آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 22:12   |   کد مطلب: 30551
مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) حرکت اصلاح‌گری است، گفت: امروز نسخه‌های دروغین اسلام را با سر و صدا ایجاد کرده‌اند که صدای اسلام واقعی شنیده نشود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امشب در اولین همایش نهج البلاغه‌ای‌های استان همدان با عنوان «من نهج‌البلاغه می‌خوانم» اظهار کرد: ماه محرم چتر گسترده بر سر تمام انسان‌هاست که هر چه به ستون آن نزدیک شویم بهره ما بیشتر خواهد بود.

وی حرکت امام حسین (ع) را اصلاح‌گری دانست و با بیان اینکه کاملترین هدف برای شهادت نیز همین اصلاح‌گری بود، است، گفت: فدای جان در برخی موارد لازمه حفظ اصل اسلام است.

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی گفت: امر به معروف‌های ترک شده و نهی از منکرهای فراموش شده دو راهبرد اصلاح‌گری از دیدگاه امام حسین(ع) در جامعه است؛ تقدیم آن همه شهید برای تحقق انقلاب اسلامی الگو گرفته شده از حرکت امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) خون قلب خود را در راه خدا داد تا انسان‌ها را از جهالت و سرگشتگی گمراهی نجات دهد، ادامه داد: اگر به روزگاری رسیدید که جمعی، جامعه‌ای و یا کل امت در حیرت ضلالت و جهالت دست و پا می‌زند باید تا دیر نشده قیام کرد.

مهدوی ارفع با اشاره به اینکه با قیام‌های امام حسین(ع)، قیام‌های بعدی در طول تاریخ شکل گرفت، گفت: پس از آن کسی جرأت نکرد با پوشش منافقانه خلیفه رسول‌الله، حاکم جامعه و... روی امام معصومی شمشیر بکشد.

وی با تأکید بر اینکه حداقل انفجار حضور در صحنه امام حسین(ع) این بود که در یک مقطع بصیرت و توجه جامعه را تا امروز بالا برد، تصریح کرد: آن بچه حزب‌اللهی که بتواند جان دهد تا جامعه رشد کند کار بزرگی کرده است.

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی ادامه داد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که خادم‌الحرمینی که ـ دروغ‌تر از این ترکیب ترکیبی در ادبیات نداشته‌ایم ـ با اسراییل علیه اسلام حقیقی همدست می‌شود و با تأمین سوخت توسط عربستان بر سر مردم غزه بمب می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که آنقدر نسخه‌های دروغین اسلام به واسطه‌های دلارهایی که هزینه می‌کنند سر و صدا ایجاد کرده که صدای اسلام واقعی شنیده نشود؛ در صورتی که کورخوانده‌اند.

*خواص فرمان جامعه را در دست دارند و جوانان به عنوان موتور جامعه هستند

مهدوی ارفع با بیان اینکه خواص فرمان جامعه را در دست دارند و جوانان به عنوان موتور جامعه هستند، اظهار کرد: فاتحه جامعه‌ای که مسوولان آن دنبال دنیا و جوانان آن دنبال شهوت و مشغول سرگرمی هستند خوانده می‌شود؛ در فاصله 10 سال از امام حسن(ع) تا شهادت امام حسین(ع) با تبلیغات دروغین علیه امامان حتی یک حدیث فقهی از امام حسین(ع) در منابع شیعه نداریم!!

وی با اشاره به حیرت ضلالت در روزگار امام حسین (ع)، گفت: امروز هم دقیقاً همان اتفاق در حال رخ دادن است؛ برای این مسئله در ایران و سایر کشورها دلسوزان اسلام حقیقی چه اقدامی کرده‌اند؛ اگر کار نکنیم باید منتظر سر بر نیزه‌های جدید باشیم.

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی با اشاره به نتایج تحقیقات یک جامعه‌شناس خبیث صهیونیست که حاصل 9 سال زندگی او در ایران بود، بیان کرد: این جامعه‌شناس پس از تحقیقاتش در ایران اظهار کرد تنها دشمن آرمان یهود و نظام آمریکا فقط تشیعی است که در انقلاب اسلامی قرائت می‌شود که همان اسلام ناب است.

وی به سه عنصر اصلی و ذاتی ایرانی اشاره شده در تحقیقات این فرد اشاره کرد و افزود: این جامعه‌شناس صهیونیسم فرهنگ سیدالشهدا(ع)، فرهنگ مهدویت و روحانیت و مرجعیت را سه عنصر اصلی و ذاتی ایرانیان دانسته است.

مهدوی ارفع بهترین کار برای مقابله با فرهنگ سیدالشهدا(ع) از دیدگاه این جامعه شناس صهیونیسم را تحریف و بزرگ کردن دانست و تصریح کرد: سعی دارند با ترویج روضه‌خوانی‌هایی با ریتم که رگه‌ای از ظلم‌ستیزی در آن نباشد با فرهنگ سیدالشهدا (ع) مقابله کنند یعنی قالب را بزرگ و محتوا را تهی کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در بحث مهدویت نیز با انتظار منفعل سعی بر از بین بردن فرهنگ مهدویت دارد، ادامه داد: می‌خواهند این طور جلوه دهند که فقط دعا مهمترین وظیفه در انتظار است و تلاش برای حکومت اسلامی و امر به معرف  و نهی از منکر نقش چندانی ندارد!!

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی خاطرنشان کرد: در حوزه روحانیت و مرجعیت نیز می‌خواهند کاری کنند که تا سال 2015 جوانان علیه مراجع راهپیمایی کنند؛ بنابراین باید مراقب ترفندهای دشمن بود.

وی با تأکید بر اینکه جهالت ویژه دوباره در حال گرفتن دنیا و کشور ماست، یادآور شد: دست به دست هم دادیم و قیام کردیم که کاری کنیم؛ برای این کار راه این بود کسی را بیاوریم که همه قبولش داریم و آن هم سخنان حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

*باید محبان جاهل را بیدار کرد

مهدوی ارفع با اشاره به خطبه‌های متفاوت در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: دوستان جاهل خود را به نهج‌البلاغه‌خوانی دعوت کنید؛ مهمترین اصل از اصول اجتماعی امیرالمومنین (ع) وحدت است، باید محبان جاهل را بیدار کنید.

وی با بیان اینکه اگر نهج‌البلاغه در دنیا و زندگی همه ما وارد شد نیازی به دعوا و جنجال نداریم، گفت: در همه ابعاد حتی ابعاد علمی، دنیا اعتراف می‌کند که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه حرف‌های اثربخش بسیاری داشته و روزی جهان به این مهم می‌رسد.

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی بیان کرد: علم غربی با پیچیده کردن و گسترده کردن، ابهت ایجاد کرده است در حالی که امیرالمومنین(ع) در یک کلمه بهترین سخن را کوتاه‌ترین و شیواترین سخن دانسته است.

وی با بیان اینکه در نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی روش تفسیر را هم در نظر داریم و به موقع عرضه می‌کنیم، افزود: نهج‌البلاغه را بخوانید اگر متوجه نشدید سراغ تفسیر بروید؛ در نهضت جهانی یک جرم بزرگ داریم و آن این است که یک‌هزار و 38 سال این کتاب حذف شد و شما ترسانده شدید؛ امروز ما این کتاب را در دست گرفتیم که بگوییم کتاب نهج‌الابلاغه ساده و قالب‌فهم است.

مهدوی ارفع با تأکید بر اینکه با الگوگیری از قرآن برای سرعت و سهولت جهانی کردن نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی دو اصل را در نظر گرفتیم، تصریح کرد: از قرآن آموختیم در حوزه محتوا، آسان‌سازی و در حوزه اجرا، ارزان‌سازی را در جهانی کردن نهج‌البلاغه‌خوانی در نظر داشته باشیم.

وی به 6 نکته در نهج‌البلاغه‌خوانی اشاره کرد و ادامه داد: خواندن ترجمه نهج‌البلاغه و آسان‌ترین ترجمه از مرحوم محمد دشتی، خواندن روزی 5 تا 10 دقیقه، خواندن کتاب از آخر به اول، مطالعه دو دوره حکمت‌ها، مطالعه نامه‌ها و بعد خطبه‌ها از آخر به اول، 6 نکته مهم در نهج‌البلاغه‌خوانی است.

مسوول نهضت ملی و بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی با بیان اینکه باید در گام اول فقط ترجمه‌خوانی داشته باشید، حفظ لازم نیست و جایی که  نفهمیدید از آن عبور کنید، خاطرنشان کرد: این کار باید کاملاً خودجوش و مردمی باشد؛ کتاب معرفی شده 25 هزار تومان است که به منظور ترویج نهج‌البلاغه خوانی بدون تلاش ما 8 هزار تومان شد.

*یک‌هزار و 800 نفر در جلسات انگیزشی نهج‌البلاغه‌خوانی حضور یافتند

مسوول ستاد نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در همدان نیز گفت: روند تشکیل نهضت به همت حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در کشور از حدود سه سال پیش در کشور آغاز شد و اکنون در 29 کشور این نهضت در حال انجام و گسترش است.

سعید محمدی با اشاره به آغاز جلسات فعالیت ستاد استان در 22 تیرماه، اظهار کرد: حدود 20 جلسه پیاپی با حضور حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در استان تشکیل و بالغ بر یک‌هزار و 800 نفر در جلسات انگیزشی نهج‌البلاغه‌خوانی حضور یافتند.

وی با بیان اینکه جلساتی به منظور ترویج نهج‌البلاغه‌خوانی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون اسلامی خواهران، هیأت های حسینی، زندان همدان و... برگزار شد، افزود: جلسات وابستگی به دستگاه‌های دولتی ندارد و کاملاً مردمی است.

مسوول ستاد نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در همدان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن مهرماه و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه ‌ها باید نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی را در این مراکز آغاز کرده و گسترش دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد نهج‌البلاغه‌خوانی در همدان، افزود: هدف این است که علاوه بر مرکز استان سایر شهرستان‌های استان نیز از این نعمت برخوردار شوند چراکه این نهضت برای آحاد مردم راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان