آخرین اخبار

26. شهريور 1396 - 16:28   |   کد مطلب: 30527
به همت حوزه هنری استان همدان و در آستانه هفته دفاع مقدس آغاز شد
تدوین کتاب «انقلاب و دفاع مقدس در همدان به روایت اسناد تاریخی»
رئیس حوزه هنری استان همدان از آغاز تدوین کتاب «انقلاب و دفاع مقدس در همدان به روایت اسناد تاریخی» خبر داد و گفت: این پروژه با جمع‌آوری اسناد و آثار از طریق ارتباط با افراد و دستگاه‌های مرتبط آغاز شده و در صورت تکمیل به موقع آن در هفته دفاع مقدس سال آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، با حضور ریاست حوزه هنری کشور و به همت حوزه هنری همدان، در نشستی حمید حسام به عنوان ناظر پروژه «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان همدان به روایت اسناد و تصاویر» انتخاب شد.

رئیس حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: با همکاری سیدعلی مساواتی، فرهاد سهامی، محسن صیفی‌کار، حسن سجادی‌پور و غلامرضا نعیمیان عکس‌ها و اسناد موجود از روند شکل‌گیری تا پیروزی انقلاب اسلامی در استان تا نقش استان در دفاع مقدس، جمع‌آوری و این دوره‌ها بازخوانی خواهد شد.

سیدمحمدباقر حسینی ادامه داد: با حضور مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری کشور در استان و در جلسه‌ای با حضور حمید حسام، نویسنده نام‌آشنای استان، آغاز این پروژه پژوهشی اعلام و آقای حسام نیز به عنوان ناظر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این پروژه با جمع‌آوری اسناد و آثار از طریق ارتباط با افراد و دستگاه‌های مرتبط آغاز شده و در صورت تکمیل به موقع آن در هفته دفاع مقدس سال آینده رونمایی خواهد شد.

حسینی همچنین با اشاره به چهار پروژه‌ دیگر واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان در هفته دفاع مقدس امسال افزود: انقلاب اسلامی در ملایر به قلم مهدی فیضی‌سخا، تاریخ شفاهی در اسدآباد به روایت علی حمزه‌ای، انقلاب اسلامی در نهاوند با پژوهش خلیل‌ا... بیک‌محمدی و جلد دوم مجموعه عکس‌های انقلاب اسلامی در استان همدان نیز در این زمینه در دست انجام است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ریاست حوزه هنری کشور در این نشست درباره راه‌اندازی مجدد رشته دانشگاهی ادبیات پایداری با حمید حسام و فرهاد سهامی، از فعالان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان همدان تبادل نظر کرد.

ریاست حوزه هنری کشور در این سفر از باغ موزه همدان و ساختمان در حال احداث حوزه هنری استان بازدید کرد و بر مزار شهدای شهر همدان حاضر شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان