آخرین اخبار

14. مهر 1396 - 9:32   |   کد مطلب: 30840
روز گذشته در سفر سردار فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به تویسرکان از تمثال شهید امیر سرتیپ دوم بهرام آریافر که در سال 1374 پس از سه روز تشنگی در کویر دعوت حق را لبیک گفت رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته «سردار محسن فتحی زاده» به همراه «سردار بخشعلی کامرانی صالح» فرمانده انتظامی استان و دیگر همکاران خود در یادواره شهدای نیروی انتظامی تویسرکان حضور یافتند.

علاوه بر این با حضور وی، گلزار شهدای تویسرکان غبارروبی و عطر افشانی شد، همچنین در مراسمی از تمثال شهید امیر سرتیپ دوم بهرام آریافر رونمایی شد، در مراسم رونمایی، تمثال شهید توسط محمد نورمحمدی مسئول بسیج هنرمندان تویسرکان به تصویر کشیده شد تا در پایان تقدیم خانواده این شهید والا مقام شود.

امیر سرتیپ دوم بهرام آریافر در تاریخ بیستم تیرماه سال 1374 به همراه سه دلاور دیگر از نیروی انتظامی برای شناسایی به مناطق مرزی و کویر کرمان اعزام می شوند، چرخ بال 1511 هواناجا سقوط می کند و سرنشینانش به امید یافتن روزنه ای از زندگی در بیابان طی طریق می کنند اما پس از سه روز تشنگی در کویر دعوت حق را لبیک گفته و به درج شهادت می رسند، وصیتنامه این شهید بزرگوار که در تشنگی نوشته شده برای بسیاری خاطره ساز است.

 درحاشیه این مراسم «سردار بخشعلی کامرانی صالح» فرمانده انتظامی استان در گفت وگو با خبرنگار رودآور، ماجرای تغییرنام شهید، شهید دوست از نیروهای ناجا را این گونه به زبان آورد و گفت: شهید علی شهیددوست از شهدایی تویسرکانی است که افتخارهمرزمی با وی را داشتم، او در شلمچه با رشادت تمام جنگید و به شهادت رسید و در مراسم تشییع این شهید بزرگوار پدرشان عنوان کردند، که قبل ازآخرین اعزام فرزندم به جبهه های نبرد حق علیه باطل، علی دوندگی بسیاری برای تغییر فامیلیمان داشت تا به "شهید دوست" شناخته شویم، از این رو گفته بود، که من میروم و شهید می شوم و چه بهتر فامیلی من به "شهید دوست" تغییر داده شود.

سردار کامرانی صالح همچنین به شهید جمور از دیگری شهدای نیروی انتظامی تویسرکان که در درگیری با گروهگ ملحد پژاک به شهادت رسیده، اشاره کرد و افزود: پدر این خانواده شهید بزرگوار روزی به ما گفت تا قبل از شهادت فرزندمان احساس شرمندگی نسبت به خانواده شهدا داشتیم اما امروز خودمان را در کنار خانواده شهدا می دانیم.

در انتهای مراسم هم سردار فتحی زاده با روی خوش از مدعوینی که تمایل به گفت وگو با وی داشتند استقبال کرد و حتی برای گرفتن عکس یادگاری ممانعت نکرد.

زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان