آخرین اخبار

31. شهريور 1396 - 10:00   |   کد مطلب: 30599
رئیس جمهور گفت: چه شما بخواهید و چه نخواهید، ما از مردم مظلوم یمن و سوریه دفاع خواهیم کرد، ما به مقدار نیاز خودمان سلاح‌های نظامی تولید می‌کنیم.

به گزارش رودآور به‌نقل از تهران نیوز،حجت الاسلام حسن روحانی ، رئیس جمهور لحظاتی پیش در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۳۷ سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر یک تجاوز خشونت‌بار به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به ایشان و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کردند اظهار داشت: در طول ۸ سال دفاع مقدس، همواره یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت، تابلو عظیم حماسه عاشورا بود. همان‌طور که اوج انقلاب اسلامی همواره در روزهای محرم و تاسوعا و عاشورا بود.

رییس جمهور  با بیان اینکه اولین اوج انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۴۲ بود که در محرم قرار داشت. گفت: بزرگ‌ترین حرکت ما در ایام عاشورای حسینی ۵۷ بود. فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال، آزادی و حمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

روحانی با بیان اینکه در دفاع مقدس هم نام امام حسین علیه‌السلام، همواره به سربازان اسلام مسیر ایستادگی، شهادت و مقاومت آموخت تصریح کرد: همواره جنگ‌ها در تاریخ ملت‌ها حوادثی تاثیرگذار خواهد بود، در دوران قبل از انقلاب اسلامی هرگاه جنگی مانند ایران و عثمانی، ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی شروع شد، کشور ما تحت تاثیر منفی این‌گونه حوادث قرار گرفت و در برخی از جنگ‌ها هم بخش بزرگی از سرزمین ما از دست مردم گرفته شد اما تنها جنگ و دفاعی که سراسر آن غرور، حماسه، پیروزی و افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزان قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام عزیزمان به عنوان فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند و نیروهای مسلح و مردم ما آن را به جان خریدند.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه قدرت‌های بزرگ جهانی از متجاوزان حمایت کردند، مردم با توکل به خداوند و امید به آینده پیروزمندانه توانستند به پیروزی برسند، گفت: نیروهای مسلح ما همواره برای حفظ عزت مردم تلاش کرده‌اند. قدرت نظامی ما هرگز خود را برای تجاوز به سرزمین دیگر آماده نکرده است اما همیشه برای دفاع از کشورش آماده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دنیای امروز، هر کشوری که می‌خواهد سلاح مورد نیاز خود را بسازد مورد حمله و تهمت کشورهای مستکبر قرار می‌گیرد در حالی که خودشان برای این امور میلیاردها هزینه می‌کنند، طرح‌هایی که آوارگی مردم یمن، اوضاع نا به‌ سامان مردم سوریه و سایر کشورها را دارد.

روحانی در ادامه در بیان رفتار استکباری آمریکا و متحدانش به طرح سوالاتی نظیر اینکه به کشورهایی که با لحن نادرست با مردم ایران صحبت می‌کنند می‌گویم که کدام کشور حامی ملت‌های مظلوم بوده است؟ و آیا آن روز که شما به کشور افغانستان تجاوز کردید، این مردم ایران نبودند که پذیرای برادران مسلمان خود نبودند؟ و آیا وقتی شما به عراق تجاوز کردید، این مردم ایران نبودند که از آن‌ها حمایت کردند؟ آن‌گاه که شما گروهک‌های تروریستی را حمایت و ایجاد کردید، کدام کشور بود که به فریادهای مردم عراق و سوریه و دولت‌های تحت فشار پاسخ مثبت داد؟ و آیا آن‌هایی که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می‌سازنند و افتخار آن‌ها فروش سلاح‌های مخرب برای سلب آزادی مردم است، در برابر ملتی که همواره از مظلومان دفاع کرده است قابل مقایسه کردن است؟ پرداخت.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه خوشحالم که امسال در تجمع کشورهای جهان در سازمان ملل فقط دو صدای کشورهای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بود که در برابر سایر کشورها قرار داشت، اظهار داشت: همه کشورها از توافق هسته‌ای حمایت کردند اما این دو کشور خیر. فقط دو کشور بود که از شرایط منطقه ناراضی بودند. این وضعیتی بود که افکار حاکمان واشنگتن و تل‌آویو را نشان داد.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران همواره به دنبال صلح بوده و از مظلومان حمایت کرده است خطاب به دولت‌های جبهه استکبار تصریح کرد: چه شما بخواهید و چه نخواهید، ما از مردم مظلوم یمن و سوریه دفاع خواهیم کرد، ما به مقدار نیاز خودمان سلاح‌های نظامی تولید می‌کنیم. نه تنها در ساخت موشک خود را تقویت می‌کنیم بلکه مردم ما از نیروهای مختلف کشورشان حمایت می‌کنند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: ما اگر عهدی با کسی بستیم، تا وقتی متعهد هستیم که طرف مقابل به این عهد و پیمان احترام بگذارد. تا وقتی که طبق فرمایشات رهبری حرکت می‌کنیم، هیچ کشوری قادر به ایستادگی در برابر ما نیست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان