آخرین اخبار

10. شهريور 1398 - 7:14   |   کد مطلب: 30616
در گفت و گوی رودآور با پیرغلام تویسرکان مطرح شد
شفا گرفتن کودکی نابینا و آغاز 50 سال مداحی
رضاحسین؛ آن طفل کوچک، بزرگ و بزرگتر می شود و پرورش یافته مکتب عاشورایی، مادر به دلیل شفای چشمان پسر از او می خواهد تا مداح اهل بیت شود و آن هم با شرطی خاص، شرطش آن بود که به هیچ عنوان به دلیل مداحی در مجالس از صاحبان روضه ها هزینه ای دریافت نکند و او این روزها 50 سالی می شود که مداح اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حاج آقا رضاحسین وزیری» را همه تویسرکانی ها به مداحی دلسوخته می شناسند. مداحی که خود را پرورش یافته مکتب حسینی می داند و شفا گرفته کرم سالار شهیدان، مداحی که خود نوکر اهل بیت می داند و زمانی که نام اربابش را می شوند، اشک از چشمانش جاری شده، او که معلمی بازنشسته است، 50 سال از عمر خود را به مداحی مشغول بوده و این روزها به بهانه ماه محرم، ماه اندوه و عزا، به سراغ این پیرغلام اهل بیت(ع) رفتیم.

انتقال پیام های عاشورا، سرلوحه مداحان است

وزیری از 50 سال مداحی در خانه سید الشهداء، 20 سالش را در شوراهای هیئت های مذهبی و همچنین کانون مداحان شهرستان خدمت کرده است و می گوید آنچه که برای من مهم است انتقال پیام های متعدد عاشورا از جمله اقامه نماز اول وقت، ولایتمداری و امر به و معروف و نهی از منکر است.

مداحی، می تواند راهی برای صدور حقیقت اسلام باشد 

او به مسئله ولایت پذیری شهدای کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل(ع) اشاره می کند و می گوید، در مداحی های خودش نقش ولایت و رهبری در زمان غیبت که بر عهده رهبر معظم انقلاب است را هم برای جوانان تبیین می کند، از امام راحل(ع) هم حرف ها به میان می آورد، آنجا که امام(ره) ارزش بالایی برای مداحان قائل بودند، به گونه ای که یکی از راه های انتقال و صدور حقایق های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را همین مداحی ها می دانستند.

وزیری ادامه می دهد: ما باید همیشه درس آموز ولایت باشیم و این روزها گوش به فرمان امام خامنه ای، چرا که با این توصیف هایی که امام و رهبر انقلاب از مداحان دارند دور از انصاف است که پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان نرسانیم.

او به هفته همایش پیرغلامان اهل بیت عطمت و طهارت(ع) در هفته گذشته در اصفهان اشاره می کند که حتی از چندین کشور خارجی نیز در این همایش مداحانی حضور داشتند، می گوید: در یکی از سخنرانی ها یک مداح مسیحی سیاه پوست در ابتدای سخنرانی خود خطاب به حاضران، گفت: شما ذاکرین، نور امام حسین(ع) را دارید.

شفا گرفتن کودکی نابینا و آغاز 50 سال مداحی

از وزیری از چگونگی رفتن به سمت مداحی می پرسیم و او داستان شفا یافتن و بینا شدن خود را بیان می کند، حالا کمی قطره های اشک از گونه هایش جاری می شود و سکوت و بعد به چندین و چندسال قبل باز می گردد، آنجا که از مادرش نقل می کند که کودکی 6 ماهه است و بر اثر بیماری سرخک، چشمانش نابینا می شود، مادر او را در ماه محرم از این مجلس به آن مجلس می برد و بودند تعدادی که مادرش را به دلیل داشتن فرزندی نابینا به تمسخر می گرفتند، مادر تاب تحمل زخم زبان های مردم را ندارد و روزی در مناجات و درد و دل های خود با سالار شهیدان شفای پسرش را می خواهد و این گونه چشمان رضاحسین بینا می شود.

شرط مداحی حاج وزیری، نگرفتن پول از صاحبان مجالس روضه ها است

کم کم رضاحسین آن طفل کوچک، بزرگ و بزرگتر می شود و پرورش یافته مکتب عاشورایی، مادر به دلیل شفای پسر از او می خواهد تا مداح اهل بیت شود و آن هم با شرطی خاص، شرطش آن بود که به هیچ عنوان به دلیل مداحی در مجالس از صاحبان روضه ها هزینه ای دریافت نکند و این روزها وزیری که معلم بازنشسته آموزش و پرورش است، با مداحی در هر مجلسی دل عاشقان حسین(ع) را به کربلا می برد و احساست قلبی و دین خود را با ارباش ادامی کند.

او این گونه مداح می شود، عمده روضه هایش برای حضرت علی اصغر(ع) آن شهید 6 ماهه دشت کربلا است، شهیدی که داغ و مصیبتش برای امت اسلامی سنگین است و ننگی بر چهره منافقین.

شهیدحججی، جوانی پرورش یافته مکتب حسینی

وزیری از حضرت علی اکبر(ع) آن جوان شهید دشت کربلا و جگرگوشه امام حسین(ع) هم حرف به میان می آورد و در توصیه به جوانان از آنان می خواهد که بیش از پیش با جوان به نام روز عاشورا در کربلا آشنا و مأنوس شوند و از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشکل دار فاصله بگیرند و پاگیر این فضا نشوند تا با الگو قرار دادن حضرت علی اکبر(ع) درس شهادت، شهامت و آزادگی را بیاموزند، همچنان که شهید حججی راه شهید کربلا را ادامه داد.

این پیرغلام اهل بیت می گوید، امثال شهید حججی ها الگوی جوانان ما هستند، فردی که با شجاعت تمام حتی بادستانی بسته و لبانی خشکیده، خم به آبرو نمی آورد و سرش را برای دفاع از حرمی اهل بیت(ع) تقدیم می کند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان