آخرین اخبار

23. مرداد 1396 - 14:22   |   کد مطلب: 29991
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ۲۰ هزار بانوی همدانی به‌عنوان ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، رسول منعم ظهر دوشنبه در دومین نشست تخصصی مسئولین ورزش بانوان غرب کشور با اشاره به لزوم تندرستی بانوان در جامعه گفت: نقش زن در احیای زندگی چیزی است که نمی‌توان منکر آن شد، پس باید آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌ها درراستای رشد و پیشرفت ورزش بانوان همکاری کنند.

وی با اشاره به نقش مهم زن در جامعه و لزوم تندرستی او برای تربیت فرزندان و حضور موفق در جامعه، اظهارداشت: زمانی که یک زن سالم داشته باشیم، در واقع یک جامعه سالم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت نیمی دیگر هم توسط همین بانوان تربیت می‌شوند، گفت: نقش یک زن بسیار با اهمیت است و یک زن باید از نظر جسمانی سالم باشد تا بتواند خیلی راحت‌تر نقش خود را در جامعه و زندگی ایفا کند.

رسول منعم عنوان کرد: در تحقیقی که توسط دفتر بانوان وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته مشخص شد متاسفانه ۶۰ درصد از بانوان کشور تحرک خاصی ندارند و شیوع کم تحرکی در بین زنان خانه دار بیش از سایر زنان دیده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور مردان بیشتر از زنان ورزش می کنند به طوری که با توجه به برابری تقریبی جمعیت زنان و بردان در جامعه کنونی، مردان بیشتر از زنان ورزش می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: در یک نگاه اجمالی به نظر می‌رسد زنان به دلایل مختلف، از جمله مسائل فرهنگی، محدویت های ساختاری و مدیریتی، محدودیت های مالی و امکاناتی و محدودیت های انسانی و تخصصی کمتر تمایل دارند به ورزش بپردازند.

وی با بیان اینکه یکی از وعده های دولت یازدهم توجه ویژه به بانوان بود گفت: خوشبختانه توفیقات خوبی در ورزش بانوان در دولت یازدهم شکل گرفت و رشد ۲۵ درصدی مشارکت بانوان ورزشکار در برنامه‌های ورزش همگانی از سال ۹۲ تا ۹۶ گواه این موضوع است.

منعم با اشاره به توجه دولت یازدهم به امر ورزش قهرمانی گفت: کسب ۹ سهمیه المپیک و ۲۲ سهمیه پارالمپیک برای نخستین بار از سوی زنان در ریو در سال ۲۰۱۶ نشان از توجه دولت یازدهم به امر ورزش بانوان داشت.

وی به دیپلماسی و روابط وزارت ورزش و جوانان با مجامع بین المللی اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان با طراحی و پیگیری پوشش مناسب برای بانوان بسکتبالیست توانست فدراسیون جهانی بسکتبال را مجاب کند تا بانوان ایرانی با پوشش مناسب و اسلامی در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تعلق ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش عنوان کرد: این عدد یک پیش‌بینی خوب برای ورزش است چراکه همه بخش‌های ورزشی از جمله المپیک، پارالمپیک، ورزش‌های محلی، تاسیسات، ورزش‌های زورخانه‌ای، ورزش‌های همگانی و ورزش بانوان را شامل می‌شود و در بخش عمرانی و هزینه ای افزون بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان به ورزش کمک شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تصویب ماده ۲۷ از کارهای دولت یازدهم و مجلس دهم بود، گفت: تصویب این ماده نقش مهمی در پیشرفت ورزش بانوان دارد و کمک ویژه ای به ورزش بانوان کشور می کند.

منعم افزود: استان همدان با تخصیص منابع ماده ۲۷ می تواند ۱۳ پروژه عمرانی را با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری برساند که خوشبختانه بخشی از این پروژه ها در حوزه ورزش بانوان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش استان همدان در سال جاری توفیقات خوبی داشته است، گفت: ورزشکاران استان همدان در ۱۱ رشته ورزشی توانستند در مسابقات جهانی و آسیایی موفق عمل کنند و ۲۵ مدال را برای استان و کشور به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: بانوان همدانی علاوه بر موفقیت در عرصه‌های قهرمانی در عرصه مدیریت ورزشی نیز کوشا و فعال بوده‌اند و در حال حاضر ۲ تن از بانوان استان سکاندار هیئت‌های ورزشی استان هستند.

وی اظهار داشت: ورزش بانوان همدان در بخش قهرمانی درسایه شاخص های ورزشی در سال‌ جاری پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته و بیش از ۲۰ هزار بانوی همدانی به‌عنوان ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته‌اند.

منعم با اشاره به اجرای ماده ۵۳ گفت: اجرایی شدن ماده ۵۳ یکی از راههای پیشرفت ورزش بانوان است که قانون به خوبی در همدان اجرایی شده و بخشی از این اعتبار برای ورزش بانوان همدان اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب مزین به نام سال اقتصاد مقاومتی شده است برای ایجاد زمینه مناسب در کاهش هزینه‌های درمانی ناشی از فقر حرکتی اقشار جامعه به‌خصوص بانوان برنامه‌های خوبی به منظور گسترش ورزش همگانی در سطح استان صورت گرفته که برای نمونه می‌توان به راه‌اندازی ۲۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی بانوان در همدان و توجه به ورزش بانوان کارمند، برگزاری جشنواره های ورزش همگانی و برگزاری همایش‌های متعدد پیاده روی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان