آخرین اخبار

25. شهريور 1396 - 18:20   |   کد مطلب: 30497
جام قهرمانان بزرگ والیبال جهان – ژاپن
ایران ۳ – ژاپن ۱/ ایران در یک قدمی نخستین سکوی جهانی
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن تنها یک گام تا سکوی جهانی فاصله دارد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آخرین دیدار روز چهارم رقابت‌های والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان بین دو تیم ایران و ژاپن برگزار شد. این دیدار از ساعت 14 و 45 به وقت ایران آغاز شد.

**ست اول : ایران – ژاپن

تیم ملی والیبال ایران این بازی را با ترکیب میلاد عبادی پور،سامان فائزی، میرسعید معروف،فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور ومهدی مرندی آغاز کرد. دو تیم در آغاز این رقابت نبرد نزدیکی داشتند و یک به یک امتیاز می گرفتند. برای ایران حملات سرعتی و برای ژاپن حملات با برنامه‌های متنوع در دستور کار قرار داشت.

[ایران 1 – ژاپن 1/ ست دوم به نام شاگردان ایگور]

دو تیم در شرایطی به اولین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند که تیم ایران 8 بر 7 پیش افتاده بود. کسب پوئن سرویس از سوی میلادعبادی‌پور موجب شد اختلاف امتیاز دو تیم به عدد دو برسد. با این حال حملات خوب بازیکنان ژاپن روی پاس‌های کوتاه بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند تا برتری ایران از بین رفته و دو تیم در امتیاز 16 بر 15 و برتری ژاپن به دومین وقت استراحت فنی این ست بروند.

خطای تور امیر غفور ژاپنی‌ها را با دو امتیاز اختلاف پیش انداخت. در ادامه باز هم این تیم ژاپن بود که توانست عملکرد بهتری داشته باشد. ایران 23 بر 19 عقب افتاده بود که کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. در نهایت ایران با حساب 25 بر 21 این ست را واگذار کرد.

**ست دوم : ایران 25 – ژاپن 19

اولین امتیاز این ست با سرویس بد بازیکنان ژاپن به ایران رسید.بازیکنان ایران که به نظر می‌رسید برای جبران شکست ست اول وارد میدان شده بودند، در این ست نمایش بهتری داشتند و 5 بر یک پیش افتادند. این نتیجه سرمربی ژاپن را مجاب کرد که تقاضای وقت استراحت کند.

در ادامه بازیکنان ایران باز هم خوب کار کردندو در امتیاز 8 بر 3 به سود ایران راهی اولین تکنیکال تایم این ست شدند.

[ایران 1 – ژاپن 1/ ست دوم به نام شاگردان ایگور]

ژاپنی‌ها در ادامه اختلاف امتیاز را کاهش دادند و 15 بر 14 شدند. کولاکوویچ برای متوقف کردن روند امتیازگیری ژاپن تقاضای وقت استراحت کرد. باز هم این تیم ایران بود که با تنوع در حمله از میزبان خود پیش افتادند و در نهایت با حساب 25 بر 19 برنده این ست شدند.

**ست سوم: ایران 25 – ژاپن 20

دو تیم ایران وژاپن برای پیروزی پا به ست سوم این دیدار گذاشتند. اولین امتیاز این ست را بازیکنان قرمزپوش ژاپن کسب کردند. اولین امتیاز ایران را امیر غفور بدست آورد.

نتیجه این ست در ابتدا پایاپای پیش می رفت. بازیکنان ایران در دقایقی از بازی پیش می افتادند اما ژاپنی ها نتیجه را جبران می کردند. در اواخر ست اما بازیکنان ایران پیش افتادند و در نهایت موفق شدند با حساب 25 بر 20 برنده این ست شده و در مجموع 2 بر یک پیش بیفتند.

[ایران ۲ – ژاپن ۱/ بلندقامتان ایران از چشم‌بادامی ها پیش افتادند]

**ست چهارم: ایران 25 – ژاپن 20

تیم ملی والیبال ایران آغاز بهتری نسبت به ژاپن در این ست داشت. تاکید کولاکوویچ در این ست حملات سرعتی و حداکثر استفاده از توپ‌های برگشتی بود. دو تیم با برتری 8 بر 5 به سود ایران به اولین وقت استراحت فنی رفتند.

بازیکنان ایران در تلاش بودند برتری خود را حفظ کنند تا به مشکلاتی که در ست‌های دیگر دچار شده بودند، دچار شوند. دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

هفدهمین امتیاز این ست را میلاد عبادی‌پور کسب کرد. در ادامه بازیکنان ایران نمایش خوب خود را حفظ کردند. در دقایق پایانی این ست کولاکوویچ فرهاد سال افزون را جانشین سعید معروف کرد تا در دفاع کمک کند. بعد از دو امتیاز سعید به میدان مسابقه بازگشت. در نهایت تیم ایران موفق شد با حساب 25 بر 14 برنده ست شده و در نهایت 3 بر یک برنده این مسابقه شود.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی در آستانه کسب سکوی جهانی قرار گرفت. این تیم در ادامه و در بازی نهایی باید به مصاف فرانسه برود. همه چیز در روز پایانی این مسابقات (فردا) مشخص خواهدشد.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال 2017، در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه در حال برگزاری است و والیبال ایران سومین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان