آخرین اخبار

17. مهر 1396 - 17:35   |   کد مطلب: 30918
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان:
حل مشکل کمبود آب ۲۵ روستا درهمدان ۱۲ میلیاردتومان اعتبار می‌خواهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: ۲۵ روستای شهرستان همدان در معرض تنش آبی هستند که حل مشکلات این روستاها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سید مصطفی هاشمی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت روستاهای همدان گفت: ۷۲ درصد روستاهای شهرستان همدان از شبکه آب روستایی برخوردارند و ۲۵ روستا در معرض تنش آبی هستند.

سید مصطفی هاشمی افزود: در راستای حل مشکلات این روستاها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حفر ۱۴ حلقه چاه جدید، تجهیز ۱۶ حلقه چاه موجود، اجرای ۵۵ کیلومتر خط انتقال و  ۲۱ کیلومتر شبکه توزیع درصدد رفع مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای حل مشکل آب شرب روستاهای شهرستان همدان به احداث ۶۵ متر مکعب مخزن، ۲ ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۹ دهنه چشمه نیاز است.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات و منابع انسانی مورد نیاز متناسب با حجم خدمات و سرویس دهی این شرکت به روستاهای استان همدان یادآور شد: متاسفانه در برخی از روستاها نیز مدیریت مصرف آب بخوبی اعمال نمی شود و علیرغم عدم کمبود آب با مصرف بی رویه مواجهیم.

هاشمی افزود: استفاده از آب شرب روستایی در سایر مصارف مانند کشاورزی و دامداری مشکل دیگر در برخی از روستاها است که مشکل کمبود آب شرب روستا را مضاعف می کند.

وی اظهار کرد: برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی  و استفاده از سموم باعث کاهش روز افزون کیفیت آب شرب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به مشکلات آب شرب تعدادی از روستاهای شهرستان همدان گفت: علیرغم کمبود اعتبارات و با کمک پیمانکاران حل مشکل این روستاها را در اولویت قرار می دهیم.

وی اعتبارات مورد نیاز نگهداری مستمر شبکه های آب شرب روستایی و تجهیزات چاههای استان را قابل توجه دانست و افزود: میانگین جمعیت روستایی استان همدان ۳۵ در صد است که این میزان ۱۰ درصد از میانگین جمعیت روستایی کشور بیشتر است و باید در تخصیص اعتبارات مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان