آخرین اخبار

7. مرداد 1396 - 7:04   |   کد مطلب: 29729
فرماندار تویسرکان گفت: از برگزاری جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دست باف در نیم دوم شهریورماه سال جاری در تویسرکان خبر داد.

به گزارش رودآور؛«حبیب مومیوند» با اشاره به برگزاری جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دست باف در روزهای 15، 16 و 17 شهریورماه سال جاری در تویسرکان، گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی شهرستان تویسرکان به دیگر نقاط کشور است.

وی از همه مردم، صاحب نظران، کارشناسان و ایده پردازان  خواست که دیدگاه های خود برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره را ارائه کنند.

به گزارش رودآور؛ جشنواره گردو در سال های اخیر در حدود پنج مرتبه برگزار شده است و کارشناسان برگزاری هرچه مناسب این جشنواره را زمینه ساز پویایی اقتصاد شهرستان می دانند.

به گونه ای که معتقد هستند، جشنواه گردو به عنوان یک حرکت تأثیرگذار در اقتصاد شهرستان و ارتقای کمیت و کیفیت گردوی تویسرکان است.

 گردوی شهرستان تویسرکان از نظر کیفیت و تولید رتبه اول کشوری و از نظر سطح زیر کشت، رتبه دوم کشور را دارد و برگزاري جشنواره‌ گردو حركتي در راستای معرفي توانمندي‌هاي بخش كشاورزي شهرستان و جذب توجه ويژه مسئولان به توسعه ملي و كيفي محصولات باغي شهرستان به ويژه گردو است.

و مسئولان رویکرد اين جشنواره معرفي ظرفيت‌هاي بالقوه تويسركان به ويژه در بخش كشاورزي و گردشگري می دانند و معرفی توانمندی های کشاورزی، باغداری، گردشگری، صنایع تبدیلی وابسته به گردو و شناساندن شهرستان تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی کشور از اهداف دیگر برگزاری جشن گردو در تویسرکان است.

از نظر برخی کشاورزان برگزاری جشنواره گردو در سال های گذشته چندان ره آوردی برای مردم و آنان نداشته است و امید است سال جاری برنامه ریزی های گسترده تر و مناسبتری برای این امر انجام شود تا همه تویسرکانی ها بتوانند اهداف تعیین شده جشنواره را به زیبایی به صورت اجرایی شده مشاهده کنند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان