آخرین اخبار

17. دى 1397 - 6:16   |   کد مطلب: 29409
در مصاحبه تفصیلی با بانوی قهرمان کارته کشور مطرح شد؛
آرزویم قهرمانی در میادین بین المللی و تقدیم مدال به رهبرم است
آرزوی بانوی قهرمان کاراته کشور آن است تا در میادین بین المللی افتخار آفرین شود و مدالش را تقدیم به رهبر کند، در حالی که این روزها کم توجهی مسئولان و کمبود امکانات شهرستان تویسرکان در حمایت از ورزش قهرمانی موانع و سختی های بسیاری را بر سره راهش به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ می گویند پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می کند و از سقوط به پرتگاه هایی که در سر راه آنان قرار دارد مانع می شود، اما در این بین نباید فراموش کرد که غیرت به جا، حیا و بستن چشم در برابر نامحرم نیز از سوی مردان معنویت عفت در یک جامعه را به اوج می رساند.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

فلسفه حجاب برای حضور زنان در بیرون از خانه است

باید گفت حجاب محدودیت نیست و بزرگان یکی از فلسفه های حجاب را رفتن زن در اجتماع با حفظ حرمتش برابر می دانند، یعنی حجاب فلسفه ای کامل دارد تا زنان بتواند بدون مشکلی در جامعه حضور یابند و گرنه حجاب در برابر محرم معنایی ندارد، پس اسلام به بانویی که در جامعه خود را با حجابش از تیر چشمان نامحرمان دور می سازد افتخار می کند.

حجاب مصونیت است نه محدودیت

گفتیم که حجاب مصوونیت است نه محدویت و هستند بانوان بسیاری که با حجاب کامل خود قهرمان زمانه می شوند، گاهی همین بانو با همان حفظ حجابش پزشک می شود و جانی نجات می دهد و گاهی دیگر معلم، گاهی هم نویسنده و شاید ورزشکار.

ورزشکاری همچون زینب تکلو، جوان 22 ساله تویسرکانی که دو سالی می شود به همراه دوستش خزلی مربی کاراته هشرستان هستند.

تکلو در این رشته ورزشی مدال آور بوده و حجاب کامل برایش محدودیت نیاورده است. در زمینه های تحصیلی و ورزشی پیشرفت های بسیاری داشته و عاشقانه روسری را بر سر می بندند و چادرش را می پوشد.

او فارغ التحصیل رشته زیست شناسی از دانشگاه ملایر است، می گوید که از کودکی علاقه زیادی به ورزش به ویژه ورزش های رزمی داشته است و از 13 سالگی فعالیت خود را در رشته کاراته آغاز می کند، در طول این سال ها مقام های بسیاری کسب کرده است و مقام دومی کشوری و دومی استانی را نیز در کارنامه خود دارد.

 
آرزوی من قهرمانی در میادین بین المللی و تقدیم مدال به رهبرم است
تکلو هم اکنون دو سالی می شود که مشغول مربیگری همین رشته ورزشی است.
از آرزویش که می گوید اشک در چشمانش حلقه می بندد و عنوان می کند که؛ "کوچک" که بودم یعنی همان دوران ابتدایی و اوایل راهنمایی، از تلویزیون دختربچه کاراته کاری را دیدم که در مسابقات کشوری باحجاب حضور یافته بود و پس از کسب مقامی، مدالش را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد، از آن روز بود به شدت علاقه مند شدم من نیز همانند او یک ورزشکار محجبه نمونه شوم تا رهبرم به من و حجابم افتخار کند.
محرومیت های شهر برای پیشرفت بانوی کاراته کار قهرمان مانع آفرین شد
گرچه مقام هایی کسب کردم اما تاکنون موفق به کسب مدال بین المللی نشده ام، نه اینکه سعی خود را نداشته باشم نه، شهرستان کوچکی همانند تویسرکان امکانات و حمایت لازم برای زمینه سازی ورزش قهرمانی را در این رشته برای بانوان ندارد و من بالاجبار  به دلیل محرومیت و مظلومیت رشته کاراته در این شهر، سختی های بسیاری را متحمل شدم، حتی برای هر درجه بالا رفتن و هرکمربند بایدبه شهرهای دیگری از جمله همدان و کرمانشاه می رفتم تا کمربندجدید ببندم.
او می افزاید که به دلیل محدودیت های هیئت کاراته شهرستان هنوز موفق به حضور در میادین بین المللی نشده است، عمدتا مربی رزمی کار مرد هستند و زن نیست، با این حال تلاش خود را می کند تا روزی با همین حجاب عضو تیم ملی شود و در میادین بین المللی برای کشور مدال آفرین باشد.
 
 
همراهی با اردوهای جهادی در مناطق محروم خاطرات تلخ بانوی ورزشکار تویسرکانی را شیرین می کند
این بانوی ورزشکار محجبه پدر و مادرش را مشوق های اصلی اش می داند که لحظه به لحظه با حمایت هایشان مثل کوه پشتوانه ای برایش بودند.
حالا دیگر از سختی هایی که در این راه تحمل کرده است هم حرف به میان می آورد، آنجا که برای حضور در مسابقات هم گاه گاهی برخی او را به دلیل حجابش با حرف هایی که نباید آزار می دادند.
نگاه ناراحت خود را با خاطراتی خوش از همراهی با بسیج دانشجویی تغییر می دهد، خاطرات خوشی که روزهایی با جهادگران اردوهای جهادی داشته است.او دوسال اخیر با همراهی بسیج دانشجویی به مناطق محروم به ویژه در روستاها رفته و به بانوان روستاهایی که علاقمند به ورزشی های رزمی بودند، آموزش داده و با استقبال آنان روبرو شده است.
حجاب سبب بالا رفتن اعتماد به نفس می شود
تکلو عمده موفقیت خودش را مرهون همین حجاب می داند تا جایی که اظهار می کند حجاب برایش مانعی نبوده بلکه اعتماد به نفس را هم بالا برده است.
ارتقای "دان" و تلاش برای موفقیت های شاگردانش ازدیگر آرزوهای اوست و هرگز از حجابی که داشته ناراحت نبوده است، چرا که نخستین انگیزه اش همان محجبه رفتن دخترکاراته کاری بود که بر روی سکوی قهرمانی مدالش را تقدیم رهبر انقلاب می کند.
 
حجاب امانتی در دست بانوان از مادرشان حضرت زهراء(س)/عشق به حجاب شیرین کننده هر سختی
می گوید که در حال حاضر برای ارتقای "دان" در تویسرکان تنها می توانند با مربی مردی که هست آموزش ها را ببیند و او هرگز به خود اجازه نمی دهد که یک مربی مرد آموزش بدهد و ازاین کار اجتناب کرده است، چرا که می گوید زمانی که عشق به حجاب باشد هرسختی برایش شیرین می شود و تأکید دارد که "حجاب را امانت مادرمان حضرت زهرا(س) است و داشتن این امانت قشنگ ترین حس دنیا. خدا را شکر می کند که او را لایق این امانت دانسته است.
حجاب مصونیتی در برابر نگاه های آلوده
این بانوی موفق تویسرکانی حجاب را مصونیتی در برابر نگاه های آلوده و دل های مریض می داند.
به خاطر حجاب و ورزش دوستان خوبی دارد که هرگز به او خیانتی نکرده اند.
تاج حجاب زمینه ساز موفقیت های یک بانوی ورزشکار
تکلو عنوان می کند که حجاب تاج بندگی هست که به لطف خدا و راهنمایی های پدر و مادرم نصیبش شده و بزرگترین داشته اش را همین حجاب می داند و بس.
مسئولان به ورزش قهرمانی در حوزه بانوان اهمیت بیشتری دهند
او ابراز امیدواری می کند که مسئولان شهرستان کمی بیشتر به ورزش بانوان به ویژه قهرمان پروری بانوان اهمیت بدهند، چرا که معتقد است بانوان هم به ورزش نیاز دارند و هم با استعدادهای بالایی که دارند می توانند در میدان های ورزشی موفقیت های بزرگی در رشته های مختلف کسب کنند.
 تحصیل، تهذیب و ورزش؛ تأکید رهبر انقلاب است و من گوش جان می دهم
این بانوی ورزشکار نمونه تویسرکانی می گوید: رهبرمان بسیار تأکید بر سه موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید دارند و من این جمله را همیشه سرلوحه زندگی ام قرار داده ام و گوش جان می دهم.
او از اینکه عامل به منویات و توصیه های رهبر انقلاب باشد ابراز خرسندی می کند و ادامه می دهد: خوشحالم که لااقل به اندازه ذره ای کم هم توانسته ام سبب شادی دل رهبرم باشم.
 
زنگنه 
انتهای پیام/
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان