آخرین اخبار

7. تير 1396 - 15:52   |   کد مطلب: 29238
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه سال 66مردم بی پناه سردشت و حلبچه قربانی سلاح های کشتار جمعی شدند، گفت: استان همدان 117 شهید شیمیایی و 9هزار و 361 نفر هم جانباز شیمیایی دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فردا هشتم تیر ماه است که در روزشمار جمهوری اسلامی ایران مصادف با سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام گرفته است.

 در سال 1366 درزمان جنگ ایران و عراق، نیروهای عراقی پس از این که در خوزستان و مناطق مرزی سرپل ذهاب، کردستان و قصر شیرین شکست‌هایی خوردند، به کاربرد گازهای سمی اقدام کردند و با استفاده از گاز اعصاب از نوع "تابون" تلفات زیادی را به نیروهای ایرانی در "جزایر مجنون" تحمیل کردند. 

از این رو به گفت و گو با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان درباره شهدایی که به دلیل بمباران های شیمیایی به شهادت رسیدند و همچنین حال و روز جانبازان شیمیایی استان به گفت و گو نشستیم.

جنگ تحمیلی یکی از نقشه های شوم دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بود

«ناصر عارف» در گفت‌وگو با خبرنگار رودآور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که در دفاع مقدس، از دین و انقلاب از جان خود گذشتند، گفت: شهدا و ایثارگران نه تنها آسایش و امنیت جامعه امروز ما را فراهم کردند، بلکه آزادگی، فداکاری و از جان گذشتگی حقیقی را به معنی تمام را به زنان و مردان این مرز و بوم و سایر جنبش های آزادی بخش و کشورهای اسلامی انتقال دادند.

وی اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب برگرفته از دین است و از این رو از همان ابتدا دشمنانی هم داشته و دارد که می خواهند این انقلاب را با این ایدئولوژی اسلامی به شکست بکشانند و جنگ تحمیلی یکی از نقشه های شوم بدخواهان نظام برای نابودی انقلاب بود.

دشمن به دلیل شکست در جنگ رو در رو با رزمندگان ما دست به استفاده سلاح های کشتار جمعی می زد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: زمانی که دشمن در رویارویی با رزمندگان ما شکست می خورد دست به استفاده از سلاح های کشتار جمعی که یک نوع حرکت ناجوانمردانه بود،  می زد و از سلاح های شیمایی و میکروبی استفاده می کرد.

رژیم بعث عراق به مردم خودش هم رحم نکرد/بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه نمونه بارز خونخواری صدام بود

عارف تصریح کرد: بنابراین دشمن مکرر از این سلاح های کشتار جمعی نه تنها در جبهه ها بلکه در شهرهایی همچون سردشت هم استفاده کرد و حتی به مردمان بی پناه خودش در حلبچه که از رزمندگان اسلام استقبال کردند هم رحم نکرده و آنان را با بمباران شیمیایی به خاک و خون کشید.

استان همدان 117 شهید شیمیایی و  9هزار و 361 نفر هم جانباز شیمیایی دارد

وی در ادامه با بیان اینکه 117 نفر از هشت هزار شهید در استان همدان، جز شهدای شیمیایی هستند، عنوان کرد:  استان همدان 9هزار و 361 نفر هم جانباز شیمیایی دارد که از میان این 962 نفر بالای 25 درصد شیمیایی هستند.

در دست چاپ بودن 21 جلد کتاب از آثار فرهنگی شهدای همدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر21 جلد کتاب از آثار فرهنگی شهدای همدان است، افزود: تاکنون هفت جلد از این کتاب ها منتشر شده است و مابقی در دست چاپ هستند.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان