آخرین اخبار

23. شهريور 1396 - 0:59   |   کد مطلب: 30451
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعزام تعدادی از تعاونی های کشور به گرجستان در روزهای آتی در راستای بیان نیازها و داشته های خود در آن کشور خبر داد و گفت: تعاونی مبل و منبت روستای اشترمل هم می تواند زمینه اعزام خود را فراهم کند و حتی سوژه ای مناسب برای صدا و سیما در راستای معرفی روستاهای کارآفرین به مردم سراسر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «سید حمید کلانتری»، شامگاه روز گذشته در جمع اهالی روستای اشترمل تویسرکان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر این روستا به ویژه در بحث اشتغالزایی و تولید مبل و منبت، گفت: وحدت و همدلی اهالی این روستا برای کارآفرینی کم نظیر است.

وی با اشاره به برخورداری روستای اشترمل از 12 تعاونی تولید و همچنین یک تعاونی فراگیر، اظهار کرد: این روستا می تواند سوژه خبری مناسبی برای صدا و سیما باشد تا از آن به عنوان الگویی برای سایر روستاها در راستای فرهنگ سازی درباره کاهش مهاجرت از روستاها برنامه هایی تهیه کنند.

اشترمل روستایی مثال زدنی برای کارآفرینی
 
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشترمل، روستایی مثال زدنی برای کارآفرینی است، افزود: در روزهای آتی تعدادی از تعاونی ها به کشور گرجستان برای ارائه آنچه که دارند و طرح نیازهایشان اعزام می شوند که تعاونی مبل و منبت روستای اشترمل هم می تواند یکی از این تعاونی ها باشد.
 
مردم برای تهیه مبل به جای تهران به تویسرکان مراجعه کنند
 
 «محمدمهدی مفتح» هم با بیان اینکه نمایشگاه مبل و منبت روستای اشترمل به همت و همیاری اهالی روستا برپا شده است، گفت: این گونه نمایشگاه ها و جشنواره ها می تواند زمینه توسعه گردشگری را ارتقاء بخشد به گونه ای که حتی از این ظرفیت می توان استفاده کرد و مردم سراسر کشور با قیمت مناسبتری نسبت به تهران مبلمان خود را از این روستا خریداری کنند.
وی به نقش مسئولان دولتی در حمایت از کارآفرینان در راستای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در این زمینه مسئولان حاکمیتی وظیفه ای سنگینی بر دوش دارند.
 
نشان جغرافیایی مبل و منبت کشور به تویسرکانی ها می رسد
 
«محمدناصر نیکبخت» استاندار همدان هم گفت: بهتر است به جای عنوان دهکده مبل و منبت، قطب مبل و منبت اشترمل بگوییم، البته بزودی نشان جغرافیایی تویسرکان داده می شود.
وی اظهار کرد: روستایی به این بزرگی بیکار ندارد و این در کشور بی نظیر است، و از آن جا که این روستا می خواهد قطب تولید مبل و منبت شود، باید سالن اجتماعات و نمایشگاهی داشته باشد، از این رو نصف هزینه ساخت آن را من می دهم و نصف دیگر با خودیاری و کمک مردم و همچنین شرکت شهرک های صنعتی استان ساخته می شود.
استاندار همدان از پیگیری های مفتح و مومیوند برای اخذ مجوز خوشه مبل و منبت از وزارت صنعت و معدن خبر داد و افزود: این اقدام که سبب تسهیل تولید و صادرات می شود.
 تویسرکان و ملایر رقیب هم نیستند
نیکبخت با تأکید بر اینکه در عرصه هنر مبل و منبت دو شهرستان تویسرکان و ملایر با یکدیگر رقیب نیستند، گفت: این دو باید مکمل همدیگر باشند و همکاری خوبی داشته باشند.
 

تولید سالانه 15 هزار تن گردو در تویسرکان

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان هم در این آیین در این مراسم گفت: بخش عمده اقتصاد تویسرکان بر مبنای کشاورزی بنا شده است.

وی اظهار کرد: در تویسرکان سالانه 15 هزار تن گردو تولید می شود و این شهرستان در تولید آلو رتبه نخست استان را دارد و حتی در زمینه تولید سیر نیز جز شهرستان های برتر است.

فرماندار تویسرکان افزود: صنعت مبل و منبت تویسرکان می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی این شهرستان شود.

 6 درصد از مشاغل استان همدان در دستان فعالان حوزه صنایع دستی 

«مالمیر» مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان هم از فعالیت بیش از هشت هزار منبت کار در روستای اشترمل خبر داد و گفت: در مجموع 6 درصد از مشاغل استان همدان در دستان فعالان حوزه صنایع دستی است.

به گزارش رودآور، در این مراسم از فعالان حوزه مبل و منبت تویسرکان هدایا و لوح تقدیرهایی، تجلیل به عمل آمد، همچنین اجرای زنده ترانه ای توسط میرزاوندی خواننده دوران دفاع مقدس که ترانه "دایه دایه وقت جنگه" او همچنان در اذهان مانده، از دیگر برنامه های بی نظیر مراسم بود.

 
 
زنگنه 
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان