد عمل میشوند و باعث از دست رفتن وقت و امکان به خطر افتادن جان مصدوم می شوند، گفت: برای انجام کل عملیات توسط هلال احمر از زمان سوار شدن به هلی‌کوپتر، رسیدن به منطقه توسط هلی‌کوپتر، رسیدن به طور زمینی به مصدوم، حمل زمینی تا هلی‌کوپتر و برگشت به بیمارستان در حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه زمان صرف شد.

عرفی یادآور شد: علت جابجایی مصدوم از پناهگاه به سمت پایین بنا به گفته همراهان مصدوم نا امید شدن همراهان مصدوم از آمدن هلی‌کوپتر درچند ساعتی  بود که پرسنل اورژانس موفق به پیدا کردن مصدوم نشده بودند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان