آخرین اخبار

18. شهريور 1396 - 10:12   |   کد مطلب: 30353
پویا شدن اقتصاد هر منطقه از تفکر کارآفرینی در هر خانواده ای آغاز می شود و زمانی که تفکر اقتصاد مقاومتی در جامعه ای نهادینه می شود، هم منبع درآمدی ایجاد شده و هم زمینه برای عرضه محصولات با کیفیت داخلی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اختتامیه جوانان صالحین حوزه حضرت فاطمه(س) در حالی در محل اردوگاه باقریه تویسرکان انجام شد که بسیاری از نوجوانان و جوانان آنچه را که آموخته بودند به نمایش گذاشتند به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و شیوه کارآفرینی.

این جوانان در کنار بزرگترهای خود جمع شدند تا بگویند که در حلقه های صالحین چه آموختند و چه می توانند آن را به زیبایی هر چه تمام عرضه کنند.

«فاطمه گمار» فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار رودآور با بیان اینکه در تابستان سال جاری طرح جامع جوانه های صالحین در پنج پایگاه روستایی تابعه این حوزه برگزار شد، گفت: خوشبختانه این طرح با استقبال بالای بانوان روستایی روبرو شد به طوری که خواهان تداوم برگزاری این دوره های آموزشی بودند.

وی اظهار کرد: در این طرح علاوه بر کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن مجید و بیان ویژگی های شخصیت ناب شهدا، دوره های آموزشی ورزشی از جمله تنیس روی میز، ووشو و تکواندو همچنین تدریس زبان برگزار شد.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) با اشاره به اینکه یکی از محورها و اولویت های بسیج، تبیین منویات رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه است، افزود: در این زمینه دوره های آموزشی از جمله فرشباقی، سبدبافی با ساقه های گندم، چرم دوزی، بافندگی، عروسک سازی، تهیه وسایل تزیینی خانه و آشپزخانه و نیز خیاطی به بانوان روستایی به توجه به ظرفیت های هر روستا آموزش داده شد.

گمار تصریح کرد: بدین ترتیب علاوه بر پر شدن اوقات فراغت بانوان روستایی و به ویژه دختران در تابستان، آنان با حرفه های مختلف هم آشنا شدند، به طوری که حتی امروز با فروش تولیدات خود در سطحی کوچک به فعالیت های اقتصادی روی آورده اند.

اینجا در روستاها، با وحدت، کارآفرینی شکل گرفت

وی با تأکید بر اینکه پویا شدن اقتصاد هر منطقه از تفکر کارآفرینی در هر خانواده ای آغاز می شود، گفت: زمانی که تفکر اقتصاد مقاومتی در جامعه ای نهادینه می شود، هم منبع درآمدی ایجاد شده و هم زمینه برای عرضه محصولات با کیفیت داخلی شکل می گیرد.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) در ادامه عنوان کرد: زمانی که با وحدت مثال زدنی فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی در جامعه ای نمایان شود، توجه به تولید و خرید و فروش محصولات داخلی هم در آن جامعه رنگ و بویی دیگر می گیرد و این گونه از ورشکستگی کارگاه های کوچک و بزرگ جلوگیری می شود.

اسماء جیجانکوه، پایگاه برتر در اجرای طرح جوانه های صالحین

گمار همچنین گفت: پایگاه اسماء جیجانکوه با توجه به میزان اثرگذاری و دوره های آموزشی موفق بیشتری که برگزار شد و نیز محورهای دیگر، به عنوان برترین پایگاه در تابستان سال جاری شناخته شد که مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش رودآور، طرح جوانه های صالحین در حالی در برگزار شد که مهر و محبت عمیقی در بین جوانان هم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به مربیان آنان ایجاد کرده بود، که هنگام خداحافظی با مربیان خود تا دقایقی اشک از گونه های آنان جاری بود و جوانان روستایی خواستار استمرار این طرح شدند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان