آخرین اخبار

22. مرداد 1396 - 17:31   |   کد مطلب: 29972
روزنامه‌‌ "قانون" که پیش‌‌تر درپی دستگیری متجاوزان آمریکایی رفتار نیروهای سپاه با سربازان ایالات متحده را به داعش تشبیه کرده بود، این‌‌بار با درج مطلبی با عنوان "پشت صحنه‌‌ یک شهاد" مخالفت ضمنی خود را با حضور مستشاران ایرانی در سوریه اعلام و علت سر بریده شدن حججی را حمله‌‌ موشکی ایران به مواضع گروه‌‌های تروریستی در بیست و هشتم خرداد خواند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دنبال شهادت مظلومانه اما غرورآفرین محسن حججی چهره‌‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی پیام‌‌های متعددی را صادر کردند و در این میان بیشتر کاربران فضای مجازی نیز در لابلای مطالب‌‌شان از ایثار شهید حججی و صلابت او نوشتند اما هیچ‌‌کس فکر نمی‌‌کرد در این مورد باز هم لاشخورهای سیاسی درصدد خالی کردن عقده‌‌هایشان برآیند.

روزنامه‌‌ "قانون" که پیش‌‌تر درپی دستگیری متجاوزان آمریکایی رفتار نیروهای سپاه با سربازان ایالات متحده را به داعش تشبیه کرده بود، این‌‌بار با درج مطلبی با عنوان "پشت صحنه‌‌ یک شهاد" مخالفت ضمنی خود را با حضور مستشاران ایرانی در سوریه اعلام و علت سر بریده شدن حججی را حمله‌‌ موشکی ایران به مواضع گروه‌‌های تروریستی در بیست و هشتم خرداد خواند.

آنچه که از نحوه‌‌ نگارش مطلب درج شده در روزنامه‌‌ی "قانون" استنباط می‌‌شود این است که شهادت حججی بهانه‌‌ای برای هدف قرار دادن جبهه مقاومت است و کسانی که برای این شهید راه اسلام در روزنامه قانون عزاداری کرده‌‌اند، هیچ ارزشی برای تفکر حججی و اعتقادات قلبی‌‌اش قائل نیستند.

فارغ از این مباحث، مسئله‌‌ای که جای تامل دارد ناراحتی روزنامه‌‌ی قانون از هلاکت تروریست‌‌های داعش و نمایش اقتدار ملی با حمله‌‌ موشکی به وهابی‌‌هاست. از منظر قلم به دستان مخالف حضور نظامی ایران در سوریه، پاسخ سپاه به داعشی‌‌ها اشتباه بوده و به عبارتی دیگر سربازان نظام باید در برابر شهادت 17 بی‌‌گناه در مجلس و حرم امام خمینی(ره) ساکت می‌‌نشستند.

مطالب سریالی روزنامه قانون نشان می‌‌دهد سردمداران این رسانه علیه اصل‌‌های واضح و مورد قبول اکثریت شوریده‌‌اند و هرازگاهی با نشر چنین مطالبی اعصاب و روان عموم را به هم می‌‌ریزند و وحدت ملی را خدشه‌‌دار می‌‌نمایند اما آنان را هیچ نمی‌‌شود و ضمانت‌‌شان از امثال "آمدنیوز" و "مملکته" قوی‌‌تر است!

 

* روزنامه "قانون" دانسته یا نادانسته در خدمت داعش است

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز با اشاره به یادداشت اخیر روزنامه قانون و محکوم کردم عملیات موشکی سپاه علیه داعش توسط این روزنامه گفت: این مطلب آنقدر بی پایه واساس است که صحبت کردن در مورد آن فقط مایه اتلاف وقت است ،اما برای روشن شدن افکار عمومی می گویم، این نوع رفتار خواسته یا ناخاسته باعث خشنودی دشمنان است.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه بعضی از افراد در رسانه ها نفوذ کرده اند و به جای آنکه صدای ملت ایران باشند، صدای دشنمان این ملت هستند تصریح کرد: کسانی که حمله موشکی سپاه به داعش را زیر سوال می برند دانسته یا ندانسته به دشمن خدمت می کنند حال عامدانه باشد یا از روی جهل و ناآگاهی و تضعیف جایگاه اقتدار نیروهای نظامی ایران تضعیف اقتدار ملت ایران است.

 

دهقان با اشاره به آنکه کسانی در کشور از امکانات جمهوری اسلامی استفاده می کنند و نیروهای امنیتی، نظامی را تخریب می کنند در اصل خدمتگزار داعش هستند گفت: از روزنامه قانون می پرسم آن روزی که عوامل مزدور داعش به مجلس شورای اسلامی حمله کرده اند شما چه عکس العملی نشان داده اید؟

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تایید و حمایت از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه تصریح کرد: اگر سپاه آن زمان اقدام موثری انجام نمی داد بعید نبود شاهد حملات تروریستی دیگر در کشور نباشیم .

دهقان با بیان اینکه تعداد بسیاری از نیروهای سوری ،عراقی، لبنانی و ایرانی و کشورهای دیگر برای دفاع از جبهه مقاومت چندین سال است که با داعش و حامیان آنان در حال جنگ هستند افزود: در سال های اخیر تعدادی در جنگ علیه داعش به شهادت رسیده اند و ظاهرا روزنامه قانون در این کشور حضور نداشته و اخبار جبهه مقاومت را دنبال نمی کرده که بدانند چه تعداد برای سربلندی اسلام و دفاع از ملت مسلمان به شهادت رسیده اند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان با اشاره به اینکه آنقدر حرف اخییر این روزنامه بی پایه و اساس است که پاسخ دادن به آن اسراف در وقت است گفت: من تعجب می کنم باتوجه به تعداد شهدای جبهه مقاومت این روزنامه چطور به این جمع بندی رسیده که شهادت یک نفر با حمله موشکی سپاه در ارتباط است.

 

* جسارت روزنامه قانون در برابر اقتدار سپاه خلاف واقع است/ حمله موشکی سپاه کاری بسیار بزرگ و اثر گذار بود

 

احمد مرادی، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در این باره با اشاره به شهادت مظلومانه و با صلابت شهید حججی گفت: حججی از شهدای جوان نظام بود که از سالها پیش در گروههای جهادی و مناطق محروم کشور امداد رسانی و خدمات بسیاری را ارائه داده بودند.

وی با بیان اینکه شهید حججی الگویی بزرگی برای همه جوانان است، اظهار کرد: این شهید با نیت خدمت به مسلمانان و دفاع از حریم اهل بیت و حضرت زینب(ص) مدافع حرم شد که در نهایت به آرزوی قلبیشان دست یافتند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با انتقاد از مطلب روزنامه قانون در مورد شهادت شهید حججی و جبهه مقاومت تصریح کرد: سپاه پاسداران بعد از اقدام زشت داعش و حمله به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان بی دفاع مان شد اعلام کردند که پاسخ این اقدام داعش را خواهند داد و در نهایت ضربه سنگینی را به داعش وارد کرد.

وی تاکید کرد: حمله موشکی سپاه کاری بسیار بزرگ و اثر گذار بود و اینکه گفته شود داعش در تلافی اقدام سپاه محسن حججی را به شهادت رسانده، بی معنی و مضحک است.

مرادی تصریح کرد: ماهیت شوم داعش و بی خدایی تروریست های منطقه برای جهانیان ثابت شده لذا جسارت روزنامه قانون خلاف واقع و تفسیر به رای است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس یادآور شد: ملت ما در دفاع از حرم و راه اسلام شهدای بسیاری را مانند حججی تقدیم کرده همچنین قبل از حملات سپاه به داعش بسیاری از جوانان ما در راه حفظ امنیت به شهادت رسیده اند که سنگ دلی داعش را اثبات می کند.

مرادی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی طوماری را در حمایت از آرمان های شهید حججی تنظیم کرده است،خاطرنشان کرد: امروز چهره شوم و پلید داعش و حامیان تروریست بر همه مسلمانان و آزادگان جهان  شناخته شده است لذا انتشار مطالب خلاف واقع صحیح نیست و باید قدردان تلاش های مدافعان حرم و سپاه پاسداران بود که امنیت را در کشور به ارمغان آورده اند.

 

* توهین روزنامه قانون قابل هضم نیست/ متاسفم که بدون فکر و اندیشه چنین نوشته هایی می زنید

 

احمد بیگدلی نیز با تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن حججی خدمت مردم شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدوارم جوانان ما از این گونه ایثارگری‌ها و جان فشانی‌ها درس ایثار، شجاعت و شهادمت که همان پیام عاشورا و شهدای کربلا و پیام شهدای دفاع مقدس بود را بگیرند.

وی با بیان اینکه این شهید ولایتمداری و غیرت خود را به نمایش گذاشته است، افزود: شهید حججی شجاعانه در راه وطن و دفاع از حرم اهل بیت(ع) در مرز سوریه و عراق به دست داعشی‌های نابه کار به طریق ددمنشانه به شهادت رسید و چون به خاطر یک هدف مقدس می‌جنگید و به آن هدف ایمان داشت تا لحظه آخر مقاومت کرده و شجاعتش را به تمام دنیا نشان داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما بارها از نیروهای ارتش دشمنان دیده‌ایم که چطور در هنگام اسارت به ترس و لرز می‌افتند، گفت: حتی آمریکایی‌ها وقتی که اسیرنیروی دریایی سپاه شدند با اینکه می‌دانستند ایرانی‌ها رفتار بدی با آنها نخواهند داشت اما شروع به التماس و گریه می‌کردند اما شهید حججی ولایتمداری خود را ثابت کرد و محکم در مقابل داعشی‌ها که با روشهای وحشیانه‌ای دست به کشتار انسانها می‌زنند، ایستاد و خم به ابرو نیاورد که این رفتار برای ما درس بزرگی خواهد بود.

وی در ادامه با انتقاد از مطلب روزنامه قانون در مورد شهادت شهید حججی و جبهه مقاومت اظهار داشت: به طور یقین این افرادی که دست به چنین نوشته‌هایی می‌زنند بصیرت ندارند و هچنین هیچ شناختی نیز از دشمن ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افرادی که چنین مطالبی را می‌نویسند شناختی از مدافعان حرم ندارند، ابراز کرد: تنها جمله‌ای که می‌توانم به افرادی که چنین مطلبی را منتشر کردند بگویم این است «متاسفم برای شما که بدون فکر و اندیشه دست به چنین نوشته‌هایی می‌زنید».

وی اظهار کرد: توصیه من به این روزنامه‌نگاران این است که مدافعان حرم و اهداف مقدس جبهه مقاومت را بشناسند تا اینگونه نابخردانه قضاوت نکنند.

بیگدلی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه قلب همه ایرانی‌ها را شاد کرد، خاطرنشان کرد: همه از حرکت براداران عزیز سپاه راضی بودند و هیچ بحث سیاسی و جناحی نیز مطرح نبود به طوری که همه نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرا و تمام افراد در این دو جناح نیز از این اقدام به موقع حمایت کرده و احساس غرور کردند.

وی با تصریح بر اینکه نباید پا روی منافع ملی گذاشت، عنوان کرد: در بحث منافع ملی ما هیچ تعارفی با کسی نداریم، در بحث دفاع مقدس نیز بحث جناح و منافع گروه مطرح نبود و همه برای دفاع از ایران و ناموس و شرف کشور به صحنه آمده بودند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بودند که عزت و سربلندی را برای ایران به ارمغان آوردند، همین روزنامه‌نگاری که اینطور قلم زده مدیون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

وی تاکید کرد: اگر این شهدای مدافع حرم نبودند به طور یقین داعشی‌ها با ورود به ایران جای این شهید عزیز دستهای این روزنامه‌نگار را قطع می‌کردند که با این شرایط دیگر نمی‌توانست آزادانه چنین دست به قلم ببرد.

بیگدلی با اشاره به اینکه مسئولان ما در مورد جبهه مقاومت هم دل و یکصدا هستند، افزود: ممکن است اختلاف نظرهایی در مورد دیگر مسائل کشور در بین مسئولان وجود داشته باشد اما در اینگونه موارد و بحث منافع هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت نظارت بر مطبوعات باید رفتار این روزنامه را مورد بررسی قرار دهد و یا اینکه قوه قضاییه می‌تواند ورودی به این موضوع و مطلب منتشر شده داشته باشد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفتار این روزنامه قابل پیگیری و برخورد است، گفت: نمایندگان مجلس نیز باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، اینگونه مطالب را نباید سطحی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه جسارت این روزنامه تا این حد قابل هضم نخواهد بود، ابراز کرد: رئیس محترم مجلس، اعضای کمیسیون فرهنگی و دیگر نمایندگان به طور یقین باید نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهند چرا که ممکن است انتشار اینگونه مطالب با تشویق افرادی از بیرون مرزها باشد.

 

* "حججی" جان شیرینش را تقدیم کرد اما برخی زیر کولر نشسته و مقاله توهین آمیز می نویسند

حجت الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به انتشار مطلب توهین آمیز روزنامه قانون در خصوص شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: این توهین چند باره روزنامه قانون به شهدا و نظام است.

این نماینده مجلس خطاب به کسانی که این مطالب را می نویسند گفت: اینها باید مطالعات خود درباره وضعیت موجود داعش و جنایات آنها در کشورهایی مانند سوریه و عراق را بیشتر کنند، امروز اگر عمق استراتژیک تنظیم امنیت کشور ما در هزار کیلومتر آن طرف تر نبود همان کسانی که این مقالات را در روزنامه قانون می نویسند امنیتشان تامین نمی شد.

وی افزود: آقایان در محاسبات اشتباه می کنند، چون این نوع تفکر وابسته به بیرون است، باید اندیشه و تفکر خود را اصلاح کنند و با مردم و ملت ایران همراه باشند چرا که ملت ایران نمی تواند این نوع تفکر و اندیشه را بپذیرد و نباید حرفی بزنند که دشمنان خوشحال شوند و خوراک را برای بیگانگان تهیه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امثال شهید محسن حججی ها و شلیک موشک ها به دیرالزور و حضور نیروی قدس تامین امنیت کشور ما را در کیلومتر ها بیرون مرزها به همراه دارد.

احمد سالک خطاب به  نویسندگان روزنامه قانون، گفت: نویسندگان این مطالب باید بروند توبه کنند شهیدی مانند محسن حججی که 25 سال بیشتر نداشت از دنیا دل کنده از زن و بچه و خانواده خود گذشته و جانش را کف دستش گذاشته برای امنیت کشور برای ناموس همین کسانی که این مطالب را نوشته اند.

وی در پایان با بیان اینکه شهید حججی جان شیرینش را تقدیم کرد اما برخی زیر کولر نشسته اند و مقاله توهین آمیز می نویسند و اظهار نظر می کنند، گفت: آنها نمی دانند که با حیثیت جمهوری اسلامی بازی می کنند و این هتک حرمت به شهدا است.

 

* روزنامه "قانون" تفکر آمریکایی را ترویج می دهد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان هم با اشاره مطلب توهین آمیز روزنامه قانون درباره شهادت شهید حججی گفت: آن روزنامه بی‌قانون که شهادت امثال شهید حججی و حسین‌پورها را زیر سوال می‌برد و می‌خواهند تفکر آمریکایی‌ها را در این کشور ترویج کنند را بدتر از آمریکایی‌ها می‌دانیم. اینها مهره‌های آمریکایی‌ها هستند و هوشیاری ملت را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: آنهایی که حرفشان آمریکایی را خوشحال می کند خطرشان از خود آمریکایی ها بیشتر است چون اینها ادعا دارند.

تسخیری با بیان اینکه اعلام می‌کنیم همه آماده هستیم سر و وجود و فرزندانمان را در راه شهدای مدافع حرم تقدیم کنیم، گفت: ما پرچمی انقلابی را بر دوش گرفته‌ایم که پرچم توحیدی و علم مبارزه با استکبار و طاغوت و پرچم مبارزه با ظلم است. ما می‌دانیم این مبارزه هزینه دارد و می‌دانیم که هزینه‌های این مبارزه سنگین است.

 

*وزارت ارشاد جلو اینگونه هنجارشکنی ها را بگیرد

طهمورث فتاحی فعال رسانه ای در چهارمحال و بختیارینیز درباره اقدام گستاخانه روزنامه قانون اظهار کرد: حمله این روزنامه به سپاه یک حرکت ناجوانمردانه بود که به نظر می رسد هدف آن رضایت استکبار، خوشحالی دشمنان و توهین به شهدای مدافع حرم است.

فتاحی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم به صورت مخلصانه جان خود را در کف گرفته و نثار این مرز و بوم می کنند تصریح کرد: روزنامه قانون مطمئن باشد که شهید حججی فردی بود که اگر مقاومت در برابر داعش نمی کرد داعش بلایی بدتر از سوریه بر سر ایرانیان می آورد.

وی بیان داشت: عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام در مقاومت سوریه و عراق و اقدام به موقع دستگیری سربازان آمریکایی و بازداشت شدن آن ها ضربه محکمی به استراتژی های دشمن به خصوص داعش بود.

فتاحی به سخنان یکی از وزرای سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: این وزیر ترس از این دارد که اگر داعش نابود شود امپراطوری ایران شکل خواهد گرفت.

فعال رسانه ای در چهارمحال و بختیاری ایستادن و مقاومت کردن ایرانی ها در مقابل آمریکا و داعشی ها امری بسیار ارزشمند و نیکویی دانست و افزود: روزنامه نگاران و تحلیل گرانی که اقدام موشکی سپاه را زیر سوال برده و شهادت شهید حججی را به خاطر همین امر دانسته اند بدانند افرادی حقیر بیش نیستند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمله موشکی سپاه نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حمله موشکی سپاه را کاری بسیار بزرگ و ارزشمند داست و مدال افتخار را نصیب آن کرد.

فتاحی یادآور شد: روزنامه قانون با زدن مطلب خود در خصوص شهید حججی رفتاری بسیار ناپسند و توهین آمیزی داشت که موجب خوشحالی داعش گردید.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید مقابل اینگونه هنجارشکنی ها از سوی مطبوعات بایستد اذعان داشت: اگر وزارت ارشاد مقابل نشر چنین مطالبی در روزنامه ها نباشد ممکن است جریانات همسو آن ها مطالب بدتر را نشر دهند و این موجب اعتراض همه ایرانیان می شود.

 

* خفتگانی که از بیت المال به نفع استکبار قلم می زنند بیدار شوند

غلامحسین دشتی معاون سابق سیاسی - امنیتی استاندار یزد با اشاره به رشادت شهید محسن حججی گفت: جهان اسلام این روزها شاهد ظهور جلوه ای دیگر از ایثار و فداکاری جوانی از نسل عاشورای حسینی و تربیت شده در انقلاب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است. اتفاقی که چشم تمامی بیدار دلان مخصوصاً در جهان اسلام را به خود معطوف داشت و نمایی از حماسه عاشورای حسینی در برابر جریان استکباری و پیوند خورده با خوارج نهروانی و تکفیری و متحد با صهیونیست جهانی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: اوج ایثار و فداکاری شهید سرافراز اسلام محسن حججی بار دیگر جهان اسلام و حتی خفتگان بی تفاوت در برابر جنایات ایالات متحده آمریکا و جریان تکفیری به تأمل بیشتر وا داشت.

معاون سابق سیاسی - امنیتی استاندار یزد گفت: جامعه اسلامی ما باید اینگونه خفتگان که امروز از بیت المال ناآگاهانه به نفع استکبار قلم می زنند را آشنا کند و حقایق این فرهنگ ایثارگرانه نشأت گرفته از عاشورای حسینی را بر آنان آشکار سازد.

وی تصریح کرد: حرکات این چنینی و مثلاً زمزمه مذاکره با داعش یک جریان را در کشور رقم می زند که خواسته یا ناخواسته در راستای تأمین منافع استکبار جهانی است. این افراد باید بدانند هدف داعش مسئله عراق و سوریه نیست و موضوع بسیار جدی تر است.

دشتی افزود: با عنایت به اینکه مقصود استکبار جهانی در شرایط کنونی همان چیزی است که امام خمینی(ره) در وصایای خود به آن اشاره کرده اند که «استکبار جهانی هدفش فقط ایران و جمهوری اسلامی نیست بلکه تهاجم به اصل اسلام است»، بنابراین آنچه در منطقه در چارچوب دفاع از رژیم صهیونیستی و در واقع متحدان منطقه ای مثل داعش اتفاق می افتد مقابله با اساس اسلام و اسلام ناب محمدی است.

* سخن پایانی

حال جا دارد نهادهای مسئول پاسخگوی کردار روزنامه‌‌ای باشند که به آن مجوز نشر داده‌‌اند و در کنار آن ارگان‌‌های امنیتی نیز همان برخوردی را با عوامل این روزنامه داشته باشند که با رسانه‌های منتقد دولت دارند. نمی‌‌شود به اعتقادات شهدا و عموم مردم توهین کرد و نقش داعشی‌‌های وطنی را ایفا و در نهایت قسر در رفت، درحالی که امروز یک بچه‌‌ 7 ساله نیز ضرورت حضور ایران در مناطق تحت اشغال داعش و کشورهای همسایه را می‌‌داند و خودِ سردمداران روزنامه‌‌ی قانون نیز بهتر از هرکس دیگری می‌‌دانند اگر این حضور نبود روزانه چند حمله‌‌ تروریستی در اقصی‌‌نقاط کشور رخ می‌‌داد اما اینکه طالب چنین وضعیتی هستند یا از روی جهالت است و یا خیانت

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان