آخرین اخبار

22. تير 1396 - 0:52   |   کد مطلب: 29512
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
همدان به عنوان یک استان خاص فرهنگی معرفی شود
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: همدان باید به عنوان یک استان خاص فرهنگی معرفی شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، شورای فرهنگ عمومی استان همدان ظهر چهارشنبه با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، محمد اله یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدهادی ناصری طاهری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار همدان و سایر اعضای شورا تشکیل شد.

 
در این مراسم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه سال گذشته در مراسم تقریظ ۴ کتاب از سوی مقام معظم رهبری در همدان حضور داشتم، گفت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به استان همدان دارند تا به عنوان یک استان خاص معرفی شود.

علیرضا مختارپور با اشاره به اینکه استاندار همدان توجه وافری به کتاب و کتابخوانی و مسائل فرهنگی دارد، گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استانی وجود دارد.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان نیز با بیان اینکه در استان همدان انجمن حافظان، قاریان و اساتید به عنوان تشکل مردمی شکل گرفته است، عنوان کرد: استان همدان در این زمینه پیشرو بوده است.

جواد صدیق با بیان اینکه منشور سند فرهنگی قرآن با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیر دولتی شکل گرفته است، گفت: سه کمیسیون تخصصی برای این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی مصوبات بسیاری در استان همدان دارد اما زمانی این جلسات تاثیرگذار خواهد بود که مصوبات عملی شود، گفت: طی هر جلسه یک و دو گزارش ارائه شود.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به آغاز فعالیت قطار همدان مشهد گفت: این قطار هفته‌ای دو سفر به مشهد خواهد داشت اما این روند تا پنجم مهرماه تغییر خواهد کرد و سفرها افزایش می یابد.

استاندار همدان با  تاکید بر تشکیل شورای قرآنی و همکاری حوزه علمیه در این زمینه، گفت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوب کار کرده و درصدد بودم که او را  به جای دیگر با وسعت کار بیشتری انتقال دهم اما چون کار فرهنگی و مطالعه نیز جایگاه برتری دارد، فعلا دست نگه داشته‌ام تا جایگزین مناسبی درنظر گرفته شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان نیز گفت: بر اساس اسناد بالادستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های قرآنی نسبت به تشکیل سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان اقدام شد.

محمدابراهیم الهی‌تبار گفت: در این سند برنامه دستگاه متولی و همکار مشخص شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان