آخرین اخبار

18. مرداد 1396 - 22:40   |   کد مطلب: 29907
به مدت سه روز، دومین جشنواره سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 3 کشور با حضور چهار استان غربی در همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر امشب در آیین گشایش دومین جشنواره منطقه‌ای غذا با عنوان سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 3 کشور اظهار کرد: در این جشنواره 60 غرفه از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان به ارایه غذاهای محلی و سنتی خود پرداخته اند.

وی با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد امروز دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای است به طوری که 10 درصد GDP دنیا به گردشگری اختصاص یافته است، گفت: در رونق گردشگری بخش‌های مختلفی اثرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: نقش و اهمیت غذا در عرصه گردشگری نقش ویژه‌ای است و در طول تاریخ نیز غذاهای بومی و محلی که به عنوان میراث ناملموس معرفی شود، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ایران نیز غذاها از تنوع بالایی برخوردار است، یادآور شد: تهیه غذا در فرهنگ و آداب ما از تنوع و مزیت‌های بالایی برخوردار است و این تنوع یکی از مزیت‌های گردشگری استان همدان نیز به شمار می‌رود.

مالمیر با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین دارای سبقه بالایی در آیین‌ها و میراث ناملموس و غذا هستند، گفت: با اهمیتی که حفظ و احیای میراث ناملموس و ملموس حوزه گردشگری دارد، ضرورت دارد با انواع و اقسام برنامه‌ها در این زمینه حضور یابیم تا از سراسر کشور گردشگران حضور یافته و از این آثار بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای غذا دو بخش در نظر گرفته است، گفت: قسمت اول به غذاهای هتل‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها اختصاص یافته که داوری نیز خواهند داشت، یک قسمت نیز به عرضه و معرفی غذاهای بومی و محلی اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ویژگی دیگر این جشنواره را عرضه نان‌های محلی و سنتی تخت استان‌های مختلف دانست و افزود: در این جشنواره انواع و اقسام نان پخت می‌شود، نانی که سال گذشته ثبت جهانی شد و لازم است این اثر ناملموس بیشتر معرفی شود.

 وی یادآور شد: در کنار جشنواره کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود که به نحوه پخت و ویژگی غذاها می‌پردازد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان