آخرین اخبار

1. مرداد 1396 - 1:50   |   کد مطلب: 29642
مدير شيلات جهاد كشاورزي استان همدان مطرح كرد
پيش‌بيني توليد 5600 تن ماهي در همدان
مدير شيلات جهاد كشاورزي استان همدان گفت: پيش‌بيني شده امسال در استان همدان 5 هزار و 600 تن انواع ماهي خوراكي توليد شود.

به گزارش رودآور؛ علی دولو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 5 هزار و 370 تن تولید ماهی تولید شد، اظهار کرد: ماهی‌های قزل‌آلا و کپور در استان همدان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 762 واحد استخر پرورش ماهی فعال در استان وجود دارد، افزود: پیش‌بینی شده در استان همدان در سال جاری 5 هزار و 600 تن انواع ماهی خوراکی تولید شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به برگزاری دوره آموزش طبخ ماهی در همدان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی طبخ ماهی در راستای افزایش مصرف ماهی در استان همدان انجام شده است، بیان کرد: سال گذشته در استان همدان یک‌هزار و 750 نفر در کلاس‌های آموزش طبح ماهیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 700 نفرروز برای ارتقای سطح آگاهی آبزی‌پروران و آشنایی با آبزی‌پروری در جذب سرمایه‌گذار دوره‌های آموزشی را سپری کردند، افزود: در مجموع 2 هزار و 250 نفر آموزش در راستای طرح توسعه آبزی‌پروری در استان همدان انجام شده است.

دولو با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 6 میلیون بچه ماهی قزل‌آلا در استخر‌های پرورش ماهی استان همدان رهاسازی شده است، تصریح کرد: در بخش ماهیان گرم‌آبی 40 هزار بچه‌ماهی کپور در 75 استخر پرورش ماهی سال اولی رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان 950 هزار قطعه بچه ماهی کپور رهاسازی شد، افزود: همچنین در سه ماه نخست سال جاری 16 پروانه در حوزه شیلات برای انجام فعالیت‌های مختلف صادر شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان