آخرین اخبار

14. شهريور 1396 - 6:39   |   کد مطلب: 30286
واکنش سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی؛
هیئت دولت و شخص رییس جمهور باید پاسخ دهد که چرا بودجه تخصیص یافته راه ها کم است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: هیئت دولت و شخص رییس جمهور و نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخ بدهتد که چرا تخصیص بودجه در حوزه راه های روستایی بسیار کم است، به گونه ای که حتی این بودجه به درصد هم نمی رسد و یا اینکه چرا بودجه سایر راه ها هم کفاف ایمن سازی جاده ها را ندارد؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه دهم شهریور ماه سال جاری ماه در حادثه ای در یکی جاده های استان هرمرزگان  44 دانش آموز دختر فرزانه کشته و زخمی شدند که در این تصادف 9 نفر از دانش آموزان نخبه کشورمان جان خود را از دست داده و چهار نفر از آن ها دچار قطع عضو و یا قطع نخاع شدند  و سایر آنان نیز با شرایط متفاوت در بیمارستان های هرمزگان و شیراز بستری شدند.

از این رو و درباره اهمیت و توجه مسئولان متولی درباره امنیت جاده ای در کشور با سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به گفت و گو نشستیم.

در حوزه راه های بودجه ای که نیاز نیاز است تخصیص داده نمی شود
«صدیف بدری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تسلیت به خانواده های داغدار این دانش آموزان و آرزوی سلامت برای دانش آموزان مصدوم، گفت: کمیسیون عمران هم سال گذشته و هم در ابتدای سال جاری با توجه به حوادث روی داده جلساتی با وزارت راه شهرسازی، راهور و هلال احمر برگزار کرد و در آن جلسات چالش هایی را که درباره تلفات جاده ای وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه راه ها آن بودجه کلانی که نیاز است تخصیص داده نمی شود، اظهار کرد: راه های کشور برای اینکه ایمن سازی شوند نیاز به تغییراتی دارند و بهترین شرایط آن است که راه ها به صورت بزرگ راهی و یک طرفه باشند و در کنار آن نقاط حادثه خیر جاده ها هم باید شناسایی و رفع خطر شوند.
مسئولان متولی در حوزه آموزش همگانی بیش از پیش به میدان بیایند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: اقدامات انجام شده وزارت راه با توجه به میزان بودجه دراختیار داشته است و اگر بخواهیم هر ساله میزان تلفات جاده ای کاهش یابد، نیاز است تا همه متولیان امر از جمله راهور، وزارت راه و شهرسازی و دیگر متولیانی که زمینه ساز آموزش رانندگان حین خدمت و فرهنگ سازی عمومی و آموزش همگانی از جمله صداو سیما هستند، دست به دست هم بدهند.
مهر ماه سال جاری کمیسیون عمران به وزیر راه جلسه ای برگزار می کند/توجه به ایمن سازی جاده ها اولویت دولت باشد
بدری تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی که سبب ساخت جاده های ایمن و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها می شود آن است که بودجه کافی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و اگر بخواهیم حوادث جاده ای به صفر برسد نیاز به بودجه کلان داریم که در اختیار وزرات راه و شهرسازی نیست، باید رییس جمهور و هیئت دولت و به ویژه سازمان برنامه و  بودجه توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور قطع جلسه ای برگزار می کنیم، گفت: دولت باید این مورد را در اولویت کاری خود قرار دهد و کمیسیون عمران و مجلس هم همکاری خواهند کرد.

تخصیص بودجه های راه روستایی آن قدر کم است که به درصد هم نمی رسد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: زمانی که شاهد هستیم در چند سال اخیر تخصیص بودجه های راه روستایی بسیار بسیار رقم کمی است وزارت راه و شهرسازی چه کاری باید انجام دهد؟!

هیئت دولت و شخص رییس جمهور باید پاسخ دهد که چرا بودجه تخصیص یافته راه ها کم است

بدری تأکید کرد: هیئت دولت و شخص رییس جمهور و نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه باید جواب بدهند و مجلس هم باید از این ها بخواهد همچنان که در سال جاری هم دستورالعمل و دستور جلسات کمیسیون ها نظارت و بررسی بند به بند بودجه ها است و دولت باید پاسخ دهد که چرا تخصیص بودجه در حوزه راه های روستایی بسیار کم است؟

وی تصریح کرد: درباره بودجه تخصیص یافته برای راه های روستایی مبلغ آن قدر کم است که به درصد نمی رسد و دیگر تخصیصات سایر راه ها هم در چند سال اخیر کمتر از 40 درصد بوده و نیاز است که از ظرفیت های بخش خصوصی در این حوزه هم بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار رودآور، حوادث جاده ای منجر به فوت مسئله ای نیست که از آن به راحتی بتوان عبور کرد و نیاز است تا دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی دراین زمینه به طور شفاف پاسخگوی افکار عمومی باشند، ناگفته نماند که به گفته «سرهنگ علی فکری» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصادفات منجر به فوت در همدان و آن هم در پنج ماه نخست سال جاری ۳۱ درصد افزایش یافته است و این مطلب حاکی از آن دارد که هنوز جاده های این استان آن گونه که باید ایمن نیست.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان