آخرین اخبار

4. مرداد 1396 - 15:44   |   کد مطلب: 29705
دبیر جبهه پایداری استان همدان با تأکید بر اینکه دولتمردان تفاوت "تعلیق تحریم ها" با "لغو تحریم ها" را تشخیص ندادند، گفت: امروز با تصویب تحریم های مادر علیه ملت ایران، دولت باید بیاید و پاسخگو باشد که چگونه از متن آن هم به طور کامل مطلع نبوده و عجله کرده و سبب ساز این خسارت محض شده است.

«حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی» درگفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از همان ابتدا که بحث برجام در مجلس مطرح شد، تنها گروهی که محکم در برابر تصویب برجام ایستاده بود و اصرار داشت تا برجام به درستی در مجلس بررسی شود، نمایندگان مجلس جبهه پایداری بودند.

در 20 دقیقه بدون بررسی برجام را تأیید کردند!/نمایندگان از متن برجام مطلع نبودند!

وی اظهار کرد: متأسفانه رییس مجلس و گروه های هم طیف خودش در 20 دقیقه بدون بررسی برجام را تأیید و تصویب کردند، حتی می توان گفت که از متن برجام هیچ کدام مطلع نبودند و شواهدی داریم، زمانی که از ابوترابی نائب رییس وقت سوال پرسیدم که آیا شما مطلع هستید چه اتفاقی در برجام و توافقنامه می افتد؟  او در جواب گفت، که نیازی نیست ما از متن برجام مطلع باشیم و رییس مجلس کافی است.

دبیر جبهه پایداری استان همدان افزود: من به او گفتم شما به عنوان نمایندگان مردم هستید این همه مقام معظم رهبری تأکید دارند که مردم بایددر جریان قرار بگیرند و آگاه شوند، اما ابوترابی به شدت عصبانی شد وبه هیچ عنوان جواب ما را نداد.

دولت نمایندگان مجلس را در جریان مسائل قرار نمی دهد

فلاحی عنوان کرد: چند شب پیش هم در برنامه جهان آراد شاهد بودیم زمانی که از ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس سوال شد که آیا دولت شما را در جریان قرار می دهد چه در خصوص برجام چه درباره مسائل دیگر، او گفت: خیر و دولت هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار نمایندگان قرار نمی دهد چرا که رییس مجلس با آنان مرتبط است.

در تصویب و اجرای برجام عجله کردند

وی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری از همان ابتدا مخالف تصویب این گونه ای برجام بود، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که خسارت محض بود، 9 شرط رهبری را هم زیر پا گذاشته و عملی نکردند، رهبر انقلاب تأکید داشتند که از امریکا تضمین کتبی بگیرند، مذاکره کنندگان نگرفتند، قرار بود عجله نکنند اما عجله کردند و قرار بود طبق آن 9 شرط ایران اجرای برجام را قبل از طرف مقابلش شروع نکند اما خیلی با عجله بادستور مستقیم روحانی تمام سانترفیوژهای نطنز جمع شد.

جبهه پایداری مخالف تصویب برجام بدون بررسی بود

دبیر جبهه پایداری استان همدان تصریح کرد: در واقع ما خلع سلاح شدیم و دستمان خالی ماند و این طبیعی است که امریکایی ها به عنوان دشمنان نظام ما را تحریم کنند.

نه روحانی و نه ظریف از متم برجام اطلاع درستی ندارند!/وزیز امور خارجه تفاوت "تعلیق تحریم ها" با "لغو تحریم ها" را تشخیص نداد

فلاحی ادامه داد: متأسفانه خود روحانی و بسیاری دیگر که این روزها می آیندو مصاحبه می کنند از متن برجام اطلاع درستی ندارند و با اطمینان کامل می گویم که در متن برجام هیچ گونه کلمه لغو برجام تحریم نیامده است و شاهد این حرف، نبویان است، او گفته زمانی که در مجلس قبلی ظریف آمده بود و به او گفتیم در متن برجام کلمه "لغو تحریم" نیست، ولی ظریف گفت هست، و ما متن انگلیسی را به او نشان دادیم و گفتیم که شما که مسلط به زبان انکلیسی هستید دقت کنید که این عبارت؛ "تعلیق تحریم ها" است و ظریف دیدو پاسخ داد که «عجب ما اصلاً این را ندیده بودیم!»، یعنی وزیرامورخارجه ما تشخیص بین لغو تحریم و تعلیق را نداده وامضاء کرده است و این مصیببتی است که این روزها رو شده است.

اروپاییان تعلیق تحریم ها را در برجام امضاء کردند نه امریکایی ها/با تحریم های پولی عملاً برجام برای ما اجرایی نشد/تیم دیپلماسی ما فریب خورد

وی افزود: امریکایی ها امروز مادر ترحیم ها را تصویب کردند در متن برجام تنها کسانی که تعلیق تحریم ها را امضاء کردند، اروپایی ها بودند و امریکایی ها نبودند، بنابراین امروز که امریکا می گوید ما هیچ گونه تعهدی در مقابل شما نداریم طبق همان متن برجام می گوید، چرا که آن جا هم هیچ تعهدی نداده اند! و این تیم دیپلماسی ما بوده، که فریب خورده است.

دبیر جبهه پایداری استان همدان افزود: شاید به نوعی طرف حسب ایران اتحادیه اروپا است که نیازمند اجرای برجام است و شرکت هایش ورشکست  و متضرر شده اند و امروز هم با وضعیتی که به وجود آمده  به مقصودشان نرسیده اند، چرا که ما از نظر پولی به طور کامل تحریم هستم و آنان صرفاً برای فروش محصولاتشان، مثلاً فروش هواپیمای دسته سرمایه گذاری می کنند و ما این روزها دو میلیون بشکه نفت را می فروشیم و تنها 20 درصد از فروش به دستمان می رسد.

هنوز دولتمردان نمی خواهند به مردم جواب بدهند که شد که برجام نقض شد؟! 

فلاحی تأکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید بیاید و پاسخگو باشد که چگونه از متن آن هم به طور کامل مطلع نبوده و عجله کرده و سبب ساز این خسارت محض شده است.

وی با ابراز تأسف عنوان کرد: هنوز هم دلتمردان نمی خواهند جواب بدهند که اتفاقاتی افتاده و امریکا به طور کامل برجام را نقض کرده است و جالب است که حتی خود دولتمردان گفتند که هر گونه تصویب قطعانه جدید نقض برجام است و اما واکنشی در عمل انجام نداده اند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان