آخرین اخبار

4. تير 1396 - 8:25   |   کد مطلب: 29198
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه عمده گلخانه ها ایجاد شده در این شهرستان در سال گذشته ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: در این زمینه برای 100 نفر به طور مستقیم و برای 180 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به فعالیت اقتصادی برخی از کشاورزان در زمینه کشت های گلخانه ای در سطح شهرستان تویسرکان، گفت: از 10 سال پیش تاکنون روند ساخت گلخانه و کشت های گلخانه ای در سطح شهرستان تویسرکان با استقبال خوبی روبرو بوده، به طوری که در دو سال اخیر اقبال کشاورزان به این حوزه بیشتره شده است.

وی اظهار کرد: برای مجتمع گلخانه ای شهر فرسفج در فاز نخست آن 11 واحد گلخانه ای در مساحت 22 هزار هکتار در نظر گرفته شده؛، که از این تعداد 9 واحد گلخانه ای فعال هستند.

فعال بودن 17 واحد گلخانه ای در شهر فرسفج

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: همچنین در فاز دوم این مجتمع هشت واحد گلخانه ای فعال داریم که در مجموع می توان گفت در این شهر در مجموع 17 واحد گلخانه ای در 6.22 هکتار فعال هستند.

اکبری عنوان کرد: همچنین به صورت متفرقه در بخش های دیگری از تویسرکان شاهد ساخت 10 واحد گلخانه ای در مساحت چهار هکتار هستیم.

وی به ساخت گلخانه هایی در قالب اشتغال خانگی از 200  تا 900 متر مربع هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه 22 واحد خورد گلخانه ای در یک و نیم هکتار فعال هستند.

ایجاد اشتغال برای 280 تویسرکانی با بهره گیری از ساخت گلخانه

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه عمده این گلخانه ها در سال گذشته ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این زمینه برای 100 نفر به طور مستقیم  و برای 180 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات و مشاوره به کشاورزان

اکبری در ادامه با  بیان اینکه در حدود 90 درصد از هزینه های ایجاد گلخانه های تویسرکان توسط خود کشاورزان تأمین شده است، تصریح کرد: 10 درصد باقیمانده نیز با ارائه تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی تأمین شده و این اداره آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان در زمینه های کشت های گلخانه ای را دارد.

وی با بیان اینکه در این گلخانه ها به طور عمده خیار و گوجه فرهنگی کشت می شود، افزود: در ماه های اخیر نیز بر روی کشت نشاء چغندر قند هم اقداماتی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در ادامه از آمادگی کارشناسان این نهاد برای ارائه مشاوره چه در زمینه ساخت گلخانه و چه در زمینه آبیاری نوین و بهره مندی از مشاوره های مرتبط با استفاده از کودهای طبیعی خبر داد.

کشت های گلخانه ای سبب صرفه جویی در مصرف آب می شوند

اکبری همچنین عنوان کرد: با بهره مندی از کشت های گلخانه ای از آبیاری نوین به کشاورزان در صرفه جویی در حوزه آب با توجه به کمبود و یا بحران آب کمک بسیاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه این حوزه سرمایه گذاران هم برای ایجاد کارخانه ها و یا صنایع تبدیلی به میدان بیایند تا سود بیشتری نصیب کشاورزان شود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان