آخرین اخبار

22. مرداد 1396 - 0:38   |   کد مطلب: 29997
شهر زنگنه و روستاهای بخش زند به عنوان خاستگاه اصلی کشت آلبالو در شهرستان ملایر،امسال برای نخستین بار میزبان جشنی برای شکرگزاری برداشت این محصول شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهر زنگنه و روستاهای بخش زند زیر کشت آلبالو است که سالیانه بیش از پنج هزار تن آلبالو از سطح این باغات برداشت می شود که دارای مرغوبیت بالایی در تولید این محصول است.

امسال برای نخستین بار جشنواره آلبالو و آیین شکرگزاری برداشت آلبالو در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شهر زنگنه شهرستان ملایر شهر شکوفه های گیلاس برگزار شد.
این جشنواره بسیار متفاوت از جشنواره های دیگری بود که برگزار می شد، تفاوت آن نیز به دلیل حضور گروه رادیویی 'موج جوونی' از رادیو جوان بود که شور و حال بسیار ویژه و خاصی را به این جشنواره داد و به صورت زنده از رادیو جوان پخش شد.
شهروندان علاقه مند شهر زنگنه، اهالی روستاهای بخش زند و شمار زیادی از شهروندان ملایری در این جشنواره حضور داشتند و غرفه های متنوعی از صنایع دستی، تولیدات این بخش همچون شیره، کشمش، لواشک، ترشک و عسل و سوغات شهر زنگنه همراه با غرفه پخت آش محلی دایر بود. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز جمعه در این جشنواره در شهر زنگنه گفت: برند آلبالو در شهر شکوفه های گیلاس باید به همه مردم ایران و جهان شناسانده شود.
عبدالعظیم رضایی افزود: برگزاری این جشنواره فرصت و شروع بسیار مغتنمی برای معرفی همه پتانسیل ها و ظرفیت های این شهر است.
وی از همه سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی به ویژه آلبالو و انگور در این شهرستان دعوت کرد و گفت: 450 هکتار باغ های با کیفیت آلبالو در ملایر وجود دارد که روزانه 80 تن آلبالو از شهر زنگنه به سایر نقاط استان و کشور صادر می شود.
وی با اشاره به موقعیت تاریخی و جغرافیایی شهر زنگنه گفت: این شهر و بخش زند روز به روز در حال رشد، توسعه و پیشرفت است که این رشد بسیار محسوس است.
رضایی با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت ملایر بر اساس سرشماری سال 95 جوان است، افزود: بر این اساس اشتغال مهمترین دغدغه و اولویت ما طبق شعار امسال مبنی بر تولید و اشتغال در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: مصمم هستیم در کنار مجموعه مدیران و نمایندگان شهرستان معضل بیکاری را رفع کرده و بتوانیم بسترهای خوبی برای جوانان در راستای پیشگیری از مهاجرت و حفظ این سرمایه ها ایجاد کنیم.
وی بر لزوم تلاش و جدیت مسئولان برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: این تلاش به ویژه در دولت دوازدهم مضاعف است و رئیس جمهوری نیز تاکید کرد باید نیروهای دولتی خدمتگزار مردم باشند.
فرماندار ویژه ملایر گفت: بر همین اساس در ملایر نیز چنانچه مدیری برای خدمت رسانی به مردم آمادگی، توان، انگیزه و کارایی لازم را نداشته باشد، باید از چرخه مدیریت کنار برود.
رضایی تعامل، وحدت و صداقت مسئولان و نمایندگان ملایر را ظرفیتی برای رشد و رمز موفقیت دانست و افزود: ملایر یکی از شهرستان های فرهنگی با پتانسیل های فرهنگی و مطرح در سطح کشور است و تلاش ما بر این است که بتوانیم از این ظرفیت ها برندسازی کنیم.
وی ثبت ملی ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت را افتخاری بزرگ برای مردم ملایر و هنرمندان و تولیدگران این صنعت برشمرد و گفت: به زودی ملایر به عنوان شهر جهانی انگور معرفی خواهد شد و این امر می تواند گامی مهم برای معرفی این شهرستان در عرصه هنر و کشاورزی باشد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان