آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 17:26   |   کد مطلب: 30563
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان:
۵۷ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: طی ۵ ماه نخست امسال ۵۷ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سید اسکندر صیدایی ظهر سه شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس تجارب کسب شده ویژگی های سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر به توسعه پایدار خواهد شد، اظهار داشت: توسعه همدان با گردشگری، خدمات تخصصی، فناوری، کشاورزی دانش بنیان و انرژی های پاک گره خورده است.

وی افزود: تمام ظرفیت ها و ابعاد مختلف گردشگری الزامی را برای استان ایجاد کرده که موجب توسعه پایدار استان همدان خواهد شد.

صیدایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با ۳۱۲ جلسه و یک هزار و ۱۸۹ دستور جلسه و یک هزار و ۶۹۹ مصوبه عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان همدان ۱۲۰ درصد پیشرفت داشته است،   یادآور شد: ۱۶ پروژه با مشارکت ۲.۲ میلیارد دلاری سرمایه گذار خارجی در استان همدان اجرایی شده است.

صیدایی با اشاره به شناسایی دو هزار و ۲۲۸ پروژه در استان همدان اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۳ پروژه اقصاد مقاومتی تعریف شده که ۳۹ پروژه اولویت دار است.

وی با بیان اینکه سهم واگذاری طرح های استان به بخش خصوصی در سال قبل ۶۶ پروژه بود، عنوان کرد: ۲۳۵ طرح به ارزش ۷۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد و سهم امسال نیز ۷۷ پروژه بود اما ۲۶۹ پروژه شناسایی و ۱۲۰ پروژه واگذار شده و ۱۳۹ پروژه در حال واگذاری است.

وی به صادرات ۸۴۴ میلیون دلاری استان همدان در سال قبل اشاره کرد و گفت: تا پایان مردادماه ۵۷ میلیون دلار صادرات از گمرک استان صورت گرفته است.

صیدایی در ادامه یادآور شد: ۵۱ شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۴ نفر در سال گذشته فعال شدند و ۵۰ اختراع را به ثبت رساندند و تا پایان مردادماه امسال نیز ۵۴ شرکت با اشتغالزایی یک هزار و ۴۷ نفر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان همدان وجود دارد و در هفته دولت نیز ۴ گلخانه به مساحت ۶۰ هکتار با اشتغال ۶۰۰ نفر احداث و یا بهره برداری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه ۴۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفته است، عنوان کرد: در شهریورماه تفاهم نامه شش جانبه برای تولید البسه با کیفیت و ارائه در بازارهای داخلی و خارجی منعقد شده است.

وی با اشاره به احیای ۱۱۲ واحد غیر فعال استان همدان گفت: ۱۰۳ واحد با فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی نیز احیا شد که در مجموع با احتساب احیای واحدهای غیرفعال، اشتغال سه هزار و ۳۴ نفر را به دنبال داشت.

صیدایی به کسب عنوان شهر جهانی لالجین اشاره کرد و افزود: صادرات سفال و در نهایت صنایع دستی استان همدان نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کسب نشان جغرافیای مبل و منبت توسط شهرستان تویسرکان، یادآور شد: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای برنامه ها در بخش کار، تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان