آخرین اخبار

16. شهريور 1396 - 13:25   |   کد مطلب: 30327
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه روحانی باید در سازمان ملل، صدای مظلومیت مسلمانان میانماری را به گوش جهانیان برساند، گفت: قوانین و کنوانسیون های بین المللی بسیاری وجود دارد که وزارت خارجه ما بتواند با اسناد به آن، مباحث حقوقی محکومیت نسل کشی در میانمار را مطرح کنند تا به نتیجه ای برسند.

 «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: حادثه ای که در میانمار در حال وقوع است، این نسل کشی مسلمان واقعه ای تلخ، بسیار وحشتناک و غم انگیز است.

چگونهدنیا در برابر نسل کشی مسلمانان میانماری سکوت کرده است؟!

وی اظهار کرد: نمی دانم چگونه دنیا در برابر این نسل کشی تا این اندازه سکوت کرده است، چگونه می توان ساکت ماند درحالی که مسلمانان را قتل عام می کنند و منازلشان را به آتش می کشند، مسلمانانی که بومی آن کشور هستند.

دولت میانمار از بودیان قاتل حمایت می کند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در تمام کنوانسیون ها و قواعد بین المللی دولت هر کشوری وظیفه حمایت از اتباع خود رادارد و متأسفانه نه تنها دولت میانمار هیچ حمایتی از مسلمانان کشور خود نمی کند بلکه چه بسا از بودیان در قتل و عام مسلمانان بی پناه به ویژه نان و کودکان آنان هم حمایت می کند.

هر کسی به هر طریقی باید از مسلمان بی پناه میانمار حمایت کند

مفتح تأکید کرد: وظیفه همه ما در دفاع از برادران و خواهران دینی آن است که به هر طریقی حمایت خود را از مسلمان رنج دیده میانمار نشان دهیم، گاهی با بیانه و گاهی با روشنگری.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران هم می تواند با اعتراض خود در مجامع بین المللی و وزارت امور خارجه با پیگیری های دیپلماتیک خود، اقداماتی در حمایت از مسلمان به خاک و خون کشیده شده داشته باشند تا جلوی این نسل کشی و حمله به مسلمانان، کشتار و قتل و عام آنان و آسیب زدن به اموالشان را بگیرند.

روحانی باید در سازمان ملل، صدای مظلومیت مسلمانان میانماری را به گوش جهانیان برساند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: امید است در روحانی در سفری که به سازمان ملل دارد و سخنرانی خود در این سازمان صدای مظلومیت مردم مظلوم مسلمانان میانمار را از آن تریبون به گوش جهانیان برساند.

وزارت امورخارجه با استناد به قوانین بین المللی، مباحث حقوقی نسل کسی در میانمار را مطرح کند

مفتح با بیان اینکه مجلس آمادگی لازم برای صدر هر بیانیه و اقدام حقوقی در دفاع از مسلمانان میانمار با هماهنگی نهادهای زیرربط و وزارت امورخارجه را دارد، گفت: قوانین و کنوانسیون های بین المللی بسیاری وجود دارد که وزارت خارجه ما بتواند با اسناد به آن، مباحث حقوقی محکومیت نسل کشی در میانمار را مطرح کنند تا به نتیجه ای برسند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان