آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 12:13   |   کد مطلب: 30450
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در ست پنجم مقابل امریكا دیداری كه 2 بر صفر باخته بود را با پیروزی 3 بر 2 عوض كرد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز رقابت‌های والیبال قهرمانان بزرگ جهان، امروز برای ایران با برگزاری دیدار با تیم امریكا پیگیری شد. دیدار دو تیم ایران و امریكا از ساعت 11 و 10 به وقت تهران آغاز شد.

**ست اول : ایران 20 –آمریكا 25

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با تركیب میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و مهدی مرندی آغاز كرد. بازیكنان امریكا اما با تركیب مت اندرسون، تیلور ساندر، جفری جنیركی، كریستین سون، بنجامین بچ و مكسئول هولت پا به میدان جدال با ایران گذاشت. بازیكنان امریكا در این ست از همان ابتدا نمایش بهتری نسبت به ایران داشتند و همین نمایش بهتر و كمبودن میزان اشتباهات امریكا موجب شد از ایران پیش بیفتد.

این اختلاف امتیاز به عدد 6 هم رسید جایی كه دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به سود امریكا به دومین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. البته بازیكنان ایران اختلاف امتیاز را كم كردند اما بازیكنان امریكا با اتكا به حملات سرعتی و غافلگیر كردن تیم ایران توانستند در نهایت با حساب 25 بر 20 برنده این ست شده و نتیجه را یك بر صفر كنند.

[ایران صفر – آمریكا 2 / 2 ست نخست به نام حریف ایران ثبت شد]

**ست دوم : ایران17 - امریكا 25

بازیكنان آمریكا ست دوم را مانند ست اول بهتر از ایران آغاز كردند اما بلندقامتان كشورمان در تلاش بودند اجازه ندهند اختلاف امتیاز زیاد شود. دو تیم در زدن سرویس اشتباهاتی داشتند و در دفاع روی تور نیز برخی اشتباهات از دو تیم رخ می‌داد.

اولین وقت استراحت فنی در شرایطی رقم خورد كه ایران با اختلاف چهار امتیاز از حریفش عقب بود.

كولاكوویچ برخی نكات را به شاگردانش گوشزد كرد تا بتواند روند مسابقه را به سود تیمش تغییر دهد. ‌تیم ملی والیبال ایران 11 بر 7 از حریفش عقب افتاده بود كه كولاكوویچ بالاخره دست به تعویض زد و محمد جواد معنوی نژاد را جانشین فرهاد قائمی كرد.

[ایران صفر – آمریكا 2 / 2 ست نخست به نام حریف ایران ثبت شد]

اختلاف امتیاز همچنان پابرجا بود. دومین وقت استراحت فنی باز هم با برتری امریكا و این بار با امتیاز 16 بر 11 برگزار شد. بازیكنان ایران در ادامه هر چه تلاش كردند موفق نشدند اختلاف امتیاز ایجاد شده را از بین ببرند و همین موضوع موجب شد در نهایت این ست هم با برتری آمریكایی‌ها تمام شود. تیم ملی والیبال ایران در این ست با حساب 25 بر 17 نتیجه را به حریف قدرتمندش واگذار كرد.

**ست سوم : ایران 27- امریكا 25

اولین امتیاز ست سوم را تیم ایران بدست آورد. تا امتیاز 5 این ست ایران از حریف پیش بود اما بعد از تساوی دو تیم در امتیاز پنجم، ششمین امتیاز به امریكا رسید تا باز این تیم از ایران پیش بیفتد.

دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود امریكا به اولین وقت استراحت فنی این دیدار رفتند.در ادامه با وجود اینكه تیم ایران نسبت به دو ست قبل بهتر كار كرد اما باز هم از شاگردان اسپرو عقب افتاده بود. نتیجه بازی 16 بر 17 به سود امریكا بود كه سرمربی این تیم تقاضای وقت استراحت كرد.

[ایران 1 – آمریكا 2 / پیروزی بلندقامتان ایران در ست سوم]

اختلاف امتیاز ایران و امریكا بار دیگر به عدد 2 رسید. رضا قرا به میدان آمد ودو تیم در امتیاز 21 بار دیگر به تساوی رسیدند. سرویس قرا به تور اصابت كرد تا باز یانكی‌ها پیش بیفتند.

امتیازات پایانی این ست پایاپای پیش می‌رفت اما در نهایت ایران روی درخشش معنوی ن‍ژاد موفق شد برنده این ست بشود.

**ست چهارم : ایران 25- امریكا 21

بازیكنان ایران كه در ست سوم به یك پیروزی دلچسب دست پیدا كرده بودند در ست چهارم با روحیه بالا پا به میدان گذاشتند.

از همان ابتدای ست مشخص بود كه بازیكنان ایران برای برد و كشاندن رقابت به ست پنجم وارد میدان شده‌اند. سامان فائزی از ابتدای ست در تركیب ایران بود و معنوی نژاد كماكان به جای قائمی در زمین مسابقه حاضر بود.

دو تیم یك به یك امتیاز می‌گرفتند. ایران 13 بر 11 پیش افتاده بود كه جان اسپرو تقاضای وقت استراحت كرد. دومین وقت استراحت فنی در شرایطی انجام شد كه ایران 16 بر 14 پیش بود.

[ایران 3 – آمریكا 2 / شاگردان كولاكوویچ بازی باخته را بُردند!]

بازیكنان ایران در این ست با برنامه‌تر از سه ست قبلی كار كردند و از حریف‌شان پیش بودند. امریكایی‌ها هم كه نمی‌خواستند بازی به ست پنجم كشیده شود تلاش كردند اختلاف امتیاز را جبران كنند اما در نهایت این تیم ایران بود كه با نتیجه 25 بر 21 برنده این ست شد و بازی را به ست پنجم كشانده شد.

**ست پنجم : ایران 15- امریكا 12

پنجمین ست این مسابقه در اوج حساسیت آغاز شد. هر دو تیم یك به یك امتیاز می‌گرفتند واین تیم ایران بود كه با برتری به ویژه در توپ‌های برگشتی 6 بر 4 پیش بیفتد. اما سه امتیاز پیاپی از امریكا این تیم را 7 بر 6 پیش انداخت. امتیاز هفتم ایران را میلاد عبادی‌پور بدست آورد تا دو تیم در امتیاز 7 برابر شوند. امتیاز هشتم نیز به ایران رسید و دو تیم زمین‌شان را تعویض كردند.

امتیاز نهم را ایران روی سرویس عالی میلاد عبادی‌پور تصاحب كرد تا اسپرو تقاضای وقت استراحت كند. برتری همچنان با بازیكنان ایران بود. ایران 11 بر 9 پیش بود وامتیاز دوازدهم توسط سید محمد موسوی موجب شد ایران با سه امتیاز اختلاف پیش بیفتد. فرهاد سال‌افزون جانشین سعید معروف شد اما فقط به اندازه یك امتیاز در زمین بود و دوباره جایش را به كاپیتان داد.

در نهایت ایران موفق شد با حساب 15 بر 12 برنده این ست شده و در مجموع با حساب 3 بر 2 به پیروزی برسد.

ملی‌پوشان بلندقامت كشورمان دیروز و در بازی نخست این رقابت‌ها مقابل ایتالیا با حساب 3 بر 2 به پیروزی رسیده بودند.

[ایران 3 – آمریكا 2 / شاگردان كولاكوویچ بازی باخته را بُردند!]

تیم ملی والیبال ایران در ادامه این رقابت‌ها روز جمعه از ساعت 8 و 10 صبح به مصاف تیم برزیل خواهد رفت تا سومین مسابقه خود را برگزار كند. گفتنی است تیم‌ها فردا ( پنج شنبه) استراحت خواهند داشت تا به شهر جدیدی سفر كنند. ادامه مسابقات در شهر اوساكا ژاپن برگزار خواهد شد.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال 2017، در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود و تیم ایران سومین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌كند.

میلاد عبادی‌پور دریافت کننده تیم ملی والیبال در دیدار با آمریکا در جام قهرمانان بزرگ جهان با کسب 18 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان