آخرین اخبار

31. تير 1396 - 10:48   |   کد مطلب: 29641
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی هیچ وقت خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌کند، گفت: میراث فرهنگی متولی فروش سفال به صورت مجازی نیست. رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی هیچ وقت خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌کند، گفت: میراث فرهنگی متولی فروش سفال به صورت مجازی نیست.

به گزارشرودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، وب سایت شهر جهانی لاله‌جین همزمان با سالروز جهانی شدن شهر سفال و سرامیک لاله‌جین رونمایی شد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از ظرفیت‌های این وب سایت سخن گفتند که یکی از آنها فروش اینترنتی محصولات تولیدی لاله‌جین بود.

در چند روز اخیر چند نفر از اهالی شهر لاله‌جین که به ابتکار خود از چند سال گذشته وارد عرصه فروش مجازی تولیدات شهر لاله‌جین شده‌اند، در تماس با خبرگزاری فارس از اینکه وب سایت طراحی شده نیز فروش مجازی دارد، گله‌مند شدند.

یکی از فعالان فروش مجازی سفال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فروش مجازی تولیدات لالجین چند سالی است از سوی چند جوان ایجاد شده و در مواردی چون تولید و فروش سفال به طور تخصصی و در قالب گروه صنایع‌دستی شهر سفال فعالیت می‌کنند.

علی نصیری افزود: ما چند جوان تحصیلکرده لالجینی هستیم که به صورت خودجوش وارد فعالیت‌های تولیدی اقتصادی شدیم و در این چند سال استخوان خرد کردیم، خاک خوردیم، ضرر دادیم، استرس و اضطراب کشیدیم تا این سایت طراحی شد و فروش اینترنتی ما راه افتاد.

وی با بیان اینکه این کار ما در راستای اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسئله «آتش به اختیار» بود، بیان کرد: در چند روز اخیر طراحی سایتی از سوی میراث فرهنگی به نام لالجین و با هدف معرفی لالجین زدن صورت گرفته که فروش اینترنتی نیز از ظرفیت‌های آن است، این کار به نوعی در تقابل با کار ماست.

این فعال فروش مجازی سفال لالجین با طرح این سوال که آیا درست است دولت با بخش خصوصی و چند جوان تحصیل کرده که خودجوش کاری را راه‌اندازی کرده‌ و  ضرر آن را نیز داده‌اند، وارد رقابت اقتصادی شود؟، گفت: آیا این عادلانه است که این سازمان با استفاده از موقعیت حقوقی و اعتبار میراث فرهنگی جوانانی چون ما را حذف کند؟

بر همین اساس ضمن پیگیری خبرگزاری فارس، رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن رد موضوع فروش اینترنتی سفال در وب سایت طراحی شده شهر جهانی لالجین اظهار کرد: ظرفیت فروش در این وب سایت لحاظ شده اما نیازمند به مقدمات حقوقی دارد، فعلا انجام نمی‌شود.

علی مالمیر تصریح کرد: دولت نه می‌تواند و نه به دنبال فروش اینترنتی سفال است، بلکه گفته شد، وب‌سایت طراحی شده این ظرفیت را دارد و هیچ وقت این کار را نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما هیچ وقت خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌کنیم، گفت: سازمان میراث فرهنگی متولی فروش سفال به صورت مجازی نیست و تنها ظرفیت سایت را معرفی کردیم که این سایت امکان تبلیغات و فروش اینترنتی را دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان