آخرین اخبار

1. مرداد 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 29653
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی تویسرکان خبرداد؛
برگزاری نخستین جشنواره تخصصی ملی مبل و منبت در دهکده مبل اشترمل
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی تویسرکان از برگزاری نخستین جشنواره تخصصی ملی مبل و منبت در دهکده مبل اشترمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «میثم الوندی» با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تخصصی ملی مبل و منبت در دهکده مبل اشترمل، گفت: معرفی سبک گلریز منبت دهکده مبل اشترمل، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری حوزه منبت و صنایع دستی شهرستان، شناساندن دهکده مبل اشترمل و پیگیری ثبت جهانی دهکده مبل این روستا بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار کرد: دعوت از سرمایه گذاران و دست اندرکاران حوزه مبل و منبت کشور، تقویت روحیه مشارکت عمومی در میان اهالی، معرفی ظرفیت های بالای شهرستان در حوزه صنایع دستی و به خصوص در بخش مبل و منبت، جذب گردشگر و ایجاد فرصت های بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی شهرستان را هم می توان از دیگر اهداف برگزاری این جشنوار در تویسرکان برشمرد.

به گزارش رودآور؛ نبود بازارچه فروش دائمی و عدم چرخه تکمیل تولیدات در حوزه مبل و منبت و همچنین نبود نظارت کافی بر خرید و فروش این تولیدات سبب شده تا سود اصلی به جیب واسطه ها رود و در اینجا منبت کاران تویسرکانی از تبلیغات اندک و عدم حمایت صحیح و کامل مسئولان برای بازاریابی تولیداتشان رنج می برند.

 

 شهرستان تویسرکان از دیرباز محل مناسبی برای تولید مبل و منبت بوده است به طوری که طرح های " کتیبه ای هخامنشی"، "بیست گل"، "گلفروشی اسلیمی" و "دسته گلی" از جمله طرح های مبل و منبتی هستند که توسط هنرمندان صنایع دستی به طور عمده در روستاهای میانده، جیجانکوه، بابا کمال، سید شهاب، عین آباد، شوق آباد و اشترمل تولید می شود.

به گفته «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان، در حدود هفت هزار منبت کار در  بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان فعالیت دارند.

وی توجه به ایجاد اشتغال در این حوزه را که یکی از اولویت های مسئولان عنوان کرده و می افزاید: تویسرکان می تواند به قطب اصلی تولید مبل و منبت غرب کشور تبدیل شود و هنوز ما در ابتدای کار هستیم.     

زنگنه   

انتهای پیام/             

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان