آخرین اخبار

6. تير 1396 - 8:43   |   کد مطلب: 29226
امضاء طوماری بلندبالا برای مطالبات حوزه گردشگری؛
حرف اول؛ باز پس گیری حق تویسرکان به عنوان شهر ملی مبل و منبت
در طوماری مردم تویسرکان مطالبات و خواسته های خود از مسئولان ارشد تویسرکان در حوزه گردشگری را در بندهایی امضاء کردند و اما حرف اولشان باز پس گیری حق تویسرکان به عنوان شهر ملی مبل و منبت بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته پس از اقامه نماز عید سعید فطر، مردم تویسرکان با امضاء طوماری خواسته های مهم خود به ویژه در حوزه گردشگری این شهرستان را امضاء کردند.

طوماری بلندبالایی که حاکی از درخواست های منطقی شهروندان تویسرکانی در حمایت از عرصه گردشگری در راستای پیشرفت این شهرستان داشت.

در بندهایی از این طومار آمده بود: 
  1ـ باز پس گیری حق تویسرکان به عنوان شهر ملی مبل و منبت
2ـ اجرای طرح جامع توسعه بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع)
3ـ  سامان دهی محوطه، راه دسترسی و فضای جنبی آرامگاه میررضی
4ـ سامان دهی بناهای تاریخی مانند قلعه اشتران، حمام جولاستان، حمام زرهان و پل تاریخی قلعه شیخ
5ـ  ثبت تویسرکان به عنوان شهر جهانی گردو
6ـ تکمیل کمپ گردشگری گزندر سرابی

و اما نباید فراموش کرد که سابق بر این گزارش های متعددی از این بناهای تاریخی و خواسته های مردمی در سایت خبری رودآور منتشر شد و مجموعه این سایت و مردم همچنان منتظر عکس العمل مسئولان هستند.

گزارش هایی همچون: 

*** سایه کم توجهی مسئولان بر قلعه 222 ساله اشتران آوار شد/برج های قلعه عهدقجری اشتران هم بر باد رفت

سال ها از احداث قلعه تاریخی روستای اشتران می گذرد، به طوری که شمار سال ها حالا به 222 سال رسیده و این روزها در سایه کم توجهی و غفلت مسئولان امر هر مسافر و گردشگری تنها نظاره گر آوار شدن برج، برجِ این قلعه دوران قاجاریه است.

***روزگار ناخوش میراث فرهنگی تویسرکان؛

بی توجهی، قلعه اشتران را به تاراج برد+تصاویر

روزگار ناخوش میراث فرهنگی و تاریخی تویسرکان به قلعه اشتران سرایت کرده و بی توجهی متولیان امر قلعه اشتران را به تاراج برده و میراث ملی 220 ساله در روستای اشتران به انتظار ویرانی نشسته است.

*** قلعه شیخی ها خواستار شدند:

مسئولان؛ فکری به حال پل تاریخی روستای قلعه شیخ کنید

در گذر سالیان دراز و با عبور سیلاب های خروشان، ساختار مستحکم پل تغییر چندانی نکرده و به قول محلی ها از آن بر می آید که در صورت مرمت و رسیدگی تا سالیان متمادی بتواند به پایداری خود ادامه دهد.

***کم توجهی مسئولان به خواسته های اهالی یک روستا/از عدم مرمت یک پل تاریخی تا زباله های رها شده کنار جاده

اهالی روستای قلعه شیخ تویسرکان خواسته های بسیاری از مسئولان دارند، آنان تدبیر مسئولان برای مرمت پل تاریخی و چاره اندیشی آنان در راستای ممانعت از ریختن زباله ها توسط خودروهای باری در اطراف جاده روستایشان را خواستار هستند.

*** تنور مطالبات تویسرکانی ها همچنان داغ است؛

نشان جغرافیایی منبت به تویسرکانی ها رسید/ عنوان شهر ملی منبت از آن ملایری ها

گرچه امتیاز نشان جغرافیایی منبت به تویسرکانی ها رسید و قول مساعد برای اختصاص ساخت نمایشگاه مبل و منبت هم از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به آنان داده شد، با این وجود مردم این شهرستان همچنان معتقد هستند که می بایست عنوان شهر ملی به آنان تعلق می گرفت چرا که مبل و منبت تویسرکان از نظر قدمت، تعداد کارگاه ها وافراد شاغل در این حوزه بالاتر از شهر همسایه است.

***گزارشی ویژه با تصاویری اختصاصی؛ مسئولان به گوش باشند

چه کسی درب های مسجد خان تویسرکان را بست/مسجدی در محاصره مغازه ها!

مسجد خان یا مسجد خرابه، نام مسجدی است که سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درب های آن بسته شد و تاکنون همچنان بسته مانده و کسی دیگر در آنجا نمازی نخوانده است.

به گزارش رودآور، از آنجا که تویسرکان بیش از 221 اثر تاریخی، گردشگری، مذهبی و طبیعی دارد و از این حیث مقام دوم در استان همدان را به خود اختصاص داده است، می تواند با بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای جذب گردشگر و توریسم برای پویا کردن اقتصاد برخوردار شود، مسئله ای که به گفته مردم این شهرستان از سوی مسئولان امر سال های سال است که مورد کم توجهی قرار گرفته است.به امید روزی که مسئولان صدای این مردم را بشنوند و اقدامات چاره سازی تری بیاندیشند. 

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

سپاس از شما گزارش هاتون بسیار عالی و حرف دل مردم است. ان شاالله بیشتر پیگیری کنید
با سلام مردم روستای گردشگری اشتران نیز برای پیگیری اوضاع وخیم قلعه اشتران طوماری در روز عید فطر برای ارسال به معاون رییس جمهور و پاسخگویی پیرامون وضعیت بد قلعه تاریخی اشتران امضا نمودند.
از طومار اهالی روستای اشتران هم بگید
سلام لطفا تصاویری از حال و روز این بناهای تاریخی که کمتر مردم دیده اند منتشر کنید بخصوص مسجد خان که در مرکز راسته بازار است و من در کودکی یک بار از پشت بام راسته بازار محل ان را دیده ام. داخل حمام زرهان هم خیلی جالب است به طوری که شاید نمونه ایی شبیه ان وجود نداشته باشد اما متاسفانه در ان زمان عکسبرداری نبود ای کاش الان از داخلش عکس گرفته شود

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان