آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 19:06   |   کد مطلب: 30422
با نظر اكثريت اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان، علاوه بر اينكه چهار گزينه اصلي تصدي پست شهرداري كنار گذاشته شدند، انتخاب شهردار همدان، با بررسي گزينه‌هاي جديدي به 10 روز ديگر موكول شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، پس از مشخص شدن ترکیب اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان، اعضا جلساتی را به منظور تعیین سیاست‌های این دور از شورا و انتخاب شهردار قبل از آغاز به کار رسمی شورا در ساختمان شورا برگزار می‌کردند که نتیجه آن تعیین سیاست‌های شورا و کاندیداهای شهرداری همدان بود.

طی جلسات برگزار شده 36 کاندیدا برای شهرداری همدان به اعضای شورا معرفی شدند که پس از بررسی‌های لازم، شورای پنجم لیستی 9 نفره از کاندیداهای منتخب شهرداری ارائه کرد.

مجید درویشی، سعید غفرانی، مسعود نصرتی، عباس صوفی، حمید گلی‌پور، یوسف مشهدیاری، محمد رحمانی،ابراهیم خلیلی و مهدی مجیدی 9 کاندیدای لیست ارائه شده بودند.

پس از آغاز به کار رسمی شورا در یکم شهریورماه سیاست‌های تعیین شده شورای پنجم به 9 کاندیدای شهرداری ارائه شد که کاندیداها بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده برنامه‌های خود را ارائه کنند؛ کاندیداها از چهارم شهریور ماه به مدت سه روز برنامه‌های خود را ارائه کردند.

پس از بررسی برنامه‌های کاندیداها، چهاردهم شهریورماه نام عباس صوفی، مجید درویشی، یوسف  مشهدی‌یاری و مهدی مجیدی به عنوان چهار گزینه شهرداری معرفی شد تا از بین این افراد گزینه نهایی برای کلیدداری شهر همدان مشخص شود.

کامران گردان سخنگوی شورای شهر همدان پیش از انتخاب نهایی شهردار همدان از انتخاب و معرفی شهردار تا امروز خبر داده بود؛ یک روز قبل از انتخاب شهردار نیز جلسه فوق‌العاده صحن شورا با حضور اعضای شورا، حمیدرضا حاجی‌بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی بر انتخاب فردی قدرتمند و  شایسته مردم همدان تأکید کرد و از نمایندگان مردم در پارلمان محلی خواست قدرتمندی شهردار بومی و یا غیربومی را در انتخاب خود مد نظر داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر قبل از انتخاب شهردار در گفت‌و‌گوهای خود با رسانه‌ها اعلام کرده بود در صورت وجود کاندیدای مطرح و قدرتمندی خارج از لیست ارائه شده امکان انتخاب شهردار به غیر از اسامی اعلام شده در لیست ارائه شده نیز وجود دارد.

امروز در جلسه شورا، اعضا عنوان کردند که هنوز به جمعبندی نرسیده‌اند و شاید شهردار 10 روز دیگر معرفی شود؛ این موضوع به شور گذاشته شد که در نهایت با هشت رای موافق، دو رأی مخالف و یک رای ممتنع این موضوع چهار گزینه اصلی قبلی یعنی عباس صوفی، مجید درویشی، یوسف  مشهدی‌یاری و مهدی مجیدی کنار گذاشته شدند و قرار شد 10 روز دیگر گزینه‌های دیگری مطرح و برای تصدی پست شهرداری همدان مطرح شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان