آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 4:08   |   کد مطلب: 30539
پروژه پرشین یاقوت که از سه سال گذشته در یکی از بهترین فضاهای گردشگری و طبیعی شهرهمدان مکان‌یابی شده، پس از یک دوره توقف با فازبندی و معرفی سرمایه‌گذار مجدد فعالیت خود را شروع کرده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به اینکه استان همدان به لحاظ معادن وضعیت مطلوبی دارد و سنگ‌های نیمه‌قیمتی در این شهر از وضعیت مناسبی برخوردار است، پروژه پرشین یاقوت در همدان کلید خورد تا مرکزی برای تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در همدان باشد.

حیدره مشهور به «شهر آفتاب» که در بهترین نقطه آب و هوایی همدان قرار داشته و در ایام مختلفی محل تفریح و تفرجگاه مردم همدان و گردشگران است، با احداث شهر جواهرات در این نقطه ضمن تقویت گردشگری، این منطقه نیز سر و سامان می‌یابد.

پروژه مجموعه شهر جواهرات در یکی از بهترین فضاهای گردشگری و طبیعی شهر زیبای همدان مکان‌یابی شده و با توجه به ظرفیت‌های معدنی استان همدان، در زمینه ذخایر سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی این مکان گذرگاهی برای ورود به بازار 800 میلیارد دلاری جواهرات ایران و جهان و فضایی برای بالندگی دوباره صنعت جواهرات ایران خواهد شد.

در راستای تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در این مرکز، طراحی فضاهای تجاری، موزه، هتل پنج ستاره و سایر امکانات تفریحی و گردشگری بین‌المللی شاهد جذب توریست و توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت در ایران و به ویژه همدان خواهیم بود.

اما این پروژه با روند کندی که در پیش گرفته و در مواقعی دچار تعطیلی شد، امروز با وجود گذشت سه سال پیشرفت چندانی نداشته که امیدواریم با تزریق اعتبار و صدور هرچه سریع‌تر مجوزهای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوان شاهد پیشرفت در این پروژه و بهره‌برداری سریع شد.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه مجموعه عمرانی شرکت پرشین یاقوت زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در یکی از بهترین نقاط توریستی شهر همدان واقع شده است، افزود: تاکنون چندین طرح برای زمین مذکور توسط مشاوران ایران تهیه شده است.

بهرام غلامی با اشاره به اینکه پروژه در دست ساخت به 6 فاز تقسیم شده است، بیان کرد: هتل، برج اداری ـ تجاری، مرکز خرید، تالار رستوران، مرکز تفریحی شهربازی و 122 کارگاه تراش و عرضه سنگ‌های قیمتی در این پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای هر یک از این پروژه‌ها یک سرمایه‌گذار تعریف شده است، تصریح کرد: فاز هتل این پروژه را سرمایه‌گذار همدانی ساکن مونیخ که یکسری هتل‌های زنجیره‌ای در جهان دارد و دفتر مرکزی او در ونکوور کانادا قرار دارد، متولی است.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت اضافه کرد: در برج اداری ـ تجاری آن، موسسه اساتید بهسازان ایرانیان متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، استانداران، وزرا و نمایندگان ادواری، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: مرکز خرید این پروژه را نیز مجموعه همدانی ساکن وین و تالار رستوران آن را نیز که همزمان ظرفیت یک‌هزار و 800 نفر را دارد، آقای قره‌باغی از کارخانه‌داران و کارآفرینان همدانی است، بر عهده دارد.

غلامی بیان کرد: سرمایه‌گذار شهربازی این مجموعه با امیرحسین شیرخدایی است و کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی را نیز خود پرشین یاقوت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است، 400 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به این پروژه اختصاص یابد، گفت: برای اخذ این اعتبار باید شرکت اقدام به معرفی بانک عامل کند.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت با بیان اینکه این پروژه 600 میلیارد تومان برای اتمام نیاز دارد، افزود: در زمان مدیریت قبلی دو وام 300 میلیونی و 700 میلیونی از بانک رفاه گرفته شده است که بازپرداخت آن با تعطیلی پروژه مواجه شد واکنون که اقدام به بازپرداخت می‌شود، بانک همکاری لازم را با ما ندارد.

وی با بیان اینکه بانک اکنون به جای یک میلیارد تومان، یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان درخواست کرده است، اضافه کرد: با وجود اینکه وثیقه چندبرابری برای وام قبلی در نظر گرفته شده است، اما مجدد درخواست وثیقه کرده و حتی جلسه با مدیرعامل بانک نیز نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان