آخرین اخبار

29. شهريور 1396 - 20:59   |   کد مطلب: 30574
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از انجام وقف براي كمك به بیماران پروانه‌ای برای نخستین بار در همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند عصر امروز در  اختتامیه پنجمین جشنواره ملی عکس «وقف چشمه همیشه جاری» با بیان اینکه برای دومین بار است که این جشنواره در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طبق ارزیابی داوران سطح جشنواره از نظر کیفی و کمی نسبت به قبل بهتر بوده است.

وی از رشد 158 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: بیش از 3 هزار و 200 اثر از نقاط مختلف ارسال شده که بیشترین آثار مربوط به تهران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه قصد داریم سال آینده با کمک هنرمندان جشنواره بین‌المللی وقف را در استان برگزار کنیم، گفت: شاید عکس گرفتن از صدقه، سنت حسنه قرض دادن و همدلی مردم راحت باشد اما اگر تصویر وقف را به نمایش بگذاریم سخت است و همین امر ارزش کار را دوچندان می‌کند.

وی ضمن اینکه وقف را سرمایه عظیمی دانست که دست به دست منتقل می‌شود، گفت: وقف‌نامه‌نویسی علاوه بر علم نیاز به هنر دارد؛ شاید تا قبل از برگزاری جشنواره‌ها اگر سخن از وقف بود تنها تصویر یک امامزاده، مسجد یا حسینیه نشان داده می شد اما اکنون 3 هزار نوع نگاه به وقف به تصویر گذاشته شده است.

کاروند با بیان اینکه در کشور بیش از 750 نیت وقف شناخته شده است، افزود: نیت وقف متفاوت است و تنها در عرصه خدمات به مردم منحصر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف برای انسان‌ها محدود نشده و حتی شامل حیوانات و گیاهان نیز می‌شود، گفت: وقف‌های بسیاری نظیر وقف در محیط زیست برای آبیاری درختان، رفع گرسنگی پرندگان در زمستان و ... وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه وقف تنها برای فقرا نیست و برای اغنیا نیزموارد وقفی داشتیم؛ افزود: ایجاد انگیزه برای وقف‌های جدید با گردآوری اغنیا در یک محل و اطعام آنها از جمله وقف‌های موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه هنرمند در حوزه وقف باید تفکر و احساس قوی داشته باشد تا در پشت پرده، نیت واقف را نشان دهد، گفت: وقف در زمینه روحیه دادن به بیمار نیز از جمله وقف‌های موجود در کشور است.

کاروند با بیان اینکه بهترین نیت واقف خیراندیش در کشور متعلق به استان همدان بوده که شهرستان ملایر از سوی مرحوم سیف‌الدوله وقف شده است، افزود: اگر حق وقف داده شود خیلی نیاز به کمک‌های دولتی نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از وقف‌های استان در حوزه درمان خدمت به 32 روستاست، گفت: امسال وقف در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای نیز برای نخستین بار در استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان تاکید کرد: امیدواریم سال آینده در حوزه عکس به مصادیق مختلف وقف بپردازیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان