آخرین اخبار

16. مرداد 1396 - 22:49   |   کد مطلب: 29869
می گویند از دل برود، هر آن که از دیده برفت اما اوضاع و احوال خبرنگاران تویسرکانی شاید به گونه ای دیگر باشد که چه باشند و چه نباشند آن طور که باید و شاید باید دیده نمی شوند و حمید فلاحی خبرنگار فقید تویسرکانی است که در 16 سال تحمل رنج بیماری اش، هیچ مسئولی حتی از وی عیادت هم نکرد!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هجدهم تیر ماه سال جاری بود که در غربت تمام حمید فلاحی با سابقه ترین خبرنگار و فعال رسانه ای شهرستان تویسرکان تشییع و تدفین شد، او متولد۲۲بهمن ۵۷ بود و پس از 16 سال تحمل رنج بیماری با عنوان " آرتیریت تاکایاسو" که یک نوع بیماری خونی است دعوت حق را لبیک گفت.

وی در یکم  فروردین سال 57 متولد و در بدو تولد توسط مادرش و جمعی از بانوان خیابان شهدا فعلی اعلامیه  های حضرت امام از شهرهای تهران و همدان و بروجرد در داخل قنداقه حمید به تویسرکان انتقال و در اختیار مبارزان برای توزیع در سطح شهر و روستا قرار می دهد.

فلاحی دوران ابتدایی را در مدرسه مایل و راهنمایی را در مدرسه امام خمینی(ره) و متوسطه را در هنرستان شهید رجایی در رشته برق به پایان رساند و همزمان تا پایه دو حوزه علمیه را در مدرسه علمیه زنگنه تویسرکان زیر نظر اساتیدی چون حجت الاسلام مفید، شیخ الاسلامی و مرحوم سبزواری و نانکلی گذراند و سپس به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

وی در طول مدت خدمت سربازی در سپاه چهارم بعثت به عنوان تصویر بردار به ثبت خاطرات رزمندگان سپاه چهارم بعثت و مراسم پیاده روی دعای عرفات توسط مرحوم حجت الاسلام ابوترابی و راهیان نور در غرب و جنوب پرداخت.

این خبرنگار فقید تویسرکانیبعد از اتمام پایان خدمت به عنوان تصویر بردار با دفتر خبری صدا و سیما در تویسرکان کار خود را آغاز و همزمان با گذراندن دوره خبرنگاری در دفتر خبری این شهرستان و زیر نظر باشگاه خبرنگاران جوان و سروش تهران با  روزنامه جمهوری اسلامی به عنوان خبرنگار مشغول به کار شد.

وی در ادامه با روزنامه همدان پیام، هگمتانه، آرمان جوان و ایرانا همکاری کرد، حمید در طول مدت  کار خبری خود همواره در کنار پرداختن به نقاط قوت شهرستان به انعکاس مشکلات به صورت جدی و مطالبه گرانه پرداخت که مسئولان این نگاه مطالبه گرانه را پذیرا نبودند و به برخوردهای قهری با او آغاز شد تا جایی که گفته می شود او را به انزوا کشاندند، ولی او مصر درراه هدف خود از پا فرو ننشست ودر این ایام بود که همزمان با استرس های پی در پی و برخوردهای سلیقه ای و حزبی به بیماری ار تیریت تا کا یا سو مبتلا شد و به مرور زمان بیماری اش پیشرفت کرد تا به صورت کامل زمین گیر شد، اما او باز هم از فعالیت خبری دست برنداشت و خبرهای تحلیلی خود را به برخی خبرگزاری ها ارسال می کرد که مورد بهره برداری قرار می گرفت.

به گفته برادرش اما دریغ از یک احوالپرسی ساده در طول چند سال خانه نشین شدن حمید در منزل و یا در ایام بستری در بیمارستان در یک ماه منتهی به فوت او در بیمارستان و حتی دریغ از حضور در تشیع و یا مراسم ختم ویا درج اعلامیه که نشان از غربت خبرنگاران در تویسرکان دارد.

هرچند مسئولان استانی از مدیران کل برخی ادارات استان، بسیج رسانه سپاه انصار الحسین(ع) تا خانه مطبوعات و خبرگزاری های کشوری و استانی سنگ تمام گذاشتند. اما ...

حال تنها باید گفت: مردی که رفت؛ سنگی که هست و آنچه مانده بی توجهی مسئولان به خبرنگار فقید تویسرکانی است و بس.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان