آخرین اخبار

8. مرداد 1396 - 16:56   |   کد مطلب: 29773
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی به میزبانی تویسرکانی در روزهاي 12 و 13 شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش رودآور؛ علی نورعلیئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به وجود هشت انجمن ادبی فرهنگی فعال در تویسرکان اظهار کرد: این تعداد انجمن شامل سه انجمن ادبی، انجمن‌های نمایش،  تجسمی، خوشنویسی، موسیقی و انجمن سینمایی جوان می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پنج آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان تویسرکان ادامه داد: از این تعداد سه آموزشگاه آزاد هنری طراحی و نقاشی، یک آموزشگاه آزاد هنری خوشنویسی و یک آموزشگاه آزاد هنری موسیقی را شامل می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان تعداد چاپخانه موجود در تویسرکان را سه باب دانست و افزود: همچنین هشت کانون آگهی و تبلیغات و پنج باب چاپخانه دیجیتال به مردم شهرستان خدمات‌دهی دارند.

وی از فعالیت 53 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: پنج مؤسسه قرآن و عترت در راستای ترویج اهداف و برنامه‌های تعریف شده برای این مؤسسات در تویسرکان فعال است.

نورعلیئی با اشاره به اینکه در تویسرکان استعدادهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری وجود دارد بیان کرد: سال گذشته نمایش «مچاله‌خوانی» به کارگردانی سجاد طهماسبی بعد از 30 سال از تویسرکان برای نخستین بار به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافت.

وی در خصوص هنرمند توانمند محسن روح‌افزا فعال عرصه آواز و موسیقی اصیل ایرانی در کشور نیز  اظهار کرد: این هنرمند پیشکسوت که تویسرکانی است، در دهه 70 فعالیت چشمگیری داشت و همکاری با اساتید برجسته موسیقی کشور چون فریدون شهبازی و کیوان ساکت را در کارنامه درخشان خود ثبت دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه محسن روح‌افزا سال 68 همکاری با صدا و سیما را آغاز کرد، برگزاری یکصد برنامه ساز و آواز، 20 تصنیف و ترانه و یکصد برنامه تلفیق شعر و موسیقی را نتیجه این همکاری برشمرد.

وی با اشاره به وجود افراد مستعد در بخش خوشنویسی و کسب جایگاه ویژه در این خصوص در شهرستان، گفت: 40 نفر از تویسرکانی‌های علاقه‌مند و با استعداد در حال کسب مدرک ممتاز خوشنویسی هستند.

نورعلیئی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو نفر مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و 20 نفر در شهرستان مدرک ممتاز خوشنویسی دارند، در ادامه سخنانش از برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی در روزهای 12 و 13 شهریورماه به میزبانی تویسرکان خبر داد.

وی محل برگزاری کارگاه این جشنواره در تویسرکان را اردوگاه تفریحی دانست و از برپایی نمایشگاه آثار ارسالی به جشنواره در مدت زمان برگزاری این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه ارشاد تویسرکان خبر داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان افزود: برنامه روز دوم جشنواره استانی هنرهای تجسمی در مجتمع هنری فرهنگی اداره ارشاد تویسرکان انجام خواهد شد.

وی بخش‌های جشنواره استانی هنرهای تجسمی را گرافیک «طراحی، پوستر و آرم»، کاریکاتور، تهذیب، نقاشی و تصویرسازی خواند و متذکر شد: امسال  بخش حجم «گل و سفال» به چهاردهمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی اضافه شده است.

نورعلیئی شرایط سنی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره را 15 تا 35 سال دانست و موضوعات صرفه‌جویی، سبک زندگی، نماز، حقوق شهروندی، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ صلح و بشردوستی و شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» را اولویت ستاد جشنواره استانی هنرهای تجسمی عنوان کرد.

وی ایجاد بستری مناسب برای رشد تعالی و شناخت استعدادها، ایجاد فضایی سالم و سازنده برای شناسایی توانمندی و خلاقیت هنرمندان و ارتقای انگیزه و حس خلاقیت در حوزه‌های هنری را از اهداف جشنواره استانی هنرهای تجسمی محسوب می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان ایجاد فضای هنری و آماده‌سازی موقعیتی به منظور گرد‌ هم آمدن هنرمندان برای انتقال اندیشه‌ها، مهیا کردن زمینه مناسب برای ایجاد رقابت سازنده در راستای ارتقای سطح کیفی آثار هنری و ایجاد فضای هنری برای ارتباط هنرمندان جوان و اساتید مطرح در سطح استان را بخش دیگری از اهداف این جشنواره اعلام کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان