آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 18:48   |   کد مطلب: 30868
عضو كميسيون برنامه و بودجه با بيان اينكه افرايش ۵+۵ درصدي حقوق كاركنان دولت بی‌عدالتی را نهادینه می کند، گفت: اين افزایش مخالفت با همسان‌سازی حقوق و به معناي نهادینه‌سازی بی‌عدالتی است .

به گزارش رودآور؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بخشنامه بودجه 97 که عنوان شده دستگاه‌ها افرایش حقوق پنج درصدی را از بهره‌وری خود دستگاه پرداخت کنند، آینده مبهمی را در افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد کرده است.

وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند، این مصوبه نمی‌تواند در تحقق این هدف از قانون برنامه ششم موثر باشد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نقدینگی موجود در جامعه و تاثیر آن سطح زندگی شهروندان و به ویژه کارکنان دولت افزود: دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد که کارمندان بتوانند در تامین  ملزومات زندگی در سختی نباشند.

وی با بیان اینکه این نوع نگاه به افزایش حقوق کارکنان دولت، عادلانه نیست و قطعا به شکاف عمیق دریافتی‌های کارکنان دولت خواهد شد؛ تاکید کرد: این بخشنامه مغایر با ماده 28؛ و 29 و 30 قانون برنامه ششم توسعه در همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی است.

حاجی‌بابایی در این رابطه به افزایش حقوق پرسنل دستگاه‌های فرهنگی به ویژه معلمان اشاره کرد و گفت: برای مثال با توجه به شرایط حاکم بر سیستم آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تولید کننده دیربازده که خروجی آنها در طول زمان به بهره وری می رسند و درآمدی ندارد، چگونه این افزایش را می توان توجیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کاهش بودجه های آموزش و پرورش منجر به افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس شده است، چگونه می‌توان برای افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش به درآمدهای این دستگاه اتکا داشت.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: در دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، وظیفه ذاتی اتقای سطح فرهنگ  عمومی جامعه و بالاخص در  آموزش و پرورش، ارتقای سطح تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان کشور است و تاکید بر درآمدزایی با ماهیت و کارکرد این دستگاهها در سطح کلان منافات دارد.

وی افزود: وظیفه دولت و مجلس این است که این دستگاه‌های فرهنگی را به صورت مطلوب اداره کرده و بودجه کافی را به آن اختصاص دهد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دغدغه مسوولان باید عمل به سند تحول بنیادین  باشد، افزود: در این سند که تاکید بر آن است که برنامه‌ها باید به سمت افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی به میزان مناسب و افزایش سهم هزینه‌های غیرپرسنلی در بودجه جاری آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان