آخرین اخبار

23. تير 1396 - 11:26   |   کد مطلب: 29517
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور:
یک میلیون و 900 هزار بیکار در مناطق روستایی و عشایری وجود دارد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور عنوان کرد: در برنامه ششم مجلس ما را موظف کرده که سالیانه 384 هزار شغل روستایی داشته باشیم، معنا و مفهوم آن است که هنوز نزدیک به یک میلیون و 900 هزار بیکار در روستاها و مناطق عشایر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «سیدابوالفضل رضوی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سفری نیم روزه از تعدادی از روستاهای تویسرکان بازدید کرد و از نزدیک با مطالبات مردم این روستاها آشنا شد.

محدویت منابع مالي برای اشتغال روستایی نداریم

وی در حاشیه این بازدید و در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال آن هستیم تا برای تخصیص اعتبارات اشتغال در حوزه روستای و عشایری هیچ گونه محدودیتی نباشد و اکنون به این مهم رسیده ایم.

وی اظهار کرد: ما نمی خواهیم وام گیرندگان روستایی و عشایری به نوعی بدهکاران آینده باشند و از این رو توانمندساختن آنان به ویژه در حوزه اشتغالزایی یک ضرورت است و ما به طور عمده در ایجاد اشتغال محدودیت هایی هم داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با تأکید براینکه مفتح، نماینده مردم تویسرکان؛ پیگیری های مستمری در راستای حل مشکلات مردم تویسرکان داشته و دارد، اظهار کرد: مردم این شهرستان هم به همین دلیل برای دومین دوره پیاپی به وی رأی دادند و این مطلب به ما می گوید مردم خواستار پیگیری و ارائه راهکاری برای حل مشکلاتشان هستند.

به دنبال تحقق بخشی از خواسته های مفتح برای حل مشکلات مناطق محروم روستایی هستیم

رضوی به درخواست مفتح از مسئولان بالادستی برای رفتن تویسرکان ذیل مجموعه مناطق محروم اشاره کرد و گفت: اگر چنین مسئله ای محقق شود این شهرستان می تواند از مزایای مناطق محروم از جمله درآمد سه درصدی نفت و معافیت‌های مالیاتی برخوردار شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تلاشمان بر این است تا حداقل بتوانیم بخشی از خواسته مفتح درباره ارائه تسهیلات به مناطق محروم تویسرکان را برآورده سازیم.

گردشگری روستایی و صنایع دستی راهکاری برای اشتغالزایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: توجه به گردشگری روستایی و صنایع دستی و روی آوردن روستاییان به تولید پوشاک و صنعت سنگ های زینتی هم می تواند گره گشا و اشتغال آفرین باشد.

رضوی همچنین گفت: در آینده تسهیلات مشارکتی، بانک پارسیان و سینا هم افزوده می شود که این گونه تسهیلات از تنفس یک ساله برخوردار هستند و دوره بازپرداخت آن هم از سه تا پنج سال است.

وی عنوان کرد: برای روستاها ستاد اقتصادی مقاومتی سرمایه گذاران مشارکتی 15 درصدی آورده را ما قبول کردیم، در حالی که این میزان تاکنون 30 درصد کمتر نبوده است، ولی برای طرح های مشارکتی 15 درصدی را آورده، در ضمن زمین محل احداث هم به عنوان آورده قبول می کنیم، بنابراین هر گونه امتیازی بوده است به آن تخصیص داده ایم.

سال گذشته 160 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد شد

وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم 160 هزار شغل برای روستاها و عشایر ایجاد کنیم، گفت: به طور قطع نسبت به بیکارانی که در روستاها وجود دارد، 160 هزار شغل ایجاد شده، تلاش خوبی بوده است، اما نمود خوبی که ما بخواهیم نداشته است.

یک میلیون و 900 هزار بیکار در مناطق روستایی و عشایری وجود دارد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور عنوان کرد: در برنامه ششم مجلس ما  را موظف کرده که سالیانه 384 هزار شغل روستایی داشته باشیم، معنا و مفهوم آن است که هنوز نزدیک به یک میلیون و 900 هزار بیکار در روستاها و مناطق عشایر وجود دارد و 160 هزار شغل ایجاد شده عدد بزرگی نیست و امسال هم بین 280 تا 300 هزار شغل را برنامه ریزی کردیم تا ایجاد کنیم.

مجهز شدن روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پر سرعت مجهز تا پایان سال 96

رضوی در ادامه افزود: ما امیدواریم که در سال جاری تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای هم گازرسانی در کشور شوند مگر در موارد محدود و هم به اینترنت پر سرعت مجهز شوند و تا پایان سال این موضوع را قطعاً ان شاءالله انجام خواهیم داد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان