آخرین اخبار

9. مهر 1396 - 15:36   |   کد مطلب: 30766
مدیرعامل انتقال خون استان همدان گفت: خوشبختانه همدانی ها از طرح " نذر خون" تا اربعین استقبال کرده و ادای نذر خود را منحصر به روزهای تاسوعا و عاشورا نکردند تا در نهایت با ساماندهی اهداکنندگان، بیماران مربوطه، از خون های تازه تری بهره مند شوند.

«افشین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛  گفت: خوشبختانه در سال جاری با صحبت هایی که با اهداء کنندگان خون انجام شد، طرح اهدای نذر خون تا اربعین به صورت مستمر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: از آنجا که فرآورده های خونی در مدت زمانی خاص و به طور عمده کوتاه از پنج روز تا 15 روز قابل نگهداری و استفاده هستند، در صبحت هایی که با اهداء کنندگان خونی که به طور معمول روزهای تاسوعا و عاشورای هر سال به سازمان مراجعه می کنند، قرار بر آن شد تا آنان ادای نذر خود را تنها به این دو روز یا روز اربعین موکول نکنند.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان افزود: نیاز به خون مختص به یک یا و روز نیست، بلکه این نیازمندی از سوی دریافت کنندگان و بیماران مربوطه، موضوعی مستمر است و اگر اهداکنندگان تنها برای نذر خود دو روز تاسوعا و عاشورا را به این کار اختصاص دهند، منابع مردمی و ملی در این زمینه آن گونه که باید مورداستفاده قرار نمی گیرد، چرا که با توجه به کوتاه بودن عمر برخی از فرآورده های خونی که با هزینه های بالایی تهیه می شوند هر لحظه امکان دارد در صورت استفاده نشدن از بین برود.

محمدی تصریح کرد: از طرف دیگر هم از آن جایی که یک اهدا کننده خون پس از خون دهی، به طور معمول تا سه ماه یا چهار ماه نمی تواندخون اهداء کند، ما هم اهداکنندگان مستمر را برای چندماهی از دست داده ایم و این گونه او در صورت نیاز نمی تواند به کمک بیاید.

وی عنوان کرد: از این رو همکاران ما در اداره با صحبت های خود بااهداکنندگان خون توانستند آنان را از اهدای خون تنها در دو روز تاسوعا و عاشورا منصرف کنند و با راهنمایی های انجام شده، اهداکنندگان در یک بازه زمانی ساماندهی شده نذر خود را ادا می کنند.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان در ادامه گفت: با اجرای این طرح و ساماندهی شدن اهداکنندگان، بیماران مورد نیاز به خون از جمله بیماران تالاسمی از خون های تازه تری بهره مند می شوند.

محمدی اظهار کرد: بدین ترتیب میزان مراجعه کنندگان برای اهدای خون تنها به این دو روز محدود نمی شود، چرا که اهداکنندگان ساماندهی شده اند و تا اربعین طرح اهدای نذر خون ادامه دارد.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان