آخرین اخبار

24. مرداد 1396 - 10:05   |   کد مطلب: 30010
کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس جمهور کشورمان در وزرای پیشنهادی و معرفی شده خود تنها یک وزیر 36 ساله دارد و مابقی وزرا بالای 50 سال سن دارند، این درحالی است که روحانی قول خود مبنی بر جوانگرایی در کابینه را، عملیاتی نساخته و هم اکنون سن دولت 58/2 است.

به گزارش رودآور به نقل از کوثرخبر،الیاس حضرتی، کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: کابینه دوم آقای روحانی در حالی به مجلس معرفی شده است که صلاحیت یا عدم صلاحیت وزرای پیشنهادی امروز سه شنبه در صحن علنی مجلس کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت روحانی در کابینه یازدهم مسن ترین وزرا را در اختیار داشت، انتظار بر این بود که بیش از 50 درصد وزرا را حداقل وزرای پایین تر از 50 سال تشکیل دهند که این قول وی عملیاتی نشد و متاسفانه دولت فعلی نیز همچون دولت یازدهم با 58.2 همچنان مسن است.

حضرتی تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان در وزرای پیشنهادی و معرفی شده خود تنها یک وزیر 36 ساله دارد و مابقی وزرا بالای 50 سال سن دارند، این درحالی است که روحانی قول خود مبنی بر جوانگرایی در کابینه را، عملیاتی نساخته است.

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: پس از مسئله مهم بی توجهی به قول جوانگرایی در دولت دوازهم، گزینه های خاص همچون ابتکار برای معاونت امور زنان و بی توجهی به اقوام و زنان در وزارتخانه ها و ... است؛ آیا تجربه های زنانه ابتکار در مدیریت و چالشهایی که داشته، به بهتر شدن اوضاع زنان کمک خواهد کرد؟، برخلاف برخی گمانه‌ها از حضور پرتعداد زنان در کابینه، هیچ وزیر زنی در کابینه روحانی معرفی نشد در حالی که نیمی از جامعه، بانوان هستند، بنابراین لازم می بود بانوان نیز در کابینه حضور مستمری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که علی طیب نیا، حمید چیت چیان و حسین دهقان سه وزیری که در دولت اول روحانی بیشترین رای اعتماد را از مجلس گرفتند به کابینه دوازدهم راه نیافتند؛ با این وجود مجلس انقلابی می بایست ضمن بررسی اعمال و عملکرد وزرا، به تبع قانون، نظر مردمی را هم مبنای صلاحیت ها قرار دهد؛ چرا که بهارستان در راس همه امور اجرایی دولت قرار داشته و می تواند با صلاحیت وزیر شایسته و کارآمد قول های 4 سال دولت روحانی را عملیاتی کند.

حضرتی در پایان اظهار کرد: از سویی دیگر گزینه هایی همچون ربیعی، زنگنه و آخوندی که بیشتر از هر وزیر و مسئول دیگری در حاشیه قرار گرفته بودند و قضیه بیکاری، کرسنت، مسکن مهر و نارضایتی در بحث تصادفات قطار نیز در خصوص آنان صدق می کند، دوباره به مجلس معرفی شدند که جای بسی تامل دارد.

به گزارش کوثرخبر، هم اکنون وضعیت اقتصادی، بیکاری، رکود و تورم در همه حوزه ها و زمینه ها قابل مشهود بوده و قول رئیس جمهور کشورمان بر این است که با کابینه نسبتاً جدید خود زمینه رفع این مشکلات را پی ریزی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان