آخرین اخبار

27. شهريور 1396 - 17:09   |   کد مطلب: 30540
تولید کنندگان در بازدید خبرنگاران از واحد‌های تولیدی مطرح کردند
بانك‌ها مصداق دزد سر گردنه‌اند/ با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنيم
جمعی از خبرنگاران همدان از سه واحد تولیدی کیف جوان، محصولات غذایی سارمس و کارخانه «تکسان در» در شهرک صنعتی بهاران بازدید کرده و پای صحبت‌ها و خواسته‌های تولیدکنندگان نشستند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، شهرک صنعتی بهاران یکی از شهرک‌های صنعتی فعال در استان همدان به شمار می‌رود که واحد‌های تولیدی موفقی در آن فعال هستند؛ پیش از ظهر امروز جمعی از اصحاب رسانه همدان با حضور در این شهرک از تعدادی واحد تولیدی از جمله کیف جوان، تکسان در، صنایع غذایی سارمس بازدید کرده و پای صحبت‌ها و درد دل‌ تولیدکنندگان نشستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کیف جوان، با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در تولید وجود دارد، اظهار کرد: سالانه میلیارد‌ها تومان برای خرید کیف از کشور خارج می‌شود؛ برای رفع این مشکل تحقیقی انجام شد تا کار تولید کیف را در داخل کشور انجام دهیم.

*مسؤولان فقط آمار اشتغال می‌دهند نه حمایت!

حمید وثیقی جوان با بیان اینکه از زمان آغاز به کار کارخانه هیچ نهادی در این زمینه ما را حمایت نکرد، ادامه داد: مسؤولان فقط آمار اشتغال می‌دهند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماده 80 را برداشته و طرح فراگیر را جایگزین کرده است، بیان کرد: نتیجه این کار اشتغال نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کیف جوان با اشاره به اینکه مسؤولان در زمان صحبت به خوبی حمایت می‌کنند، افزود: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اذیت می‌کنند و بعد از دادن تسهیلات به واحد‌های تولیدی هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی از عملکرد صندوق کارآفرینی امید انتقاد کرد و گفت: برای تولیدکنندگان فعالیت تولیدی کمتر از جهاد نیست درحالی که با کار واسطه‌گری می‌توان درآمد داشت.

*با وضعیت موجود مردم تا پنج یا 6 سال آینده مصرف‌کننده خواهند بود

وثیقی جوان با بیان اینکه کیف به صورت قانونی وارد کشور شده و تا دو سال آینده کشور نیازی به کیف ندارد، افزود: با شرایط ایجاد شده تولیدکنندگان با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اگر وضعیت به همین شیوه پیش برود مردم تا پنج یا 6 سال آینده مصرف‌کننده خواهند بود، تصریح کرد: مشکل اصلی حمایت است و در هیچ مسئله‌ای از جمله مشاغل خانگی حمایت انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کیف جوان با اشاره به اینکه در شرکت ما 70 نفر در داخل واحد و 40 نفر در خارج از واحد تولیدی مشغول به کار هستند، افزود: مشاغل خانگی بسیار خوب است چراکه هزینه‌های تولید پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه در کشوری مانند چین نظم و حمایت دولتی از تولید وجود دارد، تاکید کرد: چین در تولید هیچ چیز از ایران بهتر و سرتر ندارد.

وثیقی جوان یادآور شد: تولید عشق می‌خواهد و کسی که وارد این عرصه شده نمی‌تواند به راحتی کار تولید را رها کند.

*صنعت در کشور مظلوم واقع شده است

مدیرعامل شرکت خوش طعم الوند محصولات غذایی سارمس در ادامه با بیان اینکه صنعت در کشور مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: تیمی در شرکت ما از افراد تحصیلکرده تشکیل شده و همه دارای تخصص هستند.

علیرضا محمدی با اشاره به اینکه محصولات ما در کشور رقیب ندارند، ادامه داد: نخستین مشکل ما بانک‌ها هستند که مانند دزد سر گردنه عمل می‌کنند.

وی از عملکرد برخی کارکنان و کارشناسان تامین اجتماعی انتقاد کرد و با بیان اینکه در بانک، اقتصاد و دارایی، تامین اجتماعی و ... چندصدایی وجود دارد، افزود: از سه ماه پیش کار شرکت به صورت موقت آغاز شده که موفقیت خوبی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت خوش‌طعم الوند محصولات غذایی سارمس با اشاره به اینکه حمایتی از سوی مسؤولان انجام نمی‌شود، بیان کرد: برخی از مسؤولان خود کاسب شده‌اند و از بخشنامه‌ها، تبصره‌ها و ... با اشخاص مختلف دست به دست برای منافع اداره استفاده می‌کنند.

* بانک حرف معاون استاندار را گوش نمی‌دهد

وی با بیان اینکه بانک حرف معاون استاندار را گوش نمی‌دهد، افزود: اکنون 15 نفر نیرو داریم که در صورت تزریق 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغال را به 30 نفر خواهم رساند.

محمدی با بیان اینکه در بازار متقاضی وجود دارد اما به دلیل نداشتن سرمایه درگردش امکان تولید وجود ندارد، ادامه داد: انواع و اقسام میوه، صیفی‌جات، سبزیجات خشک منجمد و تازه را فرآوری و بسته‌بندی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایده‌های زیادی داریم اما امکان اجرای آنها وجود ندارد، بیان کرد: در صورت پرداخت 2 میلیارد تومان تسهیلات می‌توانیم بهترین تولیدات را ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت خوش طعم الوند محصولات غذایی سارمس با اشاره به اینکه 27 گروه کالا می‌توانم تولید کنم، افزود: این 27 گروه اشتغال زیادی می‌تواند در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت را باید نجات داد، ادامه داد: برای نجات صنعت باید کار در دست کاردان باشد.

مدیرعامل کارخانه «تکسان در» در ادامه با بیان اینکه شرکت از سال 91 آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: در ابتدای کار سه نفر مشغول به کار بودیم اما اکنون در این مجموعه 40 نفر مستقیم مشغول به کار هستند.

مجید کاظمی‌پاینده با بیان اینکه بازار محصولات درب‌های ضد حریق وجود دارد و توازن برقرار است، ادامه داد: در کشور سه یا چهار کشور تولیدکننده درب‌های ضد حریق هستند.

*سنگ‌اندازی‌ها مانع پیشروی و انگیزه می‌شود

وی با بیان اینکه شرکت ما در کشور بزرگترین شرکتی دارای سرتیفیکیت (Certificate)است، ادامه داد: مشکلات زیادی وجود دارد که می‌توان به مسائل مالی، عدم حمایتی دولت و ... اشاره کرد.

مدیرعامل کارخانه «تکسان در» با اشاره به اینکه محلی برای اطلاع‌رسانی از محصولات واحد‌های تولیدی در استان وجود ندارد، بیان کرد: در زمینه بیمه ماده 80 حذف شد و طرح کارورزی گذاشته شد درحالی که فرد تحصیلکرده کارگری نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماده 80 به جذب نیرو کمک می‌کرد، افزود: یکی از مشکلات عمده شرکت عدم حمایت است به نحوی که دولت از تولیدات ما برای گرفتن سرتیفیکیت حمایتی ندارد.

کاظمی پاینده با اشاره به اینکه همه اقدامات را با هزینه شخصی خود انجام می‌دهیم، ادامه داد: برای گرفتن سرتیفیکیت یک گواهی جهانی است.

وی با بیان اینکه سرتیفیکیت را به سادگی به یک محصول نمی‌دهند، افزود: درب تولیدی شرکت ما برای گرفتن سرتیفیکیت به ترکیه برده شد و پس از قرار دادن آن در دمای 110 درجه ساتنیگراد به مدت چهار ساعت و نیم گواهی ارائه شد.

مدیرعامل کارخانه «تکسان در» با بیان اینکه برای گرفتن تسهیلات مشکل وجود دارد، افزود: درصد سود تسهیلات بالاست چراکه سود 18 درصد برای تولید به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما نیز اقتصاد و دارایی است، تصریح کرد: شرکت ما به همه شکل باید حمایت شود اما متاسفانه سنگ‌اندازی‌هایی می‌کنند که مانع پیشروی و انگیزه می‌شود.

کاظمی‌پاینده با بیان اینکه برای راه‌اندازی شرکت تسهیلاتی دریافت نکردیم چراکه وثیقه سنگین با سود بالا می‌خواستند، ادامه داد: صادرات محصولات ما به صورت غیر مستقیم به کشور‌های تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و سلیمانیه عراق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی باید فراهم شود، اظهار کرد: برای شرکت در هر نمایشگاه باید هزینه سنگینی بدهیم.

مدیرعامل کارخانه «تکسان در» خواستار حضور استاندار همدان در واحد‌های تولیدی موفق شد و با بیان اینکه کارگاه‌های زیرزمینی تولید درب هم باعث ضربه زدن به شغل ما می‌شود، ادامه داد: کار این تولیدکنندگان کیفیت ندارند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان