آخرین اخبار

26. تير 1396 - 7:49   |   کد مطلب: 29553
بررسی نقض عهدها و وعده وعیده ها در سالگرد برجام؛
چالشی به نام وعده های گلابی مانند/چرا امسال برای برجام جشنی نگرفتند!
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه از آن همه وعده و وعیده های پررنگ برجام، نتیجه ای حاصل نشد، گفت: امسال دولت با وجود این همه تحریم ها و نقض عهدها چیزی نداشتند که بخواهند به عنوان دستاورد برجام از آن یاد کنند و به همین دلیل برای دومین سالگرد اجرای برجام جشنی نگرفتند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال گذشته در چنین روزهایی شاهد گرفتن جشن برجام از سوی مسئولان دولتی بودیم و حتی آن روزها با بوق و کرنا کردن بودند روزنامه های زنجیره ای که با تیترها درشت سالگرد برجام را جشن گرفته و سال قبل از آن نیز به گونه به استقبال برجام رفتند که فتح الفتوح شده است، با این حال امسال شاهد بودیم که برای برجام دیگر جشنی رو به راه نکردند! 

از این رو به گفت و گو با ««حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلسنسشتیم تا به بررسی موضوع بپردازیم.

با برجام مشکلی حل نشد/از آب آشامیدنی تا آلودگی هوا را هم به برجام گره زدند

وی در این باره گفت: اگر بگوییم برجام هیچ دستاوردی نداشته بی انصافی است، چرا که به هر حال دستاوردی داشته، اما آنچه که دولت از آن حرف می زد و روحانی عنوان می کرد که ما هیچ قراردادی را امضاء نمی کنیم مگر اینکه کلیه تحریم ها از اولین روز اجرای برجام برداشته شود یا همه مسئال کشور را به برجام از جمله آب آشامیدنی تا آلودگی هوا را به برجام گره زدند، اما مردم در عمل نتیجه ای ندیدند.

اعتراف ظریف به زیرپا گذاشتن برجام از سوی امریکایی ها

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی به سخنان چند روز یش ظریف درباره برجام هم اشاره کرد و افزود: زمانی که  ظریف که خودش را جزء سرمداران نشست ها و توافق برجام می داند، حال می گوید امریکا در برجام هیچ همکاری نکرده و تقریباً همه آن را زیر پا گذاشته است، دیگر تکلیف روشن است و مشخص، که برجام را نقض کردند، در حالی که ایران به تمام عهداتش عمل کرده بود.

وی عنوان کرد: برجام آن نتیجه ای که خود دولتمردان از آن داشتند و فضای اجتماعی و سیاسی ویژه ای را در ذهن مردم ایجاد کرده بودند به دنبال نداشت، دولت آن روزها برای مردم فضایی ایجاد کرده و تأکید داشتند که اگر برجام تأیید و اجرایی شود ایران گلستان می شود و همه کالاها هم ارزان که دیدیم این گونه نشد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حتی ان روزها برخی از سرمایه گذارانی که می خواستند و کار تولیدی و صنعتی انجام دهند دست نگه داشته و حرکتی انجام ندادند و به نوعی دستان خود را از کوچکترین کار کنار کشیدند و فعالیت ها را تقریباً تعطیل کردند ت بعد از برجام شروع به کار کنند در حالی که این گونه نشد و برجام برایشان ثمره ای به بار نیاورد.

از آن همه وعده و وعیده های پررنگ برجام، نتیجه ای حاصل نشد

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی افزود: وعده و وعیده های بسیار پررنگ داده شد و نتیجه ای گرفته نشد، در اینجا هم مردم متوجه هستند، چرا که همگان شاهد بودند که سال گذشته به بهانه و یک دلخوشی ظاهری با وعده و وعیدها جشن برجام گرفتند، اما امسال با وجود این همه تحریم ها ونقض عهدها چیزی نداشتند که بخواهند به عنوان دستاورد برجام از آن یاد کنند و به همین دلیل برای دومین سالگرد اجرای برجام جشنی نگرفتند.

ظریف گفته که "امریکا حتی متن برجام را هم نقض کرده است"

به گزارش رودآور؛ روزگذشته شاهد بودیم که ظریف وزیر امورخارجه کشورمان حتی در گفت و گو با CNN هم گفته که "امریکا حتی متن برجام را هم نقض کرده است"، این در حالی که بسیاری از کارشناسان بارها و بارها از نقض عهدهای مکرر امریکا و بدعهدهای آنان تذکرهای جدیدی به تیم مذاکره کننده داده بودند، اما آن روزها تیم مذاکره کننده و حامیانشان با بهره گیری از روزنامه ای زنجیری همچون اعتماد و شرق مسئله را به گونه ای در اذهان عموم طرح ریزی کرده بودند که هر آن با اجرایی شدن برجام، ایران گلستان می شود که این گونه نشد، به طوری که در ابتدای گزارش گفته شد، امسال جشنی برای برجام هم گرفته نشد.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان