آخرین اخبار

26. تير 1396 - 11:49   |   کد مطلب: 29555
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه عمده نمایدگان مجلس از دولت میخواهند در کابینه جدید جوانگرایی داشته باشد، گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از وزاری ما خودشان در بخش خصوصی فعالیت های زیادی دارند و نمی توانند از رسیدگی به دارایی خود صرف نظر کنند و از آنجا که فکرشان مشغول است، آن فعالیتی را که باید در وزارتخانه داشته باشند، ندارند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها حال و هوای مجلس کم و پیش رنگ نام و عنوان وزرا را به خود گرفته است و گمانه زنی ها درباره نام وزرای پیشنهادی هم در اوج خودش است.

در این باره «حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: مطابق با قانون مجلس زمانی که رییس جمهور هیأت دولت را معرفی می کند به بحث و شور می نشیند و با دلایلی منطقی یا رأی اعتماد به وزرا می دهد یا برخی از آن ها را تأیید نمی کند.

همه سلیقه های سیاسی مجلس از روحانی خواستند در کابینه جدید به جوانان بها دهد

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس از سلیقه های سیاسی مختلف چند روز پیش نامه ای را به روحانی نوشتند و از وی درخواست کردند تا در دولت جدید به سمت جوانگرایی برود و عمده نمایندگان این نامه به رییس جمهور را امضاء کرده بودند، یعنی آن که نمایندگان مجلس که عصاره ملت ایران هستند از روحانی می خواهند به جوانان اعتماد کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در ابتدای انقلاب تجربه حکومت داری با جوانان بسیاری را داریم که اکثر افرادی که  به عنوان وزیر، وکیل و مسئول سازمان معرفی می شدند تجربه ای نداشتند و جوان بودند، از جمله شهید تندگویان جزء وزای جوان ابتدای انقلاب بود، احمد توکلی هم همچنین و با آن که انقلاب ما ، انقلابی نوپا بود به جوانان اعتماد کردند، در جنگ هم اوضاع به همین منوال بود و  مدیریت بر دستان کسانی بود که بسیار جوان بودند و حتی حضرت امام(ره) محسن رضایی را در سن جوانی به عنوان فرمانده کل سپاه انتخاب کردند و مشاهده می کنیم که شهید احمد کاظمی در سن جوانی فرمانده لشکرش شد.

می گویند جوانان تجربه ندارند، فرصت ندهیم چگونه تجربه کسب کنند؟!

حجت‌الاسلام  موسوی لارگانی عنوان کرد: امروز نیز باید به جوانان اعتماد داشت، گاهی شنیده می شود که می گویند، که جوانان تجربه لازم را ندارند و نباید برای پست های مدیریتی از آن ها استفاده شود! سوال این است که این جوانان کجا باید تجربه کسب کنند، معلوم است باید هم اینجا به این جوانان میدان داده شود، چرا که ما جوانان نخبه و ارزشمندی داریم که می توانند حتی دو وزارتخانه را اداره کنند، اما کنار زده شده اند.

وی اظهار کرد: عمده وزاری دولت یازدهم افرادی بودند که سال ها در پست های مدیریتی دیگری مسئولیت داشتند و بسیاری از آنان نیز با توجه به سنشان شاید آن توانایی و شادابی یک جوان را در اداره امور نداشتند، از این رو بود که مجلس با هر سلیقه ای وارد شد و نامه ای نوشت تا رییس جمهور جدای از مسائل سیاسی، به وزرای جوان نیز اعتماد کرده و وزاریی را انتخاب کند تا تنها به فکر خدمت به مردم باشند، چرا که ما برای این نظام و انقلاب بهای زیادی را پراخت کرده این و حفظ آن یک ضرورت است.

برخی وزاری دولت یازدهم با فعالیت در بخش های خصوصی در پست وزارتشان توانمند نبودند

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید کسی وزیر باشد که از نظر جسمی توانمند باشد و ذهن درگیر چند مسئله گوناگون نداشته باشد،  تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که برخی از وزاری ما خودشان در بخش خصوصی فعالیت های زیادی دارند و نمی توانند از رسیدگی به دارایی خود صرف نظر کنند و از آنجا که فکرشان مشغول است،  آن فعالیتی را که باید در وزارتخانه داشته باشد شاید ندارند، در اینجا است که باید میدان را به جوانان بسپارنند و در اتاق فکرها و مشاوره دادن به آن ها کمک کنند تا کمک شایسته ای به سازندگی کشور،تولید و اشتغال داشته باشند.

حجت‌الاسلام  موسوی لارگانی در ادامه به انتقاد از عملکرد تعدادی از وزرای دولت یازدهم گفت: شاید برخی وزرا خودشان به صورت منفرد در حوزه کاریشان توانمند بودند اما زیرمجموعه آن ها به حرفشان گوش نمی دادند و توجهی نمی کردند.

رکود کمرشکن حاکی از عملکرد ضعیف وزراتخانه های اقتصادی است

وی درباره عملکرد ضعیف وزارتخانه های اقتصادی، عنوان کرد: اگر وزارتخانه اقتصادی موفق بودند، به طور قطع امروز وضعیت اقتصادی کشورمان این گونه نبود و نباید این رکود کمرشکن در کشور حاکم بود و نباید آن قدر مشکل اشتغال در کشور حاد می شد، طوری که حتی رهبر انقلاب فرمودند که "من خجالتم از از آن جوان که شب دست خالی به منزل می رود بیشتر است"، بنابراین وزارت خانه های اقتصادی نتوانستند وظیفه قانون خودشان را عمل کنند و البته عملکرد برخی وزاری دیگر هم به همین طریق بود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان