آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 21:29   |   کد مطلب: 30425
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی نهاوند، با حضور ۹ گروه نمایشی آغاز به کار کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از نهاوند بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی نهاوند، امروز با نمایش (مجلس شاه‌کشی به روایت عکاس باشی) به کارگردانی اتابک مهراد از گروه نمایشی نهاوند در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد تا طی سه روز آینده 9 گروه نمایشی در بخش مسابقه‌ی‌جشنواره، به رقابت بپردازند.

همچنین بعداز عصر امروز  نمایش‌های (نقش پیچک در چشم انداز ایوان) از ملایر، (آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقاز) از تویسرکان، و (آش باران) از همدان روی صحنه خواهند رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در آیین افتتاحیه این جشنواره که صبح امروز که تالار اندیشه  مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) نهاوند برگزار شد، گفت: 21 اثر از 9 شهر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی هئیت داوران 9 گروه به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند.

محمود مصباح اظهار داشت: این 9 گروهی که به بخش مسابقات این جشنواره راه یافته‌اند شامل دو گروه نمایشی از همدان، دو گروه نمایشی از شهرستان ملایر، دو گروه نمایشی از شهرستان نهاوند، یک گروه نمایشی از شهرستان بهار، یک گروه نمایشی از شهرستان تویسرکان و یک گروه جمعی از شهرستان اسدآباد است.

وی تصریح کرد: سه گروه نمایشی نیز به اجرای نمایش خیابانی خواهند پرداخت و یک گروه نیز به‌صورت جنبی  در این جشنواره حضور خواهد داشت.

مصباح با بیان این‌که اعتبار اختصاص یافته به جشنواره 50 میلیون تومان است، افزود: 142 هنرمند در ایام جشنواره در نهاوند حضور خواهند یافت که این حضور علاوه بر تبادل اطلاعات بین هنرمندان، سبب افزایش کیفیت آثار نمایشی تولید شده در استان خواهد شد و می‌توان امیدوار بود تئاتر در استان همدان با چنین جشنواره‌هایی رونق بیشتری پیدا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: دکتر عطاءالله کوپال، رامتین ایزدی پناه و علی ایزدی داوری آثار نمایشی را در این جشنواره به عهده  خواهند داشت وهم‌چنین از مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اتابک نادری مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی و نیز رئیس مرکز هنرهای نمایشی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس با عنوان(نگاه دوم) شامل 40 اثر از آثار هنرمندان نهاوند در خصوص طبیعت نهاوند و نمایشگاه هنرهای تجسمی توسط کودکان معلول مهر علی، ازدیگر اقدامات انجام شده در حاشیه‌ی این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، پس از اتمام جشنواره دو اثر از 9 اثر بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان به جشنواره منطقه‌ایی راه خواهند یافت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان