آخرین اخبار

12. مرداد 1396 - 22:00   |   کد مطلب: 29827
کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه احاطه علمی عالم آل محمد(ص) بر کسی پوشیده نیست، گفت: بنا بر سلسله الذهب، در صورتی "لا اله الا الله"، دژ محکمی است که هر کس در آن وارد شود، در امان است، که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت(ع) باشد.

«حجت الاسلام محمد محمودزاده» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: امام رضا(ع) را ضمن آن که با عنوان رئوف بودن می شناسند با عنوان عالم آل محمد(ص) هم در بین همگان هم شناخته شده هستند.

وی اظهار کرد: آن حضرت از این حیث که بر تمام علوم دوران خودشان احاطه علمی داشتند به تمام سوالات شیعیان، سنیان، مسیحیان و یهودیان با دلایل محکم پاسخ می دادند و مأمون زمانی که دید محبوبیت امام رضا(ع) هر روز بیشتر می شود با هر ترفندی به دنبال فراخوان ایشان از مدینه به خراسان بود و مسئله ولایتعهدی را مطرح کرد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: اما از آن جا که امام بر همه مسائل احاطه داشتند مسئله ولایتعمدی را برای حفظ جان شیعیان خود به نحوی قبول کردند که همچنان محبوبیشان حفظ شد، به گونه ای که شرط پذیرش این مسئولیت مبنی بر عدم دخالت در عزل و نصب هاو وضع قوانین بود، بدین ترتیب امام رضا(ع) هم به یاران خودو هم به دشمنان خود پیامی روشن داد که کسی که در حکومتی عزل و نصبی نمی کند به آن حکومت ظالمانه متصل نیست.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه به حدیث مشهور سلسله الذهب از امام رضا(ع) که در بین مردم نیشابور بیان و بیش از 6 هزار راوی آن را نقل کردند اشاره کرد و گفت: در این حدیث که معنایش زنجیره طلایی است نام اجداد بزرگوار امام رضا(ع) آورده شده است.

وی عنوان کرد: امام هشتم شیعیان(ع) در مسیر حرکت به سمت خراسان در میان مردم نیشابور به بیان مطالبی پرداختند و پس از معرفی خود و اجدادش بزرگوارشان، بیان کردند" لا اله الا الله" حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی"، بدان معنا که لا اله الا الله، دژ محکمی است که هر کس وارد آن شود عاقبت بخیر شده و نه تنها از عذاب در امان می ماند، بلکه آخرت خود را آباد می کند.

وی تصریح کرد: حضرت پس از بیان مطالب، در هنگام حرکت سر از کجاوه بیرون می آورند و با این مضمون می فرمایند در صورتی  " لا اله الا الله" دژ محکمی محسوب می شود و ارزشمند است که همراه با پدیرش ولایت ائمه باشد و هیچ کدام از این دو بدون دیگری نجات دهنده نیست.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان