آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 20:18   |   کد مطلب: 30557
رئیس جمهور آمریکا گفت: تروریست‌ها قدرت پیدا کرده اند و در هر نقطه از کره زمین پراکنده شده اند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی خود را در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت: افتخار من است که در شهر خود به نمایندگی از ملت آمریکا خطاب به سران کشور‌های جهان سخن می‌گویم. میلیون‌ها نفر از پیامد‌های طوفان در آمریکا رنج بردند.

ترامپ ادامه داد: حدود هفتصد میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما به زودی قویترین ارتش خواهد بود همانطور که همیشه بوده است.

وی افزود:نظام‌های یاغی کشور‌های جهان را با خطرناک‌ترین تسلیحات تهدید می‌کنند. تروریسم به همه جا در جهان رسیده است.رژیم‌های خودکامه و یاغی که در سازمان ملل هم نماینده دارند، ما را تهدید می‌کنند.

ترامپ اظهار داشت:این قدرت را داریم که دنیای بهتری بسازیم و اجازه نمی‌دهیم دولت‌های خودکامه ارزش‌های ما را متزلزل کنند.موفقیت ما متکی بر همکاری همه کشور‌ها برای رفع مشکلاتی مثل تروریسم است.

وی گفت:دولت در کشورم متعلق به مردم است. من انتخاب نشدم که قدرت برایم باشد، ما انتخاب می‌شویم برای خدمت به مردم مان.شما هم مثل من منافع کشور تان را می‌خواهید. من مخالف تحمیل قرارداد‌های یک جانبه به کشورم هستم.

ترامپ رهبر کره شمالی را مرد موشکی توصیف کرد و گفت:هم اکنون زمان آن است که رژیم کیم را در انزوا قرار دهیم.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: توافق هسته‌ای ایران بدترین توافق در طول تاریخ آمریکا بوده است.

ترامپ گفت:زمان آن فرا رسیده است که به نظام دیگر خارج از قانون اشاره کنیم که از مرگ به آمریکا و نابودی اسرائیل و ملت‌های بیشتری در این سالن سخن می‌گوید.

به اعتقاد ما ایران درجنگ یمن دست دارد و جنگ را هدایت می‌کند.ما به قراردادی که به عنوان پوششی برای ساخت بمب اتمی استفاده شود پایبند نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت:برجام بدترین قراردادی است که تا الان دیده ام.ایران باید از حمایت از تروریست‌ها دست بردارد.

ترامپ گفت:حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.

‌وی ادامه داد:نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت قاتل در حین ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.

ترامپ گفت:وقت آن است که این حکومت، تمامی آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشور‌هایی که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند.فراتر از همه اینکه حکومت ایران بایستی حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده و خدمت‌رسانی به مردم کشور خودش و احترام به حق حاکمیت همسایگانش را آغاز کند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: آمریکا آماده است تا در صورتی که دولت ونزوئلا همچنان حکومت خودکامه خود را بر مردم این کشور ادامه دهد، به اقدامات بیشتری متوسل شود. وی افزود وضعیت کنونی در ونزوئلا که در شرایط دیکتاتوری سوسیالیستی است، غیرقابل قبول است.

ترامپ در سخنرانی اش در سازمان ملل، حکومت کوبا را " کلاهبردار" توصیف کرد.

سخنرانی ترامپ که قرار بود ۱۵ دقیقه باشد، بعد از ۴۰ دقیقه به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان