آخرین اخبار

22. مرداد 1396 - 1:40   |   کد مطلب: 29998
فرماندار ملایربا بیان اینکه مسئولان ملایر پذیرای نقد صادقانه خبرنگاران هستند گفت: روحیه نقادی‌گری‌و پرسش‌گری باید در حرفه‌خبرنگاری صیانت شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملایر، عبدالعظیم رضایی ظهر امروز در مراسم جشن روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد ملایر با اشاره به اینکه خبرنگاران چراغ راه در جامعه هستند و باید به تمام زوایای مسائل جامعه نور بتابانند اظهار داشت: بسیاری از خبر‌ها اثرگذاری خوبی بر جامعه دارند و گاها انتشار خبری از بروز  حوادث و اتفاقات بد جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید همیشه روحیه پرسشگری و نقادی‌گری را حفظ کنند گفت:  مسئولان ارگان‌های اجرایی ملایر هر گونه نقد صادقانه از سوی رسانه‌ها را با جان و دل خریدارند و اگر خبرنگاران شهرستان احساس می‌کنند نقص و‌ کاستی وجود دارد مسئولان را نقد کنند.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از تعاریف مسئولیت این است که مورد سؤال واقع شود تصریح کرد: جای که بازار تخریب، دروغ، تهمت و غیره به خاطر مسائل سیاسی و جنایی باز شود کار خبرنگاران بسیار مهمتر و سخت‌تر است.

فرماندار ویژه ملایر عنوان کرد: در دنیای امروز کار ارتباطات، تبادل اطلاعات و خبررسانی به هنگام بسیار حائز اهمیت بوده ضمن اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه در دنیای امروز گردش آزاد و دسترسی آسان به اطلاعات است.

وی با اشاره  اینکه کار خبر و‌ خبررسانی در کشور ما سختی‌های خاص خود را دارد گفت: باید توجه کنیم ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید ارزش‌های انسانی و اسلامی مد نظر ما قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مرزبان یک سری از مرزها شامل صداقت، عدالت، آزادی، قانون، شفافیت و حقوق شهروندی باشند گفت: اینها مرز‌های هستند که باید به شدت مورد مراقب قرار گیرد که خوشبختانه رسانه‌های ملایر در این زمینه خوب عمل کردند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ملایر یک شهرستان فرهنگی‌است اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های فرهنگی بودن این شهر فعالیت‌های خوب رسانه‌ای است که در شهرستان ملایر قدمت و‌ کثرت قابل توجهی دارد و لازم است با اطلاع رسانی به موقع و به هنگام و پیشگیری از بروز شایعات و دروغ ‌ها در راستای جلب اعتماد مردم تلاش بیشتری انجام گیرد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان  با اشاره به اینکه خبرنگاران باید در مسیر آرمان‌ها و شهدا حرکت کنند گفت: خبرنگاران با عشق به این وادی کشانده شدند که باید جایگاه والایی را برای خودشان تعریف کنند.

محمد رضا عارف با اشاره به مهیا بودن فضا برای انتقال و دریافت مطالب تاکید کرد: خبرنگاران باید خود را به علم روز مسلط کنند و بدون علم و آگاهی نسبت به کار خبری ورد پیدا نکنند.

وی بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در نوشته‌‌ها، مطالب و عکس‌های خبری تاکید کرد: قلم خبرنگار نباید باعث شود حرمت یک فرد، یا آبروی یک مجموعه یا شهری شکسته شود.

عارف با مثبت ارزیابی کردن فضای تعامل مدیران و اصحاب رسانه در ملایر گفت:  ملایر نخستین شهر در استان همدان بوده که فضای مناسبی به اهالی رسانه اختصلص داده که ما نیز در استان همدان به دنبال اختصاص این فضا برای اهالی رسانه هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به اینکه در همدان نگاه ویژه ای به فعالیت‌های رسانه‌ای انجام‌می‌شود تصریح کرد: استان همدان در بحث رسانه و‌ مطبوعات در سطح کشور طلایه‌دار و پیشرو بوده و به تبع آن شهرستان ملایر نیز یکی از پرسابقه‌ترین شهر استان در زمینه رسانه‌ها و‌مطبوعات است.

غلام‌رضا جمالی زاده با اشاره به فعالیت چندین نشریه استان در قبل از انقلاب گفت: از دهه 70 تعداد 5  نشریه شهرستانی مجوز گرفتند که در حال حاضر تعداد 3 نشریه محلی طلیعه امید، فرهنگ ملایر، اوای ملایر فعالیت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت نشریات محلی نمایندگی مطبوعات استانی، ملی و دفتر صداو سیما نیز فعالیت ارزشمندی در حوزه خبر و اطلاع رسانی در شهرستان دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ادامه ضمن تقدیر از نگاه باز و مثبت و حمایتی فرماندار  ملایر از رسانه‌های شهرستان اظهار داشت:  این نوع نگرش سبب می‌شود مطبوعات و رسانه‌ها با نگاهی آزادانه‌تر کمک حال دولت و‌حکومت در پیشبرد فعالیت‌‌ها و اقدامات باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان