آخرین اخبار

26. تير 1396 - 7:30   |   کد مطلب: 29526
چهره ماندگار منبت کشور و استادکار مرمت یکی رواق های حرم رضوی و حرم حضرت رقیه(س)، استاد رحمت الله بیات به رحمت ایزدی پیوسته است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته رحمت الله بیات، چهره ماندگار کشور در عرصه صنایع دستی و منبت بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

«علی بیات» فرزند مرحوم بیات در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اگر به شناسنامه سن پدر را بگویم متولد سال 1302 است، اما همان گونه که می دانید از حدود سال 1304 داشتن شناسنامه باب می شود و مرحوم پدرم تعریف می کرد که آن زمان که تازه شناسنامه روی کار آمده بود یعنی همن سال 1304 من 20 ساله بودم، بدین ترتیب سن پدرم از 100 سال بیشتر بود.

وی  با تأکید بر اینکه مرحوم بیات در صداقت، درستی و کسب روزی حلال زبانزد خاص و عام بود، اظهار کرد: من و چهار بردار و پنج خواهر دیگرم با رزق و روزی حلال بزرگ شده ایم و هرچه داریم از همین لقمه حلالی است که پدر برای بزرگ کردن ما بر سر سفره آورد..

فرزند چهره ماندگار کشورمان افزود: پدرم از منبت کاران برجسته کشوری بود که لوح تقدیر های فراوانی به او در زمینه منبت کاری اهداء شده است و در سال های 92 و 93 در این حوزه نیز به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی می شود.

بیات به تعمیر و مرمت درب یکی از رواق های حرم رضوی و همچنین حرم مطهر حضرت رقیه(س) در سوریه به دست مرحوم پدرش هم اشاره کرد و گفت: به خوبی به یاد دارم دهه 60 که پدرم مرمت آن درب رواق حرم رضوی را بر عهده داشت بارها قالب کارش را تغییر می داد تا اثری ماندگار و برجسته از خود به جای بگذارد و زمانی که از او می پرسیدم چرا این همه به خود سخت می گیری؟، می گفت باید کار به گونه ای انجام شود که بعد از فوتم بگویند خداوند رحمتش کند.

وی تصریح کرد: مرحوم بیات درب حسینیه همدانی ها در کوچه کربلا که منتهی به حرم رضوی می شود و دفتر آیت الله نورهمدانی در آن جا واقع شده را نیز ساخته است و از دیگر کارهای دست او می توان به ساخت درب مسجد امام حسن عسگری(ع) و مدرسه قدیمی حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان اشاره کرد.

فرزند چهره برجسته منبت کشورمان ادامه داد: منبر مسجد محله جولان همدان و مسجد امام حسین(ع) از دیگر کارهای دست پدرم است که به زیبایی ساخته شد.

مجموعه خبری رودآور، برای آن مرحوم که عمر  شریف خود را صرف خدمت و تلاش در عرصه هنر زیبای منبت  کرده بود غفران اللهی و برای بازماندگان از خداوند منان صبر خواهان است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان