آخرین اخبار

19. شهريور 1396 - 0:47   |   کد مطلب: 30355
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه کشتارگاه فعلی این شهر غیربهداشتی و از نظر کارشناسان باید تعطیل شود، گفت: از آنجا که شهرداری توان ساخت یک کشتارگاه جدید را ندارد و برای آنکه مردم این شهر متضرر نشوند، به جاست که خیران و سرمایه گذاران برای خدمت به عموم وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ وجود کشتارگاهی در یک منطقه مسکونی در تویسرکان که بویی نامطلوب و فضایی غیربهداشتی در آن محل ایجاده کرده، گلایه مندی مردم را درباره این معظل به اوج رسانده، طوری که این روزها صدای امام جمعه این شهرستان هم درآمده است.

«حجت السلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در یکی از برنامه های خود در جمع مردم تویسرکان درباره مشکل کشتارگاه تویسرکان گفته بود که این کشتارگاه بهداشتی نیست و به ضرر عموم است و اهالی محله را اذیت می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشتارگاه فعلی تویسرکان از نظر بهداشتی ضرر می رساند اگر سرمایه گذار و یا خیری می شناسید معرفی کنید، چرا که با ساخت یک کشتارگاه جدید نفع عموم هم به دنبالش می آید.

امام جمعه تویسرکان افزود: در حال حاضر دولت نمی تواند و شهرداری هم بیشتر از این توان ندارد و همچنین از نظر علمی و فنی تأکید شده که باید کشتارگاه تعطیل شود و باید گوشت مورد نیاز تویسرکانی ها از کشتارگاه های شهرستان های اطراف از جمله ملایر و نهاوند تهیه شود که به طور قطع این روند به نفع عموم نیست.

خیران و سرمایه گذاران برای خدمت به عموم وارد میدان شوند

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: گرچه می گویند که با تعطیلی کشتارگاه تویسرکان تعداد افراد شاغل در آن در کشتارگاه های شهرستان های مذکور مشغول به فعالیت می شوند، اما این روند به صلاح مردم تویسرکان نیست.

وی خواستار شد تا متولیان امر چاره ای بیاندیشیند و یا سرمایه گذار و خیری قدمی برای خدمت به مردم بردارد، چرا که با وجود غیربهداشتی بودن کشتارگاه، به زودی تعطیل می شود و مردم بالاجبار گوشت خود را از ملایر و نهاوند تهیه می کنند.

کشتارگاه تویسرکان استاندارهای لازم را ندارد

«میثم غیاثی» رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان بر این تأکید کرده بود که تنها کشتارگاه فعلی تویسرکان از استاندارهای لازم برخوردار نیست و از نظر فنی و بهداشتی مشکلات بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: نبود آزمایشگاه، قرنطینه مناسب، حوضچه ضدعفونی و نداشتن اتاق پیشسرد و یخچال و به ویژه پوست‌کنی لاشه دام‌ها در کف سالن از معایب این کشتارگاه است.

رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان هم با تأکید بر اینکه خوشبختانه موردی منوط به وجود تب کریمه کنگو در تویسرکان نیست، افزود: با این وجود ضروری است با توجه به اینکه کشتارگاه امکانات لازم را ندارد، تعطیل شود.

به گزارش رودآور، برای رفع این معظل که حالا دیگر تبدیل به مطالبه عمومی شده، نیاز است تا هرچه سریعتر مسئولان ارشد شهرستانی و دستگاه های متولی از جمله جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و  محیط زیست وارد میدان شوند چرا که اگر اوضاع به همین شمل پیش رود، در آینده ای نزدیک با توجه به غیربهداشتی و غیراستاندارد بودن کشتارگاه فعلی، شاهد تعطیلی آن خواهیم بود و تویسرکانی ها برای تهیه گوشت موردنیاز خود با مشکلات بسیاری روبرو می شوند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان