آخرین اخبار

3. تير 1396 - 10:56   |   کد مطلب: 29196
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: بالا بودن نرخ عوارضی آزاد راه همدان - ساوه مهمترین عامل بروز سوانح فوتی در جاده قدیم همدان - ساوه است.

به گزارش رودآور؛ سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر و احتمال افزایش سوانح فوتی در جاده قدیم همدان - ساوه تردد همه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر یکشنبه چهارم تیرماه تا ساعت 24 سه شنبه ششم تیرماه ممنوع بوده و مسیر جایگزین آزاد راه ساوه - همدان است.

وی علت محدودیت تردد در جاده قدیم همدان - ساوه را افزایش سوانح فوتی به ویژه در ایام تعطیلات در این مسیر شریانی ذکر کرد.
وی توضیح داد: پس از بهره برداری آزاد راه همدان - ساوه امیدوار بودیم با هدایت خودروها از جاده قدیم به آزاد راه شاهد کاهش سوانح فوتی باشیم.
رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: ولی افزایش غیرمتعارف نرخ عوارضی در این مسیر منجر به کاهش استقبال رانندگان بویژه دارندگان خودروهای سنگین برای تردد از آزاد راه همدان -ساوه شد.
سرهنگ عزیزی مثال زد: یک کامیون یا تریلی در صورت تردد از همدان به سمت ساوه و برعکس باید بین 600 تا 800 هزار ریال عوارض پرداخت کند.
وی گفت: گرانی عوارض و استقبال نکردن رانندگان از این موضوع موجب شده جاده قدیم همدان - ساوه همانند گذشته به یکی از جاده های پرترافیک تبدیل شود.
وی افزود: بنابراین بیشتر خودروهای عمومی برای پرداخت نکردن عوارض به جای آزاد راه همدان - ساوه، جاده قدیم را برای تردد انتخاب می کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: سال 95 بر اثر بروز سانحه فوتی در جاده قدیم همدان - ساوه 2 تن جان خود را از دست دادند.
سرهنگ عزیزی تصریح کرد: این در حالیست که در سه ماهه نخست سالجاری سه سانحه فوتی در این جاده رخ داده که منجر به مرگ هفت تن و مجروحیت هشت نفر شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سانحه ای که اواخر فروردین ماه امسال رخ داد بر اثر برخورد یکدستگاه پراید با تریلی در جاده قدیم همدان - ساوه چهار عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راه همدان افزود: همچنین بر اثر برخورد سمند با کامیون 2 تن جان باخته و برخورد پراید با وانت نیسان در جاده قدیم همدان - ساوه جان یک نفر را گرفت.
سرهنگ عزیزی با عنوان اینکه عامل بیشتر سوانح سبقت غیرمجاز است افزود: 28 کیلومتر از جاده قدیم همدان - ساوه در محدوده استان همدان 2 طرفه بوده و رانندگان خودروهای سواری برای فرار از ترافیک ایجاد شده توسط کامیونها اقدام به سبقت غیرمجاز می کنند.
وی بیان کرد: حدود 84 کیلومتر از جاده قدیم همدان - ساوه نیز در محدوده استان مرکزی قرار دارد و امسال شاهد جانباختن گروهی شمار زیادی از هموطنان در این محدوده بوده ایم.
وی خاطر نشان کرد: جاده قدیم همدان - ساوه مطابق با استانداردهای 50 سال پیش و شمار خودروهای آن زمان طراحی و احداث شده است و جوابگوی تردد این میزان خودرو نیست.
24 فروردین وزیر راه و شهرسازی با حضور در همدان از طرح های در دست اجرا بازدید کرد که در جریان این بازدید استاندار همدان خواهان تغییر در نرخ عوارض آزاد راه همدان - ساوه شد. 
طبق اعلام پزشکی قانونی همدان 509 نفر در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان در سال 95 جان خود را از دست دادند که 368 نفر از جانباختگان مرد و 141 نفر زن بوده‌اند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان