آخرین اخبار

14. مرداد 1396 - 0:06   |   کد مطلب: 29829
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در انتخاب وزرا باید دقت شود و پرهیز از قبیله گرایی در سمت ها و مسئولانی که تعیین می کنند یک ضرورت است و شایسته سالاری بدون توجه به جناحی خاص، خدمت به مردم و تسلط به حوزه کاری باید ملاک باشد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: انتظاری که از کابینه دولت دوازدهم داریم آن است  که توجه به بیکاری و حل مسائل اقتصادی کشور را همان طور که روز گذشته رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند در نظر بگیرند.

روحانی برای تحقق وعده هایش نیاز به وزاریی با شیوه جهادی و کار انقلابی دارد

وی اظهار کرد: روحانی در زمان انتخابات وعده هایی دادند و روز گذشته در مراسم تنفیذ حکمش هم به آن ها اشاره کرد و امید آن که به وعده های خود عمل کند، عمل به آن وعده ها به طور قطع نیاز به کابینه ای قوی دارد، چرا که این چهارسال نیز به سرعت می گذرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی باید ویژگی ها داشته باشند، افزود: روحانی برای تحقق وعده هایش به وزرایی با شیوه جهادی و کار انقلابی نیاز دارد تا بتواند خواسته ها و مطالب مردم را پاسخگو باشد.

پرکاری و جوانی از ویژگی های کابینه دولت دوازدهم باشد

مفتح تصریح کرد: وزرایی پرکار و از نظر میانگین سنی جوانتر از دولت یازدهم مورد انتظار است و به ویژه اینکه کابینه دوازدهم از افرادی انتخاب شوند که با یکدیگر هماهنگ باشند و یکدیگر را تأیید کنند، نه اینکه با اختلاف نظرهایشان زمینه ساز عدم پیشرفت برنامه شوند و ضررش به مردم برسد.

کابینه دوازدهم در حوزه های اقتصادی به صورت شخصی وارد نشوند/ سلامت و شفافیت اقتصادی ویژگی یک وزیر متعهد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وزرا در حوزه های اقتصادی به صورت شخصی و خصوصی نباید به هیچ عنوان وارد نشوند، عنوان کرد: انتظار است تا وزاری دولت دوازدهم تنها به مسئولیتی که بر عهده آنان گذاشته شده اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که سلامت و شفافیت اقتصادی از جمله مسائلی است که باید کابینه دولت را در برگیرد.

قبیله گرایی در انتخاب وزرابه ضرر مردم است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: در انتخاب وزرا باید دقت شود و پرهیز از قبیله گرایی در سمت ها و مسئولانی که تعیین می کنند یک ضرورت است و شایسته سالاری بدون توجه به جناحی خاص، خدمت به مردم و تسلط به حوزه کاری باید ملاک باشد.

مفتح اظهار کرد: محوریت انتخاب وزرا باید بر مبنای توانمندی، شفافیت، جسارت، شجاعت و شفافیت در کار روی دهد تا با انقلابی عمل کردن و هماهنگی روز به روز برای رفع مشکلات مردم و خدمات به آنان  گام های مؤثری بردارند.

زنگنه

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان